Samsun - Raylı Ulaşım Sistemi [SAMULAŞ]

Başlatan berusa55, 20 March 2008, 21:23:51

« önceki - sonraki »

ult55ras

en başında zaten saçmalıktı. mibinüslerin belediye sapağına alınması ulaşım özgürlüğü vurulmuş bir darbeydi.

kabacevizli55

şehire renk katmak amaçıyla yapılmışdı zaten ulaşım bahane

Bafralı

Alıntı yapılan: Burak - 03 July 2011, 12:41:26
Kaç kere bindin raylı sisteme Mpal'e giderken binermiydin mesela 5. gün isyan bayrağını açardın . Ben hizmete kızmıyorum ki sadece Tekel oluşturulmaya çalışılmasına kızıyorum. Shell'den Akm ye kadar olan bölümde insanlara seçme hakkı tanınmıyor. Ayrıca pahalı binen 10 durağı geçsin diye de sık sık durak yapmışlar herhalde.Atakum'da karşıdan karşıya geçmek duvarı aşmak ayrı bir dert . O aleti dediği gibi limandan çiftliğe geçirsin bak o zaman ayakta alkışlarım .Vs vs ayrıca sürekli de zarar ediyor. Madem rantable neden zarar ediyor . ?




Kesinlikle katılıyorum. limanın oradan çiftliğe veya bulvara doğru çekebilselermiş o zaman mükemmel olurmuş. hem sahil-şehir bağlantısını da kesmezlerdi hem de alternatif bir güzergah olurdu.   Şu anki haliyle otobüsü minibusu tramvayı hep aynı yolu kullanıyor. Çok saçma.Tabi o zaman yer altından geçirmek gerekirdi.
Ayrıca tramvayın universiteye ve otogara kadar uzatılması lazım. O zaman kar a geçer. Ayrıca gece seferleri konmalı.

Ayberk

Viyadük cart curt peşkeş vs gireceğine işin içine 5 sene beklerdik ama adam gibi metromuz olurdu yine söylüyorum. Atakum'dan gelip Karayolları'ndan sonra alttan Otogar'a giderdi, ordan yukarı çıkıp Araştırma Hastanesi'nde dururdu, sonraki durak da kilise civarında olurdu, ordan Meydan, Shell, Tekel kavşağı, Doğupark vs şeklinde uzayıp giderdi ama nerdeeeeee

sadece55

Ayberk herşeye halk gözüyle bakılmıyor..Bir mühendis gözüyle düşündüğümde o dediğin olayların mantığı yok.Öncelikle samsun da alttan geçirmek çok maliyetli.Ayrıyetten şehir içinde yollar çok dar olduğundan durak olayları çok zor.Yani bu işin geçmişinde de hatalar var..Mevcut sistemi çokta tartışmanın esprisi yok neler daha iyi olabilir onun tartışması daha mantıklı

Ayberk

Haklısın da abi, şimdi bu sistemin eksikleri hataları yok mu? Buna kim itiraz edebilir? Bu ihalenin Alarko'ya verilirken bir şeyler tezgahlandığıyla ilgili ama doğru ama yalan söylentiler var. Ben doğru olduğundan yola çıkarak yazıyorum. Viyadük yapmak da masraflı deniliyor. Şimdi kıyas yapacak pozisyonda değilim, uzmanlık alanım falan da değil ama yapılacaksa en iyisi yapılsaydı. Veya 25-30 sene sonra belki metro yapımını tartışıyor olacağız. Şimdiden geleceği hazırlayamaz mıydık mesela? Bu soruların cevaplarını ben bilmiyorum sizler daha iyi bilirsiniz elbet ama dediğin gibi halk gözüyle durum böyle. Durak olayına gelince, Ankara'da durakların etrafı çok da boş değil benim gördüğüm. Atakumda mevcut hattın geçtiği o geniş alanda durak yapmak için yeterince yer var bana göre. Sonrasında otogarın etrafı zaten bombaş. Hastane demiştim, keza orası da öyle. Kilise demişim, Eğitim Gönüllülerinin parkının içinde küçük bir çıkış olabilir. Meydanda yine yer var, Shell'de var, Belediye evlerinde var... Düşününce yer çıkar da abi benim asıl üzüldüğüm bunlar acaba ileri görüşlü yöneticilerimizin hiç aklının ucundan geçmiş midir?

emre

Samsun'da ki tramvay ile ilgili sıkıntıları bilmiyorum ama metro konusunda İstanbul'da ki 8 km lik  taksim-levent metrosunun maliyeti 631 milyon dolardı.

sadece55

Şimdi şöyle bir durum da var ayberk Bizim yöneticilerimiz 5 yıl için geldikleri için 20 yıl sonrası açıkçası onları çokta ilgilendirmiyor ki bu çok büyük bir hata...sistemin gerçekten yalnışları var ama kısıtlı olmalarını gerektiren durumları da var..Biraz acele ettiler...Alarko konusuna gelince ihale olayları sıkıntılı olaylardır..Ama bu işte çok profesyonel olan bir firma Alarko ve yapım işini de çok iyi bir şekilde hızlı yaptılar.Burda bir halkla temas etmeme problemi var..Mühendislik olarak düşüncem metro sisteminin samsuna uygulanmasının çok zor olacağıdır..Belki şu uygulanabilirdi..Adana gibi yolun üstünden gidebilirdi belli kısımlarda (Havaray tipi) Belediyenin yalnışları da var yaptığı güzel şeyler de var..Yakında hele acayip bir proje açıklanacak ki yapılabilirse Samsun eğlence sektöründe çağ atlayacak..Ama yalnışlarda altyapı da hala geri kaldık...

ahmetsefa55

ayberk haklı.bence metro uygulanabılır bu hatlara.
ayrıca tabi ki metro olsaydı çok daha güzel ve modern olurdu.
ama bunun için hem para hemde ileri görüş gerek  ;)

birolkys

Yakında hele acayip bir proje açıklanacak ki yapılabilirse Samsun eğlence sektöründe çağ atlayacak..Ama yalnışlarda altyapı da hala geri kaldık...


Erdinç kardeşim atakumdaki eğlence adası projesinden bahsediyorsun galiba .Oprojeyi yaparsa yine yusuf ziya yapar.Metin burmanın vizyonu ve gücü yetmez atakumda oturuyorum.Her yer çukur burma hiç birşey yapmadı.

sadece55

@birolkys  Evet eğlence adası. Zaten zemin etüdüne başlandı arsa çevrildi..oraya zaten Atakum belediyesinin imkanları yetmezdi..Proje büyükşehir belediyesine ait

ahmetsefa55

eğlence adası derken ? ne gibi şeyler olacak nerede olacak biraz detaylandırır mısınız arkadaşlar ?

sadece55

Atakum da Çevik kuvvetin karşısına büyük dolgu alana yapılacak..Sanırım Barlar , Fuar alanları , Eğlence alanları, Restorantlar vs yapılacak...Şuan etrafı çevrilmeye başlandı.

Ayberk

Uzun süredir doldurulan, boş bir yerdi. Geçen gün arkadaşlarla burası devasa bir boşluk değerlendirilse iyi olur demiştik. Demek Metin Burma'nın bahsettiği yer de orasıymış

sadece55

Proje Büyükşehir Belediyesine ait Ayberk.Ama bir iş birliği olur mu onu bilmiyorum