Lojistik Master Planı kamuoyuna tanıtıldı

Başlatan umit, 07 Mayıs 2011, 00:17:58

« önceki - sonraki »

umit

Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı'ndan sağlanan doğrudan destekle Samsun Ticaret ve Sanayi Odası tarafından hazırlatılan, Samsun Lojistik Master Planı düzenlenen basın toplantısıyla kamuoyuna açıklandı.

Ticaretin küreselleşmesi ile birlikte öne çıkan lojistik sektöründe bir merkez olabileceği öngörülen Samsun'un, Lojistik Master Planı üç ay süren çalışmaların sonunda tamamlandı. Samsun Valisi Hüseyin Aksoy, kara, hava, deniz ve demiryolu ulaşım olanakları nedeniyle lojistik merkezi olabileceği öngörülen Samsun'un, bir plan ve program doğrultusunda bu sektörde gelişmesine olanak sağlayacak Lojistik Master Planı'nı düzenlenen basın toplantısıyla kamuoyuna açıkladı. Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı'ndan sağlanan doğrudan destekle, Samsun Ticaret ve Sanayi Odası (STSO) tarafından, Mersin Lojistik Master Planı'nı hazırlayan uzmanlar Atilla Yıldıztekin ve Burak Çelik tarafından hazırlanan Samsun Lojistik Master Planı'nın tanıtım toplantısına, Samsun TSO Başkanı Salih Zeki Murzioğlu, Samsun Ticaret Borsası Başkanı Sinan Çakır, OKA Başkanı Mevlüt Özen, OMÜ Rektör Yardımcısı Prof.Dr. Ahmet Bulut ile ilgili kurum ve kuruluşların müdürleri katıldı.

Samsun merkez olabilir
Vali Hüseyin Aksoy yaptığı açıklamada ise Samsun'un lojistik sektöründe önemli avantajlara sahip bir kent olduğuna dikkati çekti. Samsun'un hinterlandı ve ulaşım olanaklarıyla birlikte değerlendirildiğinde lojistik merkez olabilecek yerlerin başında geldiğini söyleyen Aksoy, bu sektörün daha bilinçli ve planlı bir şekilde gelişmesini sağlayabilmek amacıyla da master plan çalışmalarının başlatıldığını hatırlattı. Yaklaşık üç ay süren çalışmalar sonucunda Lojistik Master Planı'ın tamamlandığını kaydeden Hüseyin Aksoy, plan içerisinde sadece Samsun'un değil TR-83 olarak belirlenen bölge içinde Çorum, Tokat ve Amasya illerini de kapsadığını ifade etti.

İşbirliğine işaret etti

Bundan sonra master planda öngörülen hedefleri gerçekleştirmek üzere bütün kurum ve kuruluşlarla işbirliği içerisinde çalışmaların devam edeceğini söyleyen Hüseyin Aksoy, "Sanayi ve Ticaret Odamız, Ticaret Borsamız, Kalkınma Ajansımız, Büyükşehir Belediyemiz ve ilçe belediyelerimizin yanı sıra diğer kurum ve kuruluşlarımızla bu çalışmalarımızı hayata geçirmek için gayret içinde olacağız" dedi. Master planda lojistik köy kurulmasıyla ilgili önerilen alternatiflerle ilgili ön çalışmaların başladığını da bildiren Vali Aksoy, "Belirli bir olgunluğa geldikten sonra bunu da, diğer kurumlarımızla bunu ayrıntılı olarak değerlendireceğiz ve bir noktada mutabakata vardığımızda çalışmalarımızı da netleştirmiş olacağız" diye konuştu. Vali Aksoy, Lojistik Master Plan'ın ve Lojistik Köy'ün hayata geçirilmesi konusunda şimdilik bir takvim vermek istemediğini de belirterek, "Ama en hızlı şekilde gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Bir plan olarak kalmasını istemiyoruz" dedi.

Alternatifler değerlendiriliyor

Vali Aksoy, master planda 'Lojistik Köy' olarak nerenin önerildiğiyle ilgili sorumuzu ise, "4-5 alternatif nokta var. Zaten bu konu üzerinde çalıştığımız hususların başında geliyor. Ancak konunun uzmanları, lojistik köyün kurulabilmesi ve dünya standartlarında bir merkez olabilmesi için, demiryolu bağlantısının olmazsa olmaz şartların başında geldiğini belirtiyorlar.  Lojistik köy olarak kurmayı planladığımız yere mutlaka demiryolu bağlantısının var olması gerektiğini uzmanlar bize ifade ediyor. Bu bizim için önemli ve öncelikli bir konu. Planda önerilen alternatiflerden hangisi bu özellikleri taşıyorsa, buna göre çalışmalarımızı sürdüreceğiz" diye yanıtladı.

Samsun hiç de uzak değil

Samsun Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Salih Zeki Murzioğlu ise, geçmişten gelen ticaret geleneği, sanayi altyapısı, üretim kollarındaki çeşitliliği, gelişmiş sağlık sektörü, insan kaynağı yetiştirmedeki uzmanlaşmış eğitim altyapısı ile çok yönlü bir kent olan Samsun'un, artık başka bir özelliği ile de gündemde yerine almaya hazırlandığını söyledi. Küreselleşme ile birlikte artık dünyada üretimin nerede gerçekleştirildiğinden çok, üretilen ürünün yada hizmetin dünyanın herhangi bir noktasına ulaştırılabilirliğinin daha önemli hale geldiğini belirten Murzioğlu, "İşte ticaretin küreselleşmesi ile giderek öne çıkan lojistik sektörüne ilişkin olarak, gerekli yatırımların yapılmasının yanı sıra söz konusu bölgenin imkan, olanak, altyapısı ve bulunduğu konum da önem arz etmektedir. Biz bu noktada şunu oldukça rahat söyleyebiliriz ki; Samsun lojistik sektörü anlamında gelecek vaat eden bir kenttir. Türkiye'nin Karadeniz'e açılan kapısı olan kentimizin bir lojistik merkez olma idealine erişmesi hiç de uzak değildir" dedi.

Hedef: Lojistik Merkez idealini gerçekleştirmek

Samsun Ticaret ve Sanayi Odası olarak kentin lojistik sektördeki geleceğini göz önüne alarak bilimsel değerlendirmeler ışığında Samsun Lojistik Kongresi düzenlediklerini hatırlatan Murzioğlu, "Kongrenin sonuç bildirge raporunda öne çıkan sonuç TR 83 Bölgesi için Lojistik Master Planı'nın bir an evvel hazırlanması gerekliliğiydi. Bu çerçevede, Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı Doğrudan Faaliyet Desteği Programı'na bu master planın hazırlanması için sunulan proje kabul edildi ve Ajans tarafından finansal destek sağlandı. Oldukça yoğun bir çalışma sonucu ortaya çıkan TR 83 Bölgesi Lojistik Master Plan içerisinde lojistiğin genel tanımı anlatılmış, dünyada lojistik sektörünün geldiği nokta analiz edilmiştir. TR 83 bölgesinin hali hazırda mevcut durumdaki lojistik odakları ve lojistik hizmetleri araştırılmıştır, potansiyeller tartışılmıştır. Bölgenin lojistik konusunda kısa, orta ve uzun vadeli stratejileri oluşturularak eylem planı hazırlanmıştır. Kurulması düşünülen lojistik merkez için saha araştırılması yapılarak, alternatif bölgeler analiz edilmiştir. Bundan sonraki dönemde temennimiz TR83 Bölgesi Lojistik Master Planı rehberliğinde, Samsun'un lojistik merkez olma idealini gerçekleştirmektir" diye konuştu.

http://www.samsuntso.org.tr/haber/lojistik-master-plani-kamuoyuna-tanitildi-973.htm

Atakumlu

Samsun lojistik merkezi olma yolunda

Rus Hükümeti'nin Trabzon'u aradan çıkarıp Samsun'u lojistik merkez yaparak Kavkaz Limanı'nı pazarlamaya çalışıyor.

Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği (DKİB) Başkanı Ahmet Hamdi Gürdoğan, Trabzon'un her geçen gün uluslararası ticarette önemini kaybettiğini dikkat çekerek son olarak Rus Hükümeti'nin Trabzon'u aradan çıkarıp Samsun'u lojistik merkez yaparak Kavkaz Limanı'nı pazarlamaya çalıştığını söyledi.

Rusya Federasyonu'nun Ankara Büyükelçisi Vladimir Ivanovsky'ın geçtiğimiz günlerde Samsun-Novorossisk ve Samsun-Kavkaz hatlarına dikkat çekerek "Samsun Rusya'nın Lojistik Merkezi olacak" şeklinde bir beyanatta bulunduğunu ve kendisiyle yapılan röportajın ulusal gazetelerde yer bulduğunu ifade eden Gürdoğan "Röportajın dikkat çeken noktalarına bakmak gerekirse, Sayın Büyükelçi Samsun'un Rusya Federasyonu'na en yakın nokta olduğunu belirtmiş, burada büyük bir lojistik merkez kurma projeleri olduğunu ifade ederek en büyük alışverişin Samsun-Kavkaz hattında gerçekleşeceğini ve Trabzon, Rize ve Sochi'nin kapasitelerinin kesinlikle yetmeyeceğini vurgulamıştır. Öncelikle belirtilmelidir ki, Rusya ile ticarette lojistik sektörünün merkezi olarak Samsun'u işaret eden Sayın Büyükelçinin bu açıklamaları ile Kavkaz Limanı'nın ihracatçılarımız için taşıdığı olumsuzlukları kamuoyuyla paylaştığımız basın toplantımızın arasında yalnızca 1 hafta olması manidardır. Bununla birlikte Rusya'ya en yakın nokta olduğu iddia edilen Samsun Limanı'ndan Kavkaz Limanı'na taşıma, hava koşullarının uygun olması durumunda 24 saat, Kerch Boğazı geçişlerinde ve Azak Denizi'nde kışın don olayının yaşanması durumunda ise günlerce sürebilmektedir. Ayrıca Kerch Boğazı geçişlerinde gidiş ve dönüş için 4 kez alınacak kılavuz kaptan hizmeti maliyeti yükseltmenin yanında, gidiş ve dönüşlerde gemilerin boğaz girişlerinde konvoy oluşturulması amacıyla bekletilmesi ve bazen bu beklemelerin 1-2 güne varmasının ihraç yüklerinin tahliye ve müşterilere teslimini geciktirmektedir. İhraç yüklerinin Karadeniz Bölgesi'ndeki limanlar yerine Kavkaz Limanı'na yönlendirilmesinin Rusya'ya yapılan ihracatımızı durma noktasına getireceği hususu Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Lojistik komitesinde görüşülerek, Sayın Başbakanımıza intikal ettirilmişken Sayın Büyükelçinin halen Samsun-Kavkaz hattında ısrar etmesi düşündürücüdür. Adler Limanı'nın açılmasına müsaade edilmeyerek ihraç yüklerinin Kavkas Limanı'na sevk edilmesini zorunlu kılan Rus Ulaştırma Bakanlığı'nın tek amacı yeni yapılan bu liman etrafında kurulan depo ve antrepoların kullanımını sağlamaktır. Yüzyıllardır Avrupa, Orta Asya ve Ortadoğu üçgeninin odağında yer alan, adeta bir köprü ve Kafkasya'ya açılan bir kapı görevini üstlenen ve yıllardır her platformda günümüz dinamiklerine uygun bir lojistik merkez haline dönüştürülmesi talebi yinelenen Trabzon ilimiz yerine Samsun ilinin bir anda Rusya'nın lojistik merkezi olarak medyaya servis edilmesi Kavkas Limanı'nı pazarlamak isteyen çevreler tarafından Rus hükümetine yapılan baskıları akla getirmektedir" dedi.
http://www.akasyam.com/NewsDetail.Asp?NewsID=1583&Title=Samsun%20lojistik%20merkezi%20olma%20yolunda

sercan5592

vay anasını be avrpra ortadgu orta asya neymıs be bu hamsiköy :D afrika kutuplar felan dememiş ama :D

cezayir55

hic sorma trabzonu gorende dubai gibi aktarma merkezi sanar

Stoper

'Kaç paran var' ve Rus turistler!

Hasan Kurt yazdı...

TTSO Yönetim Kurulu Başkanı Suat Hacısalihoğlu Trabzon'a gelen Rusları 'kaç paran var' sorusunun kaçırdığını söylemiş.

Suat Hacısalihoğlu, mühendistir, ama ticareti ve turizmi bilir.

Bir süre önce Almanya'ya gitmiştim. Alman gümrüğünde, bana 'kaç paran var, kredi kartın var mı, nerede kalacaksın?' şeklinde sorular sormuşlardı.

Bizde cebimizdeki parayı, kredi kartları vs. gösterdik ve Almanya'ya giriş yapmıştık.

Kore'ye gittiğimizde ise ne vize sormuşlardı, ne para ne pul. Kolumuzu sallaya sallaya bu ülkeye giriş yapmıştık.

Rus turistlerin Trabzon'a ve bölgeye gelmemelerinin nedeni, 'Kaç paran var' veya 'neden geldin' soruları değildir.

Bunu Suat Hacısalihoğlu da iyi biliyor.

Günümüzde Ege, Akdeniz sahilleri dururken Rusya'dan Trabzon'a turist neden gelsin?

Trabzon'un ne tür bir cezbedici yönü var?

Bir Sochi, bir Yalta Trabzon'a açık ara fark atar. Trabzon'un turistik açıdan bu iki kentin yanında esamesi bile okunmaz!

Yaylamız varmış... İyi de Rusya'nın her yanı yayla.

Trabzon, ticaret kenti imiş... İyi de Rusya'nın hemen her kentinde Trabzon'da satılan ürünlerin istisnasız hepsi satılıyor. Belki fiyatı biraz yüksek o kadar...

Ayrıca, Trabzon'da satılan mallar Trabzon'da üretilmiyor, imal edilmiyor ki... Trabzon'dan,  İstanbul'dan veya bir başka kentten alıyor.


Ruslar da aynı işi yapıyor!

Trabzon'un Lojistik merkez olma hikayesi var!

Bir kent, zorlama ile Lojistik merkez vs. olmaz. Bir kentin Lojistik merkez olması için kara, hava ve deniz ulaşımında yeterli olması gerekir. Bu da yetmiyor. Üretim merkezlerine yakın olacak. Merkezi konumda olacak.

Trabzon ile Samsun bu açıdan kıyaslandığında, Samsun Trabzon'a fark atar. Samsun'un Trabzon'dan farklı olarak tren yolu var. Limanı Trabzon limanın iki-üç katı... Sebze ve meyve üretim bölgelerine Trabzon'dan daha yakın.

Bu durumda, bir uluslararası nakliyeci veya ihracatçı Trabzon'u neden lojistik merkez olarak kullansın ki. Bir şartla kullanır, Trabzon ekonomik olarak daha avantajlı ise.

Trabzon'dan yapılan ihracatta, gerçek anlamda Trabzon'dan falan yapılmıyor.

Allah'tan Trabzon sevdalısı ihracatçılar merkezlerini veya vergi dairesini Trabzon olarak gösteriyor da, Trabzon'dan şu kadar milyar dolarlık ihracat yapılıyor, diye övünüyoruz.

Trabzon,  bu gidişle bana öyle geliyor ki, iyi bir emekli kenti olur!




http://www.kuzeyekspres.com.tr/news_detail.php?id=20703

Akyol

Yıllardır bağıra çağıra anlattık bu Trabzon'un tek numarası futbol takımıdır diye yoksa Giresun ve Rize'den farkı kesinlikle yok! 2 yaylası var diye turizm merkezi oldu çıktı. Zamanında lobileri çok kuvvetliydi ama işte lobiyle de bir yere kadar. Herkes durumun farkına vardı Karadeniz'in Başkentine doğru yol almaya başladılar.. Göreceksiniz bu ivmede devam edersek Samsun'umuz 5 yıl sonra çok daha iyi yerlere gelecektir.  :ok

binikalamadım

Samsun trabzona fark atar demiş adam daha ne desin...

inşallah maçtada böyle olur :holey:

masbene

Lojistik merkezi Samsun olacak onu anladık daprojenin anladığım kadarıyla sadece adı var şuan, yani sadece kağıt üzerinde gibi. Yakın bir zamanda daha detaylı ve somut açıklamalar bekliyorum ümitle

Stoper

Samsun lojistik merkezi olmayı hedefliyor

Samsun Valisi Hüseyin Aksoy, Samsun'un, Karadeniz'in ve Karadeniz'e kıyı ülkelerin Türkiye ile bağlantısında bir lojistik transfer, üretim ve ihracat-ithalat merkezi olmayı hedeflediğini söyledi.


SAMSUN'UN LOJİSTİKTE DE KARADENİZ'DE MERKEZ OLMA HEDEFİ

Samsun Valisi Hüseyin Aksoy, Samsun'un, Karadeniz'in ve Karadeniz'e kıyı ülkelerin Türkiye ile bağlantısında bir lojistik transfer, üretim ve ihracat-ithalat merkezi olmayı hedeflediğini söyledi.

Vali Hüseyin Aksoy, Samsun'da gerçekleştirilecek 'Lojistik Sektörü'nün mevcut durumu ve sanayi bölgesi kurulumuna alt yapı oluşturulması amaçlı projelerin Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı'nca(OKA) desteklendiğini belirterek, proje hakkında açıklamalarda bulundu. Vali Hüseyin Aksoy yaptığı açıklamada, "Samsun'da lojistik çalışmalarımızla ilgili olarak hepimizin bildiği gibi son yıllarda yaşanan ekonomik ve siyasal değişmeler dünyanın bilinen merkezleri Amerika ve Avrupa Birliği'ni etkilemiş, BRİC ülkeleri denilen Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin'i ön plana çıkarmıştır. Zengin doğal yataklara ve stratejik enerji kaynaklarına sahip kardeş Türki Cumhuriyetler, Körfez ülkeleri ve ticaret bağlantıları ülkemizin konumu ve önemini pekiştirmiştir. Bu bağlamda Karadeniz bu açılım ve ticaret ilişkileri için hayati öneme sahiptir. Enerjide arz güvenliği, deniz taşımacılığı ve ticaret bağlantıları için vazgeçilmezliği ve lojistik zenginliği Karadeniz'i uluslar arası alanda çok önemli bir konuma taşımıştır. Tam bu noktada Samsun öne çıkmaktadır. Ülkemizin kara-deniz-hava ve demiryolu buluşmasına sahip sayılı kentlerden olan Samsun, köklü üniversitesi ve eğitilmiş insan gücü, tarım ve sanayi potansiyeli, uluslararası ilişkiler ağına yakınlığı, enerji koridorları girişi, ekonomik ve ticari ilişkiler zenginliği, ihracat ve ithalat açısından potansiyeli ve hızla artan ivmesi ve birikimleri ile ülkemizin Karadeniz açılımında ilişki noktasıdır" dedi.

KARADENİZ'DE MERKEZ


Karadeniz'in en büyük şehri olan Samsun'un, Karadeniz çanağındaki ülkeler için bir çekim merkezi, bölgesel kalkınma ve gelişmenin merkez kenti olduğunu dikkat çeken Vali Aksoy, "Samsun, Karadeniz'in ve Karadeniz'e kıyı ülkelerin Türkiye ile bağlantısında bir lojistik transfer, üretim ve ihracat-ithalat merkezi olmayı hedeflemektedir. Bu hedef doğrultusunda Samsun Lojistik Sektör Platformu kurularak, sektörün etkinliğinin artması ve Samsun'u bir lojistik merkez haline gelmesi için yol haritası oluşturulmasına dönük çalışmalar başlatılmıştır. Sektörle ilgili çalışmalarda Samsun il Özel İdaresi tarafından 'Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın Teşviki Hibe Programı' kapsamında hazırlanan 'Lojistikle Eğitiliyoruz Projesi' Merkezi Finans ve İhale Birimi tarafından fon desteği almaya hak kazanmış ve uygulanmıştır. Samsun il Özel İdaresi'nin koordinasyonunda Samsun Büyükşehir Belediyesi, Ticaret ve Sanayi Odası ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi ortaklığıyla yürütülen projede 40 işsiz gencimize temel mesleki beceri kazandırıldı ve kamuoyunda sektörün tanınırlığı arttırılarak kayıt dışılığın önlenmesi konusunda bilinçlenme sağlandı" diye konuştu.

FİZİBİLİTE ÇALIŞMASI KABUL GÖRDÜ

Lojistik sektörü ile ilgili paydaşların yer aldığı TR83 Bölgesi, Lojistik Platformu Orta Karadeniz Bölgesi'nin lojistik sektörü açısından merkez haline gelebilmesi amacıyla Aralık 2010 tarihinde Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığı'nca OKA DFD-2010 desteği ile TR83 Lojistik Master Planı hazırlandığını hatırlatan Vali Aksoy, "İl Özel İdaresi tarafından Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı'na 'Samsun İhtisas Lojistik Organize Sanayi Bölgesi Fizibilite Çalışması' başlıklı bir proje sunularak kabul görmüştür. 15 Aralık 2011 Perşembe günü imzalanan bu projenin ortakları Büyükşehir Belediye Başkanlığı, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlüğü ve Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığı'dır. Projenin toplam bütçesi 186 bin TL olup yüzde 40'ı OKA tarafından, diğer kısmı ortağımız olan TSO, Büyükşehir Belediye Başkanlığı ve idaremiz tarafından karşılanacaktır. Lojistik Master Plan'da belirtilen öncelikler doğrultusunda 'Samsun Lojistik Organize Sanayi Bölgesi' kurulması amacıyla fizibilite çalışması yapılarak belirlenen alanlar üzerinde kurumlarımız fizibilite çalışması yapacaklardır. Bu projede Samsun merkezli olmak üzere TR83 Bölgesi'nde ve hinterlandının lojistik talebinin orta-uzun vadede Samsun'da ortaya çıkacak talebi de karşılayacak biçimde planlanması, artan lojistik faaliyetlerin şehrin istihdamına, yaşam şartlarının iyileştirilmesine ve ekonomisine katkısının maksimize edilmesidir" şeklinde konuştu.

OBJEKTİF KRİTERLER



TR83 Bölgesi'ndeki üretim merkezi haline gelmiş olan diğer şehirler arasındaki lojistik bağlantısının en rasyonel alt yapı ve yöntemlerle işlenecek şekilde Samsun'un geliştirilmesi ve planlanan lojistik alt yapısının, şehrin yerleşim, çevre ve trafiği için en rasyonel biçimde düzenlenmesi durumlarının göz önüne alındığını vurgulayan Vali Hüseyin Aksoy, açıklamasına şöyle devam etti: "Bu çalışmada 'Pazar Mevcut Durum' raporu, 'Kısa ve Uzun Dönem Talep ve Beklentiler' raporu, 'Projenin Teknik Yerleşim' planı ve 'CAD' çizimi, 'Finansal Fizibilite' raporu ve 'Pazarlama Stratejisi Çalışması' gibi faaliyetler gerçekleştirilecektir. Sonuç olarak master plan çalışması sırasında belirlenen yerlerin seçimi daha objektif kriterlere dayandırılacaktır. Önerilen yerler detaylı olarak analiz edilecek ve seçilen bölge ile ilgili kriterler kesinleştirilecektir. Lojistik Merkez kurulması işlemleri hız kazanacaktır. İhtisas Lojistik Organize Sanayi Bölgesi için gereken fizibilite çalışması da bu çalışma içine dahil edilecek ve TOBB tarafından Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'na başvurusu yapılan 'Samsun'da Lojistik Merkez' kurulması için fizibilite ortaya çıkmış olacak ve bölge potansiyeli belirlenecektir. Limanların ve demiryolunun yatırım talepleri yönlendirilecek olup, Lojistik Köy'ün Samsun'da bulunan üç limana ve OSB'lere olacak etkileri belirlenecektir. Limanlarla OSB'ler demiryolu ağından lojistik köyle azami avantaj sağlayabileceklerdir."


http://www.denizhaber.com.tr/limanlar/39472/samsun-vali-huseyin-aksoy-karadeniz-liman-merkez-ithalat-ihracat.html

berusa55

Samsun Lojistik Köye Kavuşuyor
13 Mart 2014 16:06



Samsun Lojistik Köy Projesi tanıtım toplantısı Gençlik ve Spor Bakanı Akif Çağatay Kılıç'ın katılımı ile 14 Mart 2014 Cuma günü saat 10.00'da Kent Kültür Merkezi'nde gerçekleştirilecek.

Samsun Valisi Hüseyin Aksoy yaptığı açıklamada, "İlimiz; deniz, hava, demiryolu ve karayolu gibi alternatifli ve gelişmiş ulaşım altyapısı, limanları, serbest bölgesi, 5 adet Organize Sanayi Bölgesi ile gelişmiş sanayi altyapısı ve geçmişten beri gelen ticaret geleneği ile bölgenin dünyaya açılan kapısıdır. Samsun'un hedefi yapılan TR-83 Lojistik Master Planı doğrultusunda stratejik adımlarını belirleyerek; öncelikle Karadeniz çanağındaki ülkelerin lojistik merkezi olma yolunda ilerleyen, kuzey-güney hattındaki alt yapıları tamamlayarak Samsun-Mersin hattıyla kuzeyi Orta Doğu'ya bağlayan stratejik bir merkez olmaktır. Bu hedef doğrultusunda Samsun Lojistik Sektör Platformu kurularak, sektörün etkinliğinin artması ve Samsun'un bir lojistik merkez haline gelmesi için yol haritası oluşturulmasına dönük çalışmalar hızla ilerlemektedir.

Kaynak

berusa55

Samsun Lojistik Merkezi Projesi Yapım işleri ihalesini Sera Yapı firması kazandı
12/02/2016

BSTB Samsun Lojistik Merkezi Projesi Yapım işleri ihalesini Sera Yapı firması kazandı

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı (BSTB), AB ve Dış İlişkiler Daire Başkanlığı, Bölgesel Rekabet Programı Koordinasyon ve Uygulama Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilecek, "Samsun Lojistik Merkezi Projesi" ile ilgili yeni gelişmeler kaydedildi.

Yatırımlar Dergisi'nin aldıgı bilgiye göre; proje kapsamındaki yapım işleri (Referans: EuropeAid/l355I8/I-H/ WKS/TR) ihalesini Sera Yapı firması kazandı. İhaleyi kazanan fırına ile 27.227.786 Euro bedel üzerinden sözleşme imzalandı.

Projenin finansmanı, lPA Çok Yıllı Programı çerçevesinde Avrupa Birligi 13.05.02 nolu bütçe kaleminden ve öz kaynaklardan sağlanıyor. İhale kapsamında; yaklaşık 72.000 m2'lik inşaat işi yapılacak. Yapılacak işler arasında idari bina, depolar, lojistik kontrol binası, iç demiryolu hattı vb. yer alıyor.