Samsun - Raylı Ulaşım Sistemi [SAMULAŞ]

Başlatan berusa55, 20 March 2008, 21:23:51

« önceki - sonraki »

AhmetDenizci

Hem havaalanı hem de otogara ulaşsa aslında harika olur ama öyle bir projenin yapılması çok zor gibi.

kamuri

projenin ilk aşaması belediye evlerine kadar uzatılması yonunde ondan sonrası zaten zamanla olur

Nuri Asan

bugun yagmurdan dolayi  yine calismadi samsun a modern kazanim mi  yoksa iskence mi celiski icerisindeyim

berusa55



Samsun Büyükşehir Belediyesi, yeni öğretim yılında tüm öğretmen ve öğrencilere mesafe ayrımı olmaksızın yolculuk ücretlerinde indirim yaptı.

İndirim hakkında yapılan açıklamada, Samkart kullanan tüm öğretmen, üniversite ve lise öğrencilerinde yeni fiyat 1 TL, ilköğretim öğrencilerinde ise 0.75 TL olarak belirlendi. Açıklamada önceki fiyatların uzun mesafede 1.35 TL, kısa mesafede de 1.10 TL olduğu hatırlatıldı.

KULLAN-AT BİLET UYGULAMASI

Samsun Büyükşehir Belediyesi, hafif raylı sistemde 15 Eylül 2012 tarihi itibariyle "Kullan-At" tabir edilen yeni bir ödeme seçeneği başlattı.

Yolculara yeni ödeme seçenekleri sunan, "Kullan-At" biletlerde, 2 binişlik gidiş-dönüş kartları,5 binişlik aile kartları ve 10 binişlik grup kartları yer alıyor. 15 Eylül 2012 itibariyle hafif raylı sistemde kullanılacak olan akıllı biletlerin fiyatları ise şu şekilde belirlendi: "Akıllı jeton: 2 TL, 2'lik gidiş-dönüş kartı: 3.75 TL, 5'lik aile kartı: 9 TL,
10'luk gidiş-dönüş kartı: 17.50 TL."

Kaynak

kalptenþimþek

Bu yil egitime verilen deger adina okudugum tek guzel haber buydu..tesekkurler buyuksehir..

berusa55

5 ADET HAFİF RAYLI SİSTEM ARACI ALIM İHALESİ

25.09.2012 günü 5 adet Hafif Raylı Sistem aracı alım ihalesi 3 firmanın katılımı ile saat 14:00' da gerçekleşti.

İhaleye CAF (İspanya), PESA (Polonya) ve CNR (Çin) firmaları katılmış, ihalede en düşük teklifi veren Çin Halk Cumhuriyeti menşeli CNR (Tangshan Railway Vehicle Co, LTD) firması olmuştur. İhale komisyonu tarafından teknik yeterlilik koşullarının sağlanıp sağlamadığının incelemesinin ardından ihale sonucunun açıklanacaktır.

Teknik Şartnameye göre 40-44 metre uzunluğunda 5 adet tramvay alınması ve ilk aracın 12 ay içinde teslim edilmesi gerekiyor. Bilindiği gibi Samsun Hafif Raylı Sistemdeki mevcut 16 adet tramvayın uzunlukları 32 metre.

Kaynak

özkan

Samulaş A.Ş. de büyük vurgun başlıklı inceleme sonlanmak üzere.İhalesiz işler yapmakdan tutunca topraklamasız teknik donanmaya yüksek gerilim hatlarının ihlali,gerçek dışı yüksek maliyetli alımlar gibi bir sürü suçtan yzy,samulaş,avukatı,avukatının oğlu topun ağzında..hayırlısı.

berusa55



2 Yılda 26.5 Milyon Yolcu Taşıdı

Samsun'da ulaşım alanında büyük değişiklikler getiren ve 10.10.2010 tarihinde saat 10.10'da hizmete giren hafif raylı sistem, 2 yıl içerisinde 26 milyon 417 bin yolcu taşıdı.


Büyükşehir Belediyesi'nin hayata geçirdiği ve vatandaştan büyük rağbet gören hafif raylı sistemin 2 yaşını doldurması dolayısıyla kutlama programı düzenlendi. 10.10.2010 tarihinde saat 10.10'da hizmete giren hafif raylı sistemin 2 yaşı, bugün saat 10'u 10 geçe Cumhuriyet Meydanı İstasyonu'nda yolculara dağıtılan 2 bin kırmızı karanfille kutlandı.

Kırmızı karanfil dağıtımı sonrasında hafif raylı sistemin ikinci yaşını kutlamanın sevinci ve mutluluğu içerisinde olduklarını söyleyen Samsun Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı, 10.10.2010 saat 10.10 tarihinden bu yana 16 tramvayın toplam 26 milyon 417 bin 820 kişi yolcu taşıdığını açıkladı. 2 yıl içerisinde 207 bin 623 sefer yapıldığını söyleyen Sefer Arlı, tramvayların bu sefer sayısında toplam 3 milyon 321 bin 986 kilometre yol kat ettiğini söyledi. Yaklaşık 110 milyon euro maliyeti olan sistem hakkında bilgiler veren Sefer Arlı, "Hat kapasitemiz günlük 90 bindir. Hafta sonu ortalama 50 bin yolcu sayımız varken, bu sayı hafta içi ise 67 bin 500 civarındadır. Her 5 dakikada bir sefer yapan tramvaylarımız günlük 357 sefer düzenliyor. 239 personelimiz ve 18 aktarma otobüsümüzle halkımıza hizmet etmenin sevincini yaşıyoruz" dedi.

SAMSUN-TEKKEKÖY HATTI
Samsun-Tekkeköy arasında yeni raylı toplu taşım hatları kurulması için çalışmaların hızla devam ettiğini söyleyen Sefer Arlı, "Tekkeköy ilçemiz için hafif raylı sistem çalışmalarımız sürdürülüyor. Hatların kurulması için planlama ve fizibilite çalışmalarımız devam ediyor. Ayrıca mevcut güzergahlar için 45 metre uzunluğunda 5 yeni tramvay alımı için ihaleye çıkılmıştır. Bu konuyla ilgili de ilahe komisyonu incelemelerini sürdürmektedir" diye konuştu.

ÜNİVERSİTE-KENT MERKEZİ ARASI 23 OTOBÜS
Mevcut halk otobüsleri, minibüs ve dolmuş hatlarıyla görüşmelerin sürdürüldüğünü kaydeden Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Sefer Arlı, UKOME kararları doğrultusunda 23 adet yeni otobüs alımı yaparak, raylı sistem ile aktarma ve besleme şebekesi oluşturulacağını ifade etti. Sefer Arlı, "Raylı sistem güzergahlarında tamamı modern, elektronik, klimalı ve engelli kullanımına uygun otobüslerimiz kasım ayı içerisinde hizmete girecektir. Yani raylı sisteme ulaşamayan yolcularım için duraklara kuzeyden güneye, güneyden kuzeye doğru aktarma yapacaktır. Bu otobüsler ile üniversite ve kent merkezi arası besleme, raylı sistem ile de kentin değişik bölgeleri arası ekonomik aktarma sağlanması öngörülmektedir" şeklinde konuştu.

Kaynak

Stoper

Samsun tramvayı günde ortalama 36.188 yolcu taşıyor

Samsun Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Sefer ARLI, 10.10.2010 saat 10.10 tarihinden bu yana geçen 2 yılda 16 tramvayın toplam 26 milyon 417 bin 820 kişi yolcu taşıdığını açıkladı. Tramvay hattının 1 yılda taşıdığı yolcu sayısı 13.208.910 olurken aylık yolcu sayısı ise 1.100.742 oldu. Buna göre tramvay hattı günde ortalama 36.188 adet yolcu taşımaktadır. Hat kapasitesi günlük 90.000 yolcu olduğu varsayılırsa kapasite kullanım oranı % 40 olmaktadır.

2 yıl içerisinde 207 bin 623 sefer yapıldığını söyleyen Sefer Arlı, tramvayların bu sefer sayısında toplam 3 milyon 321 bin 986 kilometre yol kat ettiğini söyledi.

Yaklaşık 110 milyon euro maliyeti olan sistem hakkında bilgiler veren Sefer Arlı, "Hat kapasitemiz günlük 90 bindir. Hafta sonu ortalama 50 bin yolcu sayımız varken, bu sayı hafta içi ise 67 bin 500 civarındadır. Her 5 dakikada bir sefer yapan tramvaylarımız günlük 357 sefer düzenliyor. 239 personelimiz ve 18 aktarma otobüsümüzle halkımıza hizmet etmenin sevincini yaşıyoruz" dedi.

http://www.rayturk.net/samsun-tramvayi-gunde-ortalama-36-188-yolcu-tasiyor/

berusa55

Sevgi Kafe'de açıklamalarda bulunan Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, basın mensuplarının sorularını da cevapladı. Hafif raylı sistemin 2 yılda hedeflediği düzeye fazlasıyla geldiğini belirten Başkan Yılmaz, "Biz aslında optimum yolcu yani 50 bin yolcu taşınabilir diye planladık. Dün hafif raylı sistemle 67 bin, önceki gün 69 bin civarında yolcu taşındı. Bunlar tabii ki biletli olanlar, biletsizlerle birlikte yaklaşık olarak 70 bin civarında yolcu taşıyoruz. Bu kadar trenle ancak bu kadar yolcu taşınır. Planlamamız bizi yanıltmadı, geldiğimiz nokta gayet iyi. Şehrimiz modern bir ulaşım sistemine kavuştu. Şimdi insanlarımızı daha da rahatlatmamız lazım. İlave tren veya trenlerin katar boyunu uzatarak, sabah saatlerinde uzun katarlarla yolcuları taşımak, saat 10.00'dan sonra kısa katarlı trenlerle devam etmek daha uygundur. Bu araç gereç teminini, istediğimiz düzenlemeleri istediğimiz zaman yapamıyoruz. Çünkü bu trenler Türkiye'de imal edilmiyor" diye konuştu.


YENİ GÜZERGAH İÇİN ÇALIŞMALAR YAPILIYOR

Dünyada 5-6 tane tren üreticisinin olduğunu, bunların da fiyatları aşağı çekmemek için birbirleriyle anlaştığını belirten Yılmaz, "Biz de çok yüksek fiyatlarla tren satın almak zorunda kalıyoruz. Bu trenlerin maliyetleri verilen fiyatların çok altında. Biz bu trenleri tanesini 2 milyon 250 bin liraya aldık. Biz bunları 1 milyon 750 bin liralara benzer bir trenin satın alabileceğini düşündük ve buna göre bir ihale yaptık. Maalesef istediğimiz fiyatların üzerinde çıktı. Tren sayılarını arttırmaya dönük bir çabamız var. Tekkeköy istikametinde yani Belediyeevleri ve onu takip eden Kirazlık istikametine doğru proje güzergahımızı belirledik. Kılıçdede Kavşağı'ndaki tren raylarının içinden birde biz geçersek orası çok karışık bir hale gelir. Karayolunun altından veya üstünden geçme gibi bir mecburiyetimiz var. Çünkü yüklü bir tren katarı orada duramayabilir, oradan geçmekte olan başka bir tren ile çarpışma riski ortaya çıkabilir. Bu riski ortadan kaldırmak için bizim yapacağımız uzatmanın ya alttan ya da üstten geçmesi gerektiğini bize söylüyorlar" şeklinde konuştu.

http://www.samsunanaliz.com/siyaset/baskan-yilmaz-yeniden-aday-olacak-mi-h4582.html

berusa55


Stoper

30 October 2012, 10:50:55 #881 Son düzenlenme: 30 October 2012, 17:32:02 Stoper
Daha önce fakülte dolmuşlarında çalışan muhteremin biri şuan makinistlik yapıyor.Raylı sistem hizmete girdiği ilk gün hemen yanımda,Yusuf Ziya Yılmaz'a,bu raylı sistemi Samsun'a kazandıranlara ağır şeyler söylemişti.. Torpilini ayarlamış,makinist olmuş. Sözde sınav sistemiyle elaman alınıyordu : )

5trawberry

Ben de öyle duydum. Sınav falan hikayeymiş. Güvenlik pozisyonunda çoğu kişinin makinistliğe terfi edildiğini duydum. Ayrıca yine güvenlik pozsiyonlarında çalışanların yarısına yakının Büyükşehir Belediyesinde önemli bir şahsın torpili ile iş başı yaptığını duydum. ( kendi toprağından olduğu için )

ahmetsefa55