Samsun'a 2 yeni Çevre Yolu yapılıyor.

Başlatan YaşarDoğu, 31 Ocak 2010, 20:58:50

« önceki - sonraki »

YaşarDoğu

Alıntı
Karayolları Bölge Müdürü Uraloğlu, mevcut çevre yolunun gelişen Samsun'un ihtiyaçlarını karşılamayacağını vurgulayarak 2 yeni çevre yolu çalışması başlattıklarını açıkladı.

Karadeniz Sanayici ve İşadamları Derneği (KASİAD)'ın düzenlediği "Samsun'daki karayolu çalışmaları ve yapılacak çevre yollarının Samsun ekonomisine etkisi" konulu toplantıya katılan Karayolları 7. Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu Doğu ve Batı Çevre Yolu projeleri hakkında bilgi verdi.

Samsun'da Ordu, Sinop ve Amasya doğrultusu olmak üzere üç ana güzergahta mevsim şartlarına göre yol yapım faaliyetlerine devam edildiğini dile getiren Karayolları 7. Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, her gün otomatik olarak ölçümü yapılan trafikteki araç sayısı göz önüne alındığında mevcut çevre yolunun Samsun trafiğini nisbi olarak rahatlattığını fakat gelişen Samsun'un ihtiyaçlarına uzun vadede cevap veremeyeceğini ifade etti.

ATAKUM İÇİN 15 KM'LİK BATI ÇEVRE YOLU

Samsun'un batıda Atakum'a doğuda ise Tekkeköy'e doğru büyük bir hızla genişlediğini, yaptıkları ölçümlerde ise Atakum yolunda günlük 50 bin, Tekkeköy yolunda ise 40 bin araçlık bir trafik hacmi yaşandığının altını çizen Uraloğlu bu sayıların yaz aylarında yüzde 25-30 oranında arttığını belirtti. Bu noktada trafiği rahatlatmak için kendilerine önemli bir görev düştüğünü açık yüreklilikle ifade eden Uraloğlu, üzerinde çalıştıkları yeni çevre yolu projelerini müjdeledi.

Şehrin denize açılan kapısı niteliğinde olan Atakum'un artık iyiden iyiye yoğunlaşan trafiğinin rahatlatılması amaçlanan çevre yolu projesinin Kamalı köyü ayrımından başlayıp Ondokuzmayıs Üniversitesi'ni üstten dolaşarak Polis Okulu'na uzanacağını belirten Uraloğlu, projenin içeriğinde toplam uzunluğu 1300 metre olan iki tünelin de bulunduğunu anlattı. Batı çevre yolu projesinin ihale edildikten sonra 4 yılda bitirilmesi bekleniyor.

DOĞU ÇEVRE YOLU İÇİN İKİ ALTERNATİF VAR

Karayolları 7. Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, doğuda ise Belediyeevleri kavşağından Tekkeköy'e uzanan karayolunda da yoğun trafikten ötürü sıkıntı yaşandığını dile getirirken bu bölge için de çözüm yolu aradıklarını belirtti. Samsun'daki en sıkıntılı arazinin Canik-Tekkeköy arasında bulunduğunu ifade eden Uraloğlu, Ankara yolundan ayrılıp Gelemen'e ulaşacak bir çevre yolu üzerinde çalıştıklarını anlattı. Uraloğlu, Canik Başarı Üniversitesi'nin ulaşımını da rahatlatacak ve 14 km. uzunluğunda olması planlanan Doğu Çevre Yolu'nun gerçekleştirilebilmesi doğrultusunda zorlu yeryüzü şartlarını aşmak için 4-5 noktada tünel yapılması gerektiğini ve bu durumun da maliyetleri artırdığını söyledi. Henüz proje aşamasında ve oldukça ham durumdaki Doğu Çevre Yolu girişiminden vaz geçmeden alternatifler üzerinde de durduklarını belirten Abdülkadir Uyaroğlu, özellikle sanayi bölgelerindeki trafiği rahatlatmak için lojistik köy, mobil santral, tersane ve Yeşilyurt Demir-Çelik'in arkasından, sahil hattında uzanacak bir yol çalışması planladıklarını da sözlerine ekledi.

TARİH SİZİ YAD EDER

Yatırımların artık Samsun'un doğusunda bulunan Canik'e kaydığını ve bölgenin ciddi manada bir yol desteğine ihtiyacı olduğunun altını çizen KASİAD Başkanı Abdurrahman Hacıkerimoğlu, Samsun'un doğusunun şehre katılımını sağlayacak ve bölgenin gelişimine katkıda bulunacak Doğu çevre yolu projesinin kendilerini çok heyecanlandırdığını belirtti. Bu projenin çok önemli olduğuna vurgu yapan Hacıkerimoğlu, projenin gerçekleşmesi halinde tarihin bu projeyi gerçekleştirenleri yad edeceğini ve şehre çok büyük bir iyilik yapılmış olunacağının altını çizdi. Karayolları 7. Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu ise Samsun bölgesinin karayolları anlamında yaklaşık 80 şantiye ile Türkiye'nin en büyük iş hacmine sahip ve en çok para harcanan bölge olduğunu vurgulayarak KASİAD ve diğer sivil toplum kuruluşlarından da Samsun'a yapılacak yatırımlarla ilgili olarak hem takipçi hem de destekçi olmalarını beklediklerini ifade etti.



Haberexen

alperen

bugün merkezden türkiş sapağına 1 saat 15 dakikada ulaştım..şuanki durum çok berbat

Mustee13

şu anki trafik yoğunluğu hafif raylı sistemden kaynaklanıyor. şehri ikiye böldüler.
samsuna girerken şehir ok gibi önümüzde uzanırken şimdi koca koca viyadükleri şehrin ortasına diktiler.

hafif raylı sistem bitince de yukarıdan sahile, sahilden yukarıya akış; trafiği tıkayacak. bu yüzden de farklı projeler üretmeye çalışıyorlar.

berusa55

Batı Çevre Yolu için etüt ve proje danışmanlık hizmeti ihalesi yapılmıştır.

Kurum: Karayolları Genel Müdürlüğü
İşin Adı/Konusu/Cinsi Samsun Batı Çevreyolu Devletöil Yolu Etüt ve Proje Danışmanlık Hizmeti Alınacaktır
İhale Tarihi 19.08.2010 15:00

http://www.ihalebulteni.com/archive-detail.php?islem=goster&id=320727

celebi


Burak

hayırlı olsun atakum pazar günleri resmen tıkanıyor bir ışıkta 4-5 kez beklenir mi yaa?

binikalamadım

bu proje gerçekleşirse Gamalos Köyü yok olur artık şehre karışır zaten toplu konutlar köyün dibine kadar gelmişti

brigand

trafik tamamen rahatlar güzel olur.. bakalım ne zaman başlayıp ne zaman bitirebilcekler.gerçi seçimler yaklaşırken hızlanırlar sağlam olur :D

yesil55

samsunumuzun bu yollara ihtiyacı var..
bu yol canik'e yapılırsa canik şaha kalkar...

celebi


epçeli köylü

Benim gördüğüm belediyeevlerinden tekkeköye kadar bazen trafik feci tıkanıyor.Bu yol şehiriçi yol olmuş durumda.Doğu çevre yolu buralara kadar dağların kenarından gelip gıda osbnin arkalarından dikbıyığa kadar gelmeliki trafik rahatlasın.

berusa55

Karayolları'nın web sitesindeki haritada ihale edilecek bölünmüş yollar yeşille gösterilmiş ve Samsun Batı Çevre Yolu Projesi de belirtilmiş. Yakın zamanda ihale edilip inşaatın başlaması dileğiyle.


brigand

atakum trafiğine kesin çözüm bence bu proje. inşallah başarılı bir şekilde gerçekleştirilr.