Tutu haddini aştı!

Başlatan birolkys, 03 February 2011, 17:27:29

« önceki - sonraki »

binikalamadım

babasının memleketine küfür edilmesinden rahatsız olduğunu başkana iletmiş olabilir başkanda Samsunspora bu kadar yardımcı olan elimiz kolumuz abimiz olan bu iş adamının gönlünü almak istemiş olabilir Galip ÖZTÜRK e sallamayın derken haksızlık etmişsin hiç bir Samsunsporlu ona bir şey sallamaz ..

Ollivanders

Trabzonsporlular kendi içinde ikiye ayrılır

A) trabzon da yaşayan trabzonsporlular ( Bunlara saygı duyuyoruz )
B)Samsun da veya diger illerde yaşayan trabzonsporlular ( bunlarda kendi içlerinde ikiye ayrılır )
   aa) Samsunun degerlerine sahip çıkan trabzonsporlular ( bunlara da saygı duyuyoruz )
   bb) Her alanda Samsunsporun kötülügünü düşünen trabzonsporlular ( ama bunlara tahammül edemiyoruz )

Olay bundan ibarettir çelebi abim.

**KaR6**

tutunun söylediklerini td'de biri yazsa yemediği hakaret kalmaz.. liseli ergenlerden beter hale soktu bizi, normalde yapması gerekenden cok daha sert tepki koyması sart ne söyleyecekse..

kamuri

trabzonda taraftar otobüsünün taşlanmasına ,büyük kaptanımız emin karın aracının camının kırılmasına sesini çıkartmayan sözde büyük başkan ne oldu da böyle bir açıklama yapma gereği duydun inadına samsunspor

ahmetsefa55

yemin ediyorum korkuyorum.yarın nasıl bır acıklama yapacak acaba.bir çuval inciri berbat etmesinden çok korkuyorum  :(

birolkys

istanbulu kuran şehir samsun
Evliya Çelebi ünlü seyahatnamesinin 11. bölümünde; İstanbul şehrine getirilen yerleşimcileri anlatmıştır ve Fatih'in; hocası Ak Şemsettin'in teşvikiyle padişah fermanı ç...ıkararak İstanbul'a getirdiği ilk yerleşimcilerin ağırlığını Samsunluların oluşturduğuna işaret etmiştir.

Bu yerleşimcilerden Samsun-Çarşamba ovası halkı- Fatih - Çarşamba Pazarı bölgesine Samsun-Sinop arası (Bafra ovası halkı) Tophane'ye ve yine Samsun'un da içerisinde bulunduğu Anadolu halkı Üsküdar bölgesine yerleştirildiği belirtilmektedir. İstanbul'a ilk yerleşimcilerin Samsun ağırlıklı olarak getirilmesinin nedeni başlı başına bir araştırma konusu olarak ele alınmalıdır. Ancak bu konuya bir pencere açtığımızda; Samsun'un sahip olduğu kültür derinliği ve Türk-İslam kültürünün Anadolu'daki en derin merkezlerinden birisi olma özelliğini taşıyor. Türklere Anadolu'nun kapısına açan 1071 Malazgirt Zaferi'nden hemen sonra Samsun bölgesine önemli oranda yerleşilmiş olduğu görüyoruz. Yine Fatih Sultan Mehmed Han'ın hocası Ak Şemsettin'in ömrünün önemli bir bölümünü Samsun-Kavak'ta geçirmiş olması da önemli bir etken olabilir. Fatih Sultan Mehmed'in de şehzadeliği döneminde Amasya'da valilik yapmış olması bölgeye bir yakınlık duymasına neden olmuş olabilir. İz Yayıncılık tarafından yayımlanan "Osmanlı Ansiklopedisi" 96.-97. Sayfalarda; "......İmparator David Komnenos 26 Ekim 1461'de şehrin anahtarını teslim etti. Sonuçta 258 yıl devam eden Trabzon- Rum İmparatorluğu tarihe karışmış oldu. Daha sonra Trabzon'un doğusundaki bölgeler (Rize-Artvin) barış yoluyla ele geçirildi. Böylece bütün Karadeniz sahilleri Osmanlı hâkimiyeti altına girdi. Ayrıca bu sırada Samsun Bafra ve Niksar bölgelerinden getirilen (Müslüman) Türk nüfusu Trabzon'a (ve bölgeye) yerleştirilerek şehir (bölge) Türkleştirildi." Şeklinde belirtilmektedir. 1990'lı yıllarda İstanbul-Fatih'te kurulan Samsun-Çarşambalılar Derneği Fetih yıllarında bölgeye yerleşen atalarının hatıralarını yaşamaya ve yaşatmaya başlamışlardır. Bugün bu derneğin başkanlığın sırtı yere gelmemiş eski dünya şampiyonumuz-yaşayan efsane Mustafa Dağıstanlı yapmaktadır.

İstanbul-Beyoğlu Tophane'ye yerleşen Samsunluları ise Beyoğlu-Hasköy'de faaliyet gösteren Samsun-Bafralılar Derneği bugüne taşımaktadır. Anadolu yakası-Üsküdar'a yerleşen ilk yerleşimcilerin torunları bugün Üsküdar-Selimiye Mahallesi'nde ağırlıklı olarak yaşamaktadırlar. Selimiye Mahallesi Setbaşı'nda bulunan Samsun Kahvehanesi bölgedeki Samsunluların bir buluşma noktasıdır. Türkleşen İstanbul'un ilk semti Fatih Samsun-Çarşamba bölgesinden getirilen yerleşimcilerce kurulurken; yine Beyoğlu ve Üsküdar bölgelerine de Samsun'dan yerleşimciler getirilerek bugünkü İstanbul Kültürü'nün temeli oluşturulmuştur.
Bir başka deyişle; Samsun bugünkü İstanbul'u kuran şehir olmuştur.

Fetih yıllarını takiben İstanbul'a getirilen yerleşimciler şehirde çoğunluğu oluşturmuş ve İslamı bol şehir olarak anılır olmuştur. Daha sonraları bu "İslamıbol" kelimesi İstanbul şeklinde söylenmeye başlamış ve böylece bugünkü İstanbul adı doğmuştur. Samsun'da ise ilk yerleşimler tarih öncesi dönemlere kadar dayanmaktadır. Tespit edilebildiği kadarı ile Anadolu'daki en eski insan yerleşimlerinden birisi olan Tekkeköy mağara yerleşimleri; Samsun'un 14 km kadar doğusunda Çarşamba Ovası kenarında bulunmaktadır. Buradaki mağaralarda ve düz yerleşim yerlerinde yapılan kazılarda Taş Devri-MÖ. 600.000-10.000 çağına ait eserler bulunmuştur. Samsun-Bafra Ovası İkiztepe köyü bölgesinde yapılan kazılarda; günümüzden 4-5 bin yıl kadar öncesine ait beyin ameliyatlarının gerçekleştirildiğini gösteren kafatasları bulunmuştur. Ameliyatlı kafatasları ve bu kazılarda bulunun çok sayıdaki diğer eserler Samsun Arkeoloji Müzesi'nde sergilenmektedir. Samsun'un tarih sahnesinde görülen ve bilinebilen en eski halkı Gaskalar'dır. Gaskalar'ın proto Türkler (ilk Türkler) olduğu yönünde tarihçilerin büyük çoğunlukla ittifakı bulunmaktadır. Bugün efsanevi kadın savaşçılar olarak bilinen Amazonların; Samsun-Terme merkezli olarak bölgede yaşayan proto Türkler olduğu kabul görmektedir. MÖ. 331 yılında Samsun bölgesini ele geçiren Büyük İskender; o zamanki adıyla Amisos'u bölge halkının özgürlüğüne düşkünlüğünü dikkate almış ve bağımsız şehir olarak ilan etmiştir.

Kutsal şehir Samsun

Zaman içerisinde Grekler Cenevizliler bölgede; zengin kaynaklar gereği koloniler kurarak ticaret yapmışlar ancak hiçbir zaman bir halk çoğunluğu oluşturmamışlardır. Yine tarih sırasına göre Musevilik ve Hıristiyanlık dinleri misyonerleri bölgede yayılma çalışmaları yapmışlardır. MS. 3.yy.'da Roma İmparatorluğu'nun resmi dini olarak Hıristiyanlıkın kabul edilmesi ile birlikte de bölgede yaygın anlamda bir asimilasyon yaşanmıştır. Bu asimilasyon sonucu her ne kadar bölge halkı hükümranlığı altında bulunduğu Roma İmparatorluğu'na izafeten Rum olarak anılsa da bölgede yaşaya gelen halkın menşei yukarıda belirtilmiştir.

Müslümanlık'ın doğuşundan sonra 634-635 yıllarında Bizans'a seferler başlamış ve yine bir sefer dönüşü 863 yılında Malatya emiri Ömer B. Abdullah Amisos'u fethetmesiyle bölge 30 yıl kadar Müslümanların egemenliğinde kalmıştır. 1071 Malazgirt Savaşı'ndan sonra Amisos Anadolu'da kurulan Türk devletlerinden Danışmentliler'in bölgesinde yer almıştır.1086'da Danişmentliler Amisos'u kuşatmışlarsa da ele geçirememişlerdir. Ancak bölgeyi kontrol altına almışlardır. Aynı zamanda bir ticaret üssü olarak; uzun süre Hıristiyan Samsun ve Müslüman Samsun yanyana yaşamaya devam etmiştir. 1413 yılında Çelebi Sultan Mehmet her iki Samsun'u Osmanlı topraklarına katmıştır. "Samsun" adı Türklerin buraya hakim olduğundan sonra 12-13.yy'larda ortaya çıkmıştır. Bu ad Anadolu menşeyli Palaskça'dan gelen Amisos adından kaynaklandığı bilinmektedir.

Samsun'u önemli kılan üç olay...

M.Ö. 3. Yüzyılda Büyük İskender tarafından işgal edilen Samsun bölgesi; bölgede yaşayan halkın özgürlüğüne çok düşkün olduğu görülerek diğer işgal edilen yerlerdeki gibi tahakküm altına alınmayıp serbest bırakılmıştır. Bu o tarihe göre ikinci bir örneği olmayan çok önemli bir olaydır. İkinci önemli olay fetihle birlikte İstanbul'a Fatih Sultan Mehmed tarafından ilk yerleşimcilerin Samsun ağırlıklı olarak getirilmesidir. Üçüncü olay ise hepimizin bildiği gibi; Atatürk'ün Kurtuluş Savaşı'nı başlatmak üzere Samsun'a çıkmasıdır. Bu üç olay bir tesadüf olamaz. Bu olaylar; Samsunlunun özgürlüğüne olan düşkünlüğünün ve Samsun'a Samsunluya duyulan güvenin bir neticesidir. Atatürk'ün şu sözü bunu çok iyi ifade etmektedir: "Ben Samsun'u ve Samsun Halkını gördüğüm zaman memlekete ve millete ait bütün tasavvurlarımın yerine getirilebilir olduğuna bir defa daha kuvvetle inanmıştım. Samsunluların hal ve durumlarında gördüğüm gözlerinde okuduğum vatanseverlik fedakârlık ümit ve tasavvurlarımı müspet bir inanca götürmeğe yeter olmuştur."

samsunum


samsunmania

535 bin toplar bu işi hallederiz kardeşim. Demek bu işler bu kadar basitmiş.

binikalamadım

Samsun'a , Samsunlulara ve Samsunspor'a saygısızlık yapmayan Trabzonlu ve Trabzonsporlularla sorunumuz olduğunu zannetmiyorum...Ancak bize her yer trabzon demek bile ciddi bir saygısızlıktır yani...

Gökberk55

Alıntı yapılan: mahmut 55 - 04 February 2011, 01:42:55
RİZELİLERE BORÇLUYUZ..
http://www.rizesporlular.com/rizelilere_borcluyuz-haberi.html

Allah seni bildiği gibi yapsın tutu ....!  >:(


bu yine iyi olmuş ben neler gördümde buraya koymaya içim el vermedi

berusa55

Alıntı yapılan: mahmut 55 - 04 February 2011, 01:42:55
RİZELİLERE BORÇLUYUZ..
http://www.rizesporlular.com/rizelilere_borcluyuz-haberi.html

Allah seni bildiği gibi yapsın tutu ....!  >:(


Bir haberi işte kendilerine göre nasıl şekillendirip ortalığa sunuyorlar!

Sen şimdi aslında böyle demedin di mi Tutu! Hadi anlat bakim şimdi! Allah kahretmesin yapacağın basın açıklamasını!

birolkys

Yukardaki yazıyı face deki samsunspor  kısmından aldım.amacım samsun un büyüklüğünü hala anlamayanalrın gözüne sokmakk.Başkan okusada ağırlığın altında ezilse

kalptenþimþek


kavak_55

tutu travzonlu rizeli dediklerin destek verdi dediklerin değilmiydi 1 ay önce rize samsunsporumuzun maçında bayraklarla rizeyi tutmuyorlarmıydı rizede rize stadında çoğunlun travzon bayrağı sallamı ne anlama geliyor o bayrakların sapları onların müsait yerlerine artanları sana ..................... bunlarmı bize destek verenler  tutu adam ol yoksa ****** git varsın süper lige çıkmayalım hiçdeğilse gurumuzla onurumuzla yaşarız bankasyada şerefsizlik etme samsunluyum diyen rizeli travzonlu iş adamları diyorsun onlara samsunluyum diyorlarsa sen neden kökenlerini kartışırıyorsun çok meraklısın karıştırmaya karıştırma meraklısı isen git bir köylünün tarlasına gübre dökte onu karıştır hiç değilse bir iş yapmış olursun samsunluyum diyen adamın kökünü karıştırıp ta  birlik beraberlik içinde bütünleşmiş taraftarın kafasını bulandırma maşa isen onu söyle bilelim rize lehine bazı şeyleri döndürmek istiyorsa delikanlı gibi onlarıda söyle sen başkanlığını yap samsunsporu duyuyorsun travzonun rizenin piçlerinin dediklerini duymuyorsun.samsunspor taraftarının dediklerini içine sindiremiyorsan o zaman senin kökünde onlardan o zaman açıklamalarından başka bir sonuç çıkmıyor. yda ne demek istediğini açıkla gerçi onuda adam gibi açıklamzsın çünkü kökün belli değil şuraya yazıyorum gene gıvırtacaksın danssözler gibi .

samsunmania

Bu adamlar hangi kulübü yönettiğini, hangi şehrin mensubu olduğunu hala idrak edememiş yahu. Bu şans ayağınıza kadar gelmiş daha ne istiyorsunuz. Benim hayattaki en büyük hayalim bu be.