Samsun - Raylı Ulaşım Sistemi [SAMULAŞ]

Başlatan berusa55, 20 March 2008, 21:23:51

« önceki - sonraki »

birolkys

Yılmaz; " Ulaşımı modernize ediyoruz."
25 Şubat 2011 / 09:00
Raylı sistemin her geçen gün taşıdığı yolcu sayısı artarken, Yılmaz'da dolmuşlara zeytin dalı uzattı.
Mustafa BİLİK/ Haberexen.com

2011 yılının ilk ayında Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, tarafından Raylı sistemin günde ortalama 28 bin kişi taşıdığı açıklanmıştı. Geçen süre zarfında uygulanan bonus promosyonu kampanyası ve raylı sistemin günden güne daha fazla vatandaşlar tarafından kabullenilmesi ile taşınan yolcu sayısında hızlı bir artış meydana geldi.

Raylı sistem 21 Şubat günü 33 Bin 233 - 22 Şubat günü 36 Bin 436 - 23 Şubat günü 35 Bin 446 - 24 Şubat günü ise 36 Bin 400 üzerinde Samsunlu' yu taşıdı.

Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, Raylı sistemin taşıdığı yolcu sayısında ki günden güne yükselen artış ivmesinin süreceğini, sistemin gelecekte Belediye evleri ve şehirler arası otogara kadar uzanacağını söyledi. Yılmaz ayrıca, istiklal caddesi (Çiftlik) üzerinden 56'lara, Uğur Mumcu Parkı' ndan Kılıçdede Camii' ne uzanan bir parkurda da raylı sistem çalıştırılmasına yönelik projeleri olduğunu dile getirdi.

"Bu projeler hayata geçtiğinde Samsun Barcelona'yı geçer." Yakıştırması yapan Yılmaz, dolmuş esnafınada zeytin dalı uzatarak şunları söyledi; " Biz raylı sistemi diğer taşımacılara rakip ve onların taşıma sektöründen elde ettikleri geliri ellerinden almaya dönük bir mekanizma olarak bu şehrin içine koymadık. Asla da böyle bir düşünce içerisinde değiliz. 'Diğerlerinin hareket alanlarını daraltıcaz, ellerindeki gelirlerini raylı sistemin almasını sağlayacağız' diyen bir bencillik içinde değiliz. Biz sadece Samsun'daki ulaşım hizmetini modernize etmeye çalışıyoruz. Bu modernizasyon çalışmamızın bir parçası olarak çağdaş ve örnek bir sistem oluşturduk. Bu çağdaş sistem otomatik olarak belli bir miktarda yolcuyu alacaktır. Bu kaçınılmaz bir gerçek. Burada diğer uşlaşım araçları işleticilerinin hemen bizim projemize uyumlu, buna entegre, bizim istasyonlarımızla bütünleşik, onlara göstereceğimiz dikey hatlarda, minübüsleri otobüsleştirerek, bizim aldığımız modern otobüsler gibi otobülser almalarında yardımcı olabiliriz. Onların kredi almasında kefil ve yardımcı olabiliriz. Otobüslerinin hakkını verecek güzergahlara yerleşmelerinde yardımcı olabiliriz."

Minibüsçülüğün bireysel olarak esnafa çok karlı gibi gözüktüğünü de ifade eden Yılmaz, " Her minibüsçünün kendi sermayesi kendi plaka değeri var. İstediği zaman satabildiği istediği zaman alabildiği son derece küçük ekonomili bir iş olarak gözüktüğü için bundan vazgeçmek istemiyorlar. Oysa biz iki üç minibüsün bir araya gelerek otobüsleşmesini istiyoruz. Minibüslerin Euro motorlu şık otobüslere dönüşmesi şehrin estetiğine, şehrin hava kirliliğine, trafik keşmekeşine olumlu katkılar sağlayacaktır. Gelecekte bu otobüslerin plaka değerleride yükselecektir." Diye konuştu.

Böylesi modern bir ulaşım alt yapısı nedeni ile yolculuk miktarının da artarak katlanacağını belirten Başkan; " Samsun'da giderek büyüyen ulaşım ihtiyacını biz doğu - batı güzergahında karşılarken büyüyen Atakum coğrafyasının kuzey güney ulaşım ihtiyaçlarını da yeni otobüsleri ile dolmuşcu esnafımız giderebilir.Trenler ile rekabet etmektense ortaklaşa büyütülen ulaşım pastasından alınacak payı uygun bir şekilde paylaşmalarını arzu ediyoruz. Bunun içinde dolmuşcu esnafımızın insanların günlük ulaşım ihtiyaçlarının gereği olan ulaşım taleplerine raylı sistemle birlikte ortaklaşa, barışık bir organizasyona girmeleri gerekiyor. Amacımız, insanların hem modern, hem güvenli biçimde gidecekleri yerlere ulaşabilmeleri. Bu organizasyon bütün bileşenleri ile sağlandığında bu ulaşım rahatlığının sağladığı çekicilik yaşam şeklini ve yaşam alışkanlıklarını etkileyecek. Böylece evinde oturan insanlar 'Şöyle bir çıkayım hava alayım.' diyerek, raylı sistem ile Atakum'a yada Atakum' dan Samsuna geleceklerdir. Alışveriş merkezlerinin mantığı da bu değilmidir? Gezmek ve değişiklik olması açısından gidersiniz, gitmişken gözünüze takılan bir şeyi satın alırsınız." şeklinde konuştu
http://www.haberexen.com/news_detail.php?id=28724

birolkys

RAYLI SİSTEM KENTİN MALI"

Raylı sistemin 2012 yılının sonuna kadar Belediyeevleri'ne kadar uzatılacağını açıklayan Yılmaz, şöyle konuştu: "Raylı sistemi kentin doğusuna doğru uzatacağız. Bir büyük viyadük yapacağız. Mert Irmağı'nın üzerindeki köprüyü kullanacak olan tren Bandırma Müze Gemi'ye kadar gidecek. 2012 yılında bitireceğiz bu çalışmayı. Raylı sistem günlük 40 bin yolcuya çıktı. 560 bin yolcudan sonra sistemi kentin batısına doğru uzatma çalışmalarına başlayacağız. İlk başlangıçta bazı reaksiyonlarla karşılaştık. Minibüs taşımacılığı modern kentlerde olan bir taşımacılık değil. Raylı Sistem, Samsun'da 1875 yılından beri konuşulan bir süreçtir. 2 sene içerisinde düşünüp, yaptığımız bir olay değil. Bugüne kadar ulaşım işini yapan bütün minibüs, otobüs gibi ulaşım pastasından yararlanan arkadaşlar bu süreci biliyorlar. Biranda gerçekleşmiş bir olay değil. Minibüsçü ve diğer taşımacı unsurlara, "şehrin ulaşım altyapısını modernleştireceğiz, bundan ötürü mağdur olabilirsiniz, şimdiden otobüsleşerek belki başlangıçta azıcık sıkıntılar çekeceksiniz ama biz size destek olacağız, buna kendinizi alıştırın' dedik. Plaka rantının kazancı dolayısıyla bu işe yatırım yapmış olan unsurlar, bizim söylediklerimize kulaklarını tıkadılar. Bu kadar büyük bir mücadeleyi veren bizler bu ulaşım meselesini planlayarak geliştirmek durumundayız. Raylı sistemi yaptıktan sonra Atakum'da büyük bir inşaat patlaması oldu. Birden bire bütün Atakum'daki rant yüzde 30'lar seviyesinde yükseldi. Bir daire 100 bin lirayken, 130 bin lira oldu. Raylı sistem diğer sistemlerin rakibi değil. Böyle bir rekabet anlayışı asla yok. Şu istasyonun yanından bir de minibüs geçecekse o zaman bunu niye yaptık burada. Raylı sistem kentin malı. Raylı Sistem zarar ederse, şehrin insanı zarar eder. Raylı sistem, şehrin gelişimine katkı verdiği gibi çocuklarımızın da rahat ulaşımını sağlıyor. Diğer taşımacılar da bununla rekabet etmek yerine 'bununla nasıl beraber olabiliriz, biz otobüsleşerek raylı sistem hattına dikey olarak yolcu taşımak gibi bir konuda yeni şeklimizi alırız' diye bir şekle dönüşmeleri lazım.
http://www.samsun.bel.tr/haber-detay.asp?NewsId=266



mehmet yılmaz

21 March 2011, 18:41:26 #752 Son düzenlenme: 21 March 2011, 18:48:54 samsuni
Raylı sistemin devreye girmesinden sonra bir kez bile minibüslere binmedim; raylı sistem evimin konumu itibarıyla bana çok uygun. Bundan sonra da raylıdan baskasını kullanacağımı sanmıyorum. Ancak benim bunu tercih ediyor olmam kimsenin zorlanmasını haklı çıkarmaz. İnsanları zorla raylıya bindirmenin bir izahı olamaz. Bütçesine ve mekanına uygun olanlar zaten tercih edecektir.

Ayrıca pek çok şey maalesef hizmete girdikten sonra düzeltildi. Üst geçitler, indirimler vs. Öncesinde planlanmalıydı.

berusa55

Birol abinin yukardaki mesajında bahsi geçen haberi yazan basın mensubu veya belediyenin basın yayın görevlisi arkadaş birçok hata yaparak vermiş mesajı. Bir kere şehrin batı yönüne gidiyor zaten şu anda sistem, doğrusu doğu yönüne olacaktı. 565bin zaten Samsun büyükşehir nüfusu; orda 560bin derken de bir hata yapılmış bu çok açık.

2.etap shell yani lise kavşağından şehrin doğu yönüne doğru anlaşılan o ki baya uzunca bir viyadükle aktarılacak bazı kesimlerde. Shell kavşağında sonra büyük bir ihtimalle Tekel sapağı durağı ve stadyum kavşağı durakları olur. Son durak da Bandırma Müze Gemi Alanı olarak şekillenir diye düşünüyorum.


Burak

bence organize Sanayi - hatta Tekkeköy ' e kadar gitmesi lazım işte o zaman iş görür bence

berusa55

21 March 2011, 22:56:50 #755 Son düzenlenme: 21 March 2011, 23:13:47 berusa55
İkinci etap esasında o zaten Burak'cım. İkinci etapın ilk safhası esasında bu Belediye Evleri hattı...

FaTiH_HaN

organize sanayi dolmuşları eski yeşilçam filmlerindeki marbürüslerden hala :) raylı sistemin tekkeköy-organize sanayiye gitmesi iyi olacaktır

Akyol

O magiruslarda tam bir vaka 2.vitese attıklarında nerdeyse orta sıraya kadar gelirdi ilginç arabalardı :D

FaTiH_HaN

bide motorun üzerine denk gelen yere oturduysan yandın sanki motor totonda çalışıyor  ;D tabi özellikle oraya oturanlarda vardır fantezi meselesi saygı duyarım  ;D ;D

berusa55


celebi


AntZ

Alıntı yapılan: fatih_han55 - 23 March 2011, 10:45:40
organize sanayi dolmuşları eski yeşilçam filmlerindeki marbürüslerden hala :) raylı sistemin tekkeköy-organize sanayiye gitmesi iyi olacaktır


Samsun'umuzda nostalji olarak bahsettiğimiz şeyler Antalya'da ve birçok büyükşehirde şehir içi ulaşımınzda hala kullanılıyor :) Her ne kadar yeni modelleri olsa da şehir olarak Samsun'umuzun bunu aşmış olması güzel ;)

Ayberk

Ankara'da bile hala onlar kullanılıyor :D

Ahmeti

Minibüsçülüğün bireysel olarak esnafa çok karlı gibi gözüktüğünü de ifade eden Yılmaz,  Her minibüsçünün kendi sermayesi kendi plaka değeri var. İstediği zaman satabildiği istediği zaman alabildiği son derece küçük ekonomili bir iş olarak gözüktüğü için bundan vazgeçmek istemiyorlar. Oysa biz iki üç minibüsün bir araya gelerek otobüsleşmesini istiyoruz. Minibüslerin Euro motorlu şık otobüslere dönüşmesi şehrin estetiğine, şehrin hava kirliliğine, trafik keşmekeşine olumlu katkılar sağlayacaktır. Gelecekte bu otobüslerin plaka değerleride yükselecektir. Diye konuştu.

iyi hoş demişte belli bir sene sözleşme yapıp sonrada sözleşme bittikten sonra elinde ne hat var nede plaka hemde öyle iki üç kişiye bir otobüs olayı tamamen yalan.

belediyenin isteği havuz sistemi ve şirketleşme bununda zarar edip etmeyeceğinin garantisi yok.

yusuf ziya yılmaz yaş tahtaya basarmı.




Gorkem

dün sabah yağmurdan dolayı tren arızalıydı,minibüse binmeyi özlemişim, hele içinde Samsunsporumuzun atkısını vb görùnce çok güzel oluyor.