Samsun - Raylı Ulaşım Sistemi [SAMULAŞ]

Başlatan berusa55, 20 March 2008, 21:23:51

« önceki - sonraki »

55.hakan

Alıntı yapılan: Ant55 - 02 April 2010, 06:30:09
Nasıl geri alınacağını merak ediyorum, yeni kararnameye göre raylının maliyetini ulaştırma bakanlığı üstleniyor, geliri de bakanlığa kalıyor.  ;)

Konfor, şehre katma değeri tartışılmaz ama işsizlik ve şehrin maddi kaybı için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.
ben konforundan da şüpheliyim fakülteye çıkmak için aktarma yapmak bütün konforu ortadan kaldırıyor bence Ankara'dan örnek verirsem insanlar evine giderken metrodan aktarma yapmak yerine kalabalık,ayakta gideceği bir otobüste aktarma yapmadan gitmeyi tercih ediyorlar.

FaTiH_HaN

Alıntı yapılan: hakanelgun - 02 April 2010, 12:33:50
ben konforundan da şüpheliyim fakülteye çıkmak için aktarma yapmak bütün konforu ortadan kaldırıyor bence Ankara'dan örnek verirsem insanlar evine giderken metrodan aktarma yapmak yerine kalabalık,ayakta gideceği bir otobüste aktarma yapmadan gitmeyi tercih ediyorlar.

Tren istasyonundan inip 2 metre ötedeki otobüse binmenin neresi konforu bozuyorki oldu olucak muayeneye de trenle girelim.
Ankarayla karşılaştırırsak yanılırız ordaki trafik akışı ile Samsun'dakini bir tutamayız.Karşılaştırmayı bizim eski sistemimizle yeni gelecek sistem üzerine yapmalıyız.
 

55.hakan

02 April 2010, 21:39:39 #317 Son düzenlenme: 02 April 2010, 21:42:44 hakanelgun
Alıntı yapılan: fatih_han55 - 02 April 2010, 14:52:57
Tren istasyonundan inip 2 metre ötedeki otobüse binmenin neresi konforu bozuyorki oldu olucak muayeneye de trenle girelim.
Ankarayla karşılaştırırsak yanılırız ordaki trafik akışı ile Samsun'dakini bir tutamayız.Karşılaştırmayı bizim eski sistemimizle yeni gelecek sistem üzerine yapmalıyız.
 

yapılınca anlarsın bozup bozmadığını o aktarmayı belli saatlerde kaldırırlar öyle bindiğin gibi de gitmez ...Bizim insanımız her zaman direk ulaşacağı vasıtayı tercih eder...Ankara trafiği ile de alakası yok durumun yaşayıp gör bakalım ilk başta

Tufan

hakanelgun@ aynen katılıyorum bi şekilde tıpa kadar çıkarılabilirdi o trenler yeni yapılan rektörlüğün önünden direk acil tarafına çıkarılabilirdi ama o şekilde yapılmadı.

şimdi bu YZYnin çufçufları 35dkda shell eczaneler yapacak 5dk ring beklesek 15dkda ring yukarı mühendisliğe çıksa ki şuanda otobüsler 15dkda zor çıkıyor. yaklaşık 1 saat yapar yoğun saatlerde hafta içi sabahları ve akşam 4-5 gibi ringler hiçbir şekilde yetmeyecek öğrenci hasta vs. aşağı kadar gelecek ama yukarı çıkamayacak.

şuanda ne kadar memnun olmasakta shellden 25-30dkda mühendisliğe yani en tepeye çıkabiliyoruz bir işi yaparken sonunu düşünmek lazım maliyeti kurtarmıyor diye tepenin eteğinde tren mi biter.

55.hakan

Alıntı yapılan: TuFaN55 - 02 April 2010, 21:57:56
hakanelgun@ aynen katılıyorum bi şekilde tıpa kadar çıkarılabilirdi o trenler yeni yapılan rektörlüğün önünden direk acil tarafına çıkarılabilirdi ama o şekilde yapılmadı.

şimdi bu YZYnin çufçufları 35dkda shell eczaneler yapacak 5dk ring beklesek 15dkda ring yukarı mühendisliğe çıksa ki şuanda otobüsler 15dkda zor çıkıyor. yaklaşık 1 saat yapar yoğun saatlerde hafta içi sabahları ve akşam 4-5 gibi ringler hiçbir şekilde yetmeyecek öğrenci hasta vs. aşağı kadar gelecek ama yukarı çıkamayacak.

şuanda ne kadar memnun olmasakta shellden 25-30dkda mühendisliğe yani en tepeye çıkabiliyoruz bir işi yaparken sonunu düşünmek lazım maliyeti kurtarmıyor diye tepenin eteğinde tren mi biter.
şöyle bir durum var çıkacağı yol düz olmadığı için yani araziye uymadığı için yukarı çıkaramamış olabilirler.Ben olsam yakın mesafeler için tercih ederim treni..Atakum Türkiş için uygun evimin yakınından da geçiyorsa hiç düşünmem trene binerim ama uzak mesafe hem de aktarma durumunda daha hızlı hem de yukarı çıkan dolmuşu tercih ederim yoksa şehre katacağı hava için ben de seviniyorum iyi olacak bizim de raylı sistemimiz var diyeceğiz ancak ulaşım kolaylığı için aynı şeyi söyleyemem...

Tufan

Şehre çok farklı hava katacağı şüphesiz ama ne hastaneye ne okula ne otogara uğruyor bu alet sadece Atakumu şehire bağlıyor ki buda büyük bir ihtiyaçtı ama dediğim gibi daha kullanışlı güzergahta yapılabilirdi.

gozgoz yýlmaz

atakent yol kenarındaki öğrenci yurtlarında öğrenci olduğunu düşünün, yurttan adımı atar atmaz, tek vasıtayla gidebileceği minibüse biniyorlardı. şmdi ieriye yürüyecek, üstelik her yerde durak da yok. oradan raylıya binecek, fakülte köprüde inecek ve aktarma yapacak... hiç de cazip değil.

ayrıca atakumdaki bir vatandaş da itediği yerde inemeyecek, duraklar arasında epey bir mesafe var. evinin önünde inemeyecek, 500 m.yürüyecek mesela. ha her nimetin külfeti olur derseniz, biz de külfetini anlatıyoruz işte.

bir de herife uyuzum, Samsunspor'un hem geçmişinin hem de bugünün katili bu adamdır.


celebi

sevgili gozgoz bu ne böyle. bir insan bu kadr mı olumsuz olur be kardeşim

sejoe

Alıntı yapılan: gozgoz yılmaz - 02 April 2010, 23:21:52
Samsunspor'un hem geçmişinin hem de bugünün katili bu adamdır.




Adamla ilgili düşüncelerimi tek cümleyle özetlemişsin, sağol abi.

epçeli köylü

Trenlerden 3 tane gördüm.Çok güzeller ama.İnşallah güzel olur.İlerde bizim oralara havaalanınada gelir..

Mustee13

AlıntıMinibüsçülere Çağrı

Büyükşehir Belediyesi, Raylı Sistem'in işletmesini yapacak olan Samsun Ulaşım A.Ş'yi (SAMULAŞ) kurdu.

Büyükşehir Belediyesi, Raylı Sistem'in işletmesini yapacak olan Samsun Ulaşım A.Ş'yi (SAMULAŞ) kurdu. 5 ortaktan oluşan şirkete, Özel Halk Otobüsleri de dahil edildi. Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Kenan Şara, dolmuş ve minibüs esnafına 'Ayrı şirketi kurun, sisteme dahil olun' çağrısı yaptı.Samsun'da bu yıl sonuna kadar faaliyete geçmesi planlanan Hafif Raylı Sistem'in işletmesini gerçekleştirecek olan Samsun Ulaşım A.Ş (SAMULAŞ), Bakanlar Kurulu izniyle, 5 ortaklı olarak kuruldu. Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Kenan Şara, Raylı Sistem'in kendilerini mağdur edeceğini belirten dolmuş ve minibüs esnafından ayrı bir şirket kurarak ortak havuza dahil olmaları önerisi getirdi.Samsun Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Kenan Şara gazetemize yaptığı açıklamda, raylı sistem olan şehirlerde, sistemin işletilmesi için bu şirketlerin kurulduğunu belirterek, bu kapsamda kendilerinin de Samsun Ulaşım A.Ş'yi (SAMULAŞ) kurduklarını belirtti. 5 firmadan oluşan şirkete, özel halk otobüslerinin de ortak olarak, sisteme entegre olduklarını ifade eden Şara, "Bilindiği gibi Samsun'da özel halk otobüslerinde Samkart uygulaması geçerli. Yolcular Samkart'ı hem özel otobüslerde hem de Raylı Sistem'de kullanabilecekler. Raylı Sistem'e binen bir yolcu, otobüse bindiğinde ayrıca bir ücret ödemeyecek. Aynı şey otobüsler için de geçerli" dedi.

'Ayrı şirket kurun'
Dolmuş ve minibüsçülerden ise ayrı bir şirket kurmalarını, bu şirket vasıtasıyla Raylı Sistem'le entegre olmalarını istediklerini ifade eden Kenan Şara, "Biz onlara bu sisteme girmelerinin kendileri açısından çok daha karlı olacağını anlatıyoruz. Bununla ilgili profesyonel bir firma da çalışmalarını tamamlamak üzere. Yeniden minibüs esnafımızla bir araya gelerek tekrar bu sistemin yararları anlatılacak. Ancak burada zorlama diye birşey yok. İsterlerse böyle bir şirketi kurarlar ve sisteme girerler,  İstemezlerse girmeyecekler. Ancak biz şirket oluşumuna girmelerini tavsiye ediyoruz" diye konuştu.

200 otobüs ulaşımı çözer
Dünyada, Türkiye'de ve Samsun'da bazı şeylerin değiştiğini, minibüs ve dolmuş esnafının da çağın gidişatına ayak uydurmaları gerektiğini söyleyen Şara, "Bu oluşuma girmeyecek olan dolmuş hatlarının ise daha sonra zarar göreceklerini düşünüyoruz. Raylı sistemden gelen yolcuyu otobüsler, otobüslerden gelen yolcuyu Raylı Sistem taşıyağı için, yolcu onları tercih etmeyecek ve zarara uğrayacaklar diye düşünüyoruz. Ayrıca Samsun'da bin 300 tane dolmuş ve minibüs var. Halen 100 tane de halk otobüsü çalışıyor. Yani 200 tane halk otobüsü, tüm şehrin ulaşım problemini çözebilir. Minibüs esnafının bu şirkete girmeleri kendilerinin yararına" dedi.

İki günde bir sıra geliyor
Minübüs ve dolmuş esnafının sisteme dahil olmaları halinde hissedar olacaklarını, şirketin kazandığı paradan hisseleri oranında banka hesaplarına para geleceğini dile getiren Kenan Şara, "Halen bazı dolmuş hatlarına iki günde bir sıra geliyor. Bu sisteme girmeleri halyinde Samsun'da dolmuş ve minibüsler de tamamen kalkmış olacak. Dediğim gibi zorlamamız yok, kendi inisiyatiflerine kalmış bir olay" dedi.


Ortaklardan biri de Samsunspor olamaz mıydı acaba? :-\

sadece55

adam klübün ismini duysun hafif raylıyı iptal eder

Akyol

Rayları söker köprüyü yıkar ama sorsan SAMSUNSPOR hepimizin yaa geçsinler bu işleri kayseri ve bursaya baksın. Bu adamın bütün amacı milletvekili olmak Samsun falan umrunda değil!

FaTiH_HaN

08 April 2010, 15:02:06 #328 Son düzenlenme: 08 April 2010, 15:03:45 fatih_han55
Alıntı yapılan: hakanelgun - 02 April 2010, 21:39:39
yapılınca anlarsın bozup bozmadığını o aktarmayı belli saatlerde kaldırırlar öyle bindiğin gibi de gitmez ...Bizim insanımız her zaman direk ulaşacağı vasıtayı tercih eder...Ankara trafiği ile de alakası yok durumun yaşayıp gör bakalım ilk başta

eskisehirde bursa daki rayli sistemleri gordum bursani sehir yapisi da samsun a benziyor universite ve fakulte sehir disi ve yuksek bi yerde burda ki projede de rayli sistem bir yerden sonra aktarmaya geciyor kimsede neden aktarma yapiyor konforumuz bozuluyor demiyor. ayrica aktarmadan ek ucret kesilmeyecek. bence abartiyoruz.

kuzey55

evet bursada kampüsün baya uzağında bitiyo metro.tekrar dolmuş ve otobüs kullanıyolar.ne olursa olsun şehre güzel bir hava katacağı kesin.ayrıca modern taşımacılık adına gerekli diye düşünüyorum.