Samsun-Ankara hızlı tren hattı ve Samsun-Ankara Otoban projeleri....

Başlatan kayacan, 22 Temmuz 2009, 20:07:11

« önceki - sonraki »

kaptan 55

Alıntı yapılan: berusa55 - 02 Eylül 2009, 19:47:06
Sayın Demir'i bu girişiminden dolayı kutluyorum yalnız lafta kalmaması gerek bu söylenenlerin... Samsun'un demiryoluyla Ankara'ya Sivas üzerinden gidilmesi saçmalığından artık vazgeçilmesi gereklidir. Bu konuda DDY'nin çalışmalar başlatmasını umuyoruz. Samsun, Ankara - Sivas hızlı tren güzergahına Kırıkkale - Çerikli'den bağlanmalıdır. 
nokta

binikalamadım

Samsun - Ankara arası hızlı tren hattanın en kestirme coğrafyadan kurlması bir ihtiyaç olduğu gibi geç bile kalınmış bir projedir..

kayacan

Alıntı yapılan: 35ama55 - 04 Eylül 2009, 13:15:47
eğer Samsun'a böyle bir yatırım yaparlarsa Kayacan'ın adını versinler inanılmaz ilgi gösteriyor burada .. Tebrikler Kayacan  :)

Teşekkür ederim.Yeterki yapılsın milletvekili yada bakan kim yapılmasında emek sarfettiyse onun adı verilsin.Ama mutlaka yapılsın.Samsunun geleceğinde çok önemli bir yatırımdır.Birde Mersin-Samsun tren hattı ile Konya-Ereğliye kadar gelmiş otobanın Samsuna ulaştırılması çok önemli bir konu.Bu konu ile ilgili çalışmalarımada yakında başlayacağım.

kayacan

Galiba bizim siteyi okuyorlar.Çünki yıllardır burada bu fikirleri savunuyoruz.Mersin-Samsun tren hattı örnek....

berusa55

Alıntı2023'e Kadar Her Yer Otoyol



Ulaştırma Bakanlığı, Cumhuriyet'in 100. yılı olan 2023'e kadar 12 projeyi tamamlayarak doğudan batıya otoyolla kesintisiz ulaşım sağlamayı hedefliyor.

Ulaştırma Bakanlığı, Avrupa'yı Kafkaslara, Orta Doğu'ya ve Orta Asya'ya bağlayan bir köprü konumunda olan Türkiye'de batıdan doğuya kesintisiz bir otoyol ağını hedefliyor.

Ulaştırma Bakanlığı, 228 kilometresi yapımı devam eden otoyollar olmak üzere toplam 2 bin 238 kilometrelik otoyol ağına, 2023'te 4 bin 773 kilometre uzunluğunda 12 yeni otoyolu katmayı planlıyor.

2023'te hizmete açılması planlanan otoyol projeleri ve özellikleri şöyle:

-Gebze-İzmir Otoyolu: 421 kilometre uzunluğundaki otoyol, Gebze'den başlayacak ve Bursa, Savaştepe üzerinden İzmir'e ulaşacak.

-Kuzey Marmara Otoyolu: 361 kilometre uzunluğundaki otoyol, Adapazarı'ndan başlayarak, İstanbul boğazını yapımı planlanan 3. boğaz köprüsüyle geçecek ve Kınalı'ya ulaşacak ve mevcut otoyola bağlanacak.

-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu: 433 kilometre uzunluğundaki otoyol, Trakya'yı Ege'ye bağlayacak. Edirne'den başlayacak otoyolun Çanakkale Boğazı'nı köprü ile geçmesi ve Balıkesir'in Savaştepe ilçesinde Gebze-İzmir Otoyolu ile birleşmesi amaçlanıyor. Ayrıca otoyolun Tekirdağ Malkara'dan İpsala sınır kapısına ve ayrıca Kınalı'dan Kuzey Marmara Otoyolu'na da bağlanması planlanıyor.

-Aydın-Denizli-Antalya Otoyolu: 335 kilometre uzunluğundaki otoyolun tamamlanmasıyla İstanbul, Bursa, İzmir ve Aydın'dan Antalya'ya otoyol ile kesintisiz ulaşım sağlanacak.

-Ankara-İzmir Otoyolu: 549 kilometre uzunluğundaki otoyol, Ankara'dan başlayacak ve Eskişehir üzerinden İzmir'e ulaşacak.

-Sivrihisar-Bursa Otoyolu: 202 kilometre uzunluğundaki otoyol, Eskişehir ile Bursa'yı birbirine bağlamanın yanı sıra, Ankara-İzmir Otoyolu ile Gebze-İzmir Otoyolu'nu da birbirine bağlayacak.

-Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu: 120 kilometre uzunluğundaki otoyol, mevcut Ankara-İstanbul otoyolunun kuzey ve doğuya açılan kapısı olacak.

-Afyon-Burdur-Antalya ve Çevre Otoyolu: 345 kilometre uzunluğundaki otoyol, Eskişehir Seyitgazi'nin Kırka Beldesinden Ankara-İzmir otoyoluna bağlanacak. Böylece, otoyol ile Ankara'dan Antalya'ya ulaşım da mümkün olacak.

-Ankara-Pozantı Otoyolu: 287 kilometre uzunluğundaki otoyol, Ankara'yı, Niğde üzerinden mevcut otoyol ile birleşerek Mersin, Adana ve Hatay'a bağlayacak.

-Şanlıurfa-Habur Otoyolu: 360 kilometre uzunluğundaki otoyol, Şanlıurfa'dan Mardin üzerinden Habur sınır kapısına uzanacak. Böylece, Tekirdağ'dan İstanbul, Ankara, Adana ve Şanlıurfa üzerinden Habur sınır kapısına otoyol ile kesintisiz ulaşım sağlanacak.

-İstanbul ve Ankara'yı İran ve Kafkasya'ya bağlayacak otoyol: 1200 kilometre uzunluğundaki otoyol, mevcut Ankara-İstanbul otoyolunun Gerede kavşağından başlayacak ve Amasya, Erzincan, Erzurum ve Ağrı üzerinden Gürbulak sınır kapısına ulaşacak. Ayrıca Samsun'u Ankara'ya bağlayacak bir otoyol da bu proje kapsamında inşa edilecek.

-Şanlıurfa-Diyarbakır Otoyolu: 160 kilometre uzunluğundaki tamamlandığında Diyarbakır, Şanlıurfa üzerinden hem Habur sınır kapısına hem de Adana ve Mersin'e bağlanacak.


Kaynak: http://www.haberler.com/2023-e-kadar-her-yer-otoyol-haberi/

kayacan

Alıntıİlgi : 13.07.2009 tarihli ve 0986 sayılı bilgi isteme yazınız.


      İlgi yazı ile farklı seviyeli kavşak olarak düzenlenmesi talep edilen Çarşamba Havaalanı hemzemin kavşağı kapasite açısından değerlendirilmiş, olup mevcut anayol-taliyol kavşağının mevcut trafik koşullarında kapasite darboğazı oluşmadan hizmet verebildiği, trafik güvenliği yönünden bu noktada bir kaza kara noktası bulunmadığı belirlenmiştir. Gelecek yıllardaki trafik taleplerine paralel olarak sözkonusu kavşakta oluşabilecek düzenleme ihtiyaçları yeniden değerlendirmeye alınabilecektir.


      Bilgilerini rica ederim.




                                                               İhsan AKBIYIK

                                                                 Genel Müdür a.

                Genel Müdür Yardımcısı



Buradaki başvurumda  Samsun-Çarşamba havaalanı kavşağında meydana gelen ölümlü kazalara dikkat çekmiş ve araçların geçmesi için bir köprülü kavşak yapılması gerektiğini yazmıştım.Klasik bir cevap böyle çalışmamız yoktur cevabı geldi. Ama biliyorumki oraya kavşak gerekli.Samsunu yönetenler bu eksiği görüp buraya eninde sonunda bu köprülü kavşağı yaptıracaklar.

berusa55

O kavşak en tehlikeli kavşaklardan biri Samsun'da. Orada tehlike yoktur diyen adamın dünyadan haberi yoktur. Oturdukları yerden cevap yazmak kolay. Daha 1-2 ay önce orda bir amcamız aracıyla havaalanına kızını almaya giderken can verdi.

kayacan

Alıntıİlgi : 08.09.2009 tarihli ve 013705 sayılı bilgi isteme yazınız.

Bakanlığımız DLH İnşaatı Genel Müdürlüğünce,Ankara-Samsun arasında bir demiryolu proje çalışması bulunmamaktadır.Ancak,Çankırı-Çorum-Amasya şeklinde dolaylı olarak Ankara-Samsun arasının seyahat süresini azaltan bir proje çalışması yapılmıştır.Ancak ileriki yıllarda Kırıkkale-Samsun kesiminde bir proje çalışması düşünülmektedir.
      Bilgilerini rica ederim.




                                                               Ahmet ARSLAN
                                                                       Bakan a.

                                                                     Genel Müdür

Zorlaya zorlaya ağızlarından nihayet proje yapılacak lafı çıkardık.Gerisi bizim siyasetçilere kalıyor artık.Yinede konunun takipçisi olacağız......

berusa55

Geçtiğimiz günlerde yapılan 10. Ulaştırma Şurası kararları içerisinde Ankara-Çorum-Samsun Hızlı Demiryolu hattı için güzel bir gelişme oldu. Alınan kararlara göre halen yapımı devam eden hızlı tren hatlarının 2012 yılına kadar tamamlanması ve 2012 yılından sonra yeni hızlı tren hatlarına başlanması kararı alınırken Kavak-Kırıkkale arası demiryolu yapımı da ismen yer almış oldu!! Bu durum özellikle Samsun ve Çorum tarafından sahiplenildiği takdirde Kavak-Kırıkkale arasından düşünülen demiryolunun hızlı tren altyapısına uygun bir hat olarak 2012'den sonra hızlı tren güzergahına dönüştürülebilir ve Kavak-Samsun arasındaki şu anki hattın yenilenerek Samsun'a kadar hızlı tren ulaşabilir.

Şurada alınan kararlar şöyle:

Alıntı
DEMİR YOLLARI SEKTÖRÜ-

-Mevcut hatların yenilenmesi, tüm hatların sinyalli, elektrifikasyonlu hale getirilmesi.
-Yapımları devam eden 2 bin 622 kilometre yüksek hızlı tren ağının 2012 yılına kadar tamamlanması.

-2023 yılına kadar 6 bin 792 kilometre yeni yüksek hızlı tren ağının inşa edilmesi.

-2023 yılına kadar 4 bin 707 kilometre konvansiyonel yeni hat inşa edilmesi.


-BAŞKENTRAY Projesi'nin inşa edilmesi.

-EGERAY Projesi'nin tamamlanması, demir yolu araç filosunun yenilenmesi.

-Teknolojinin geliştirilerek trenlerin tek makinistle çalıştırılması.

-Tüm liman ve organize sanayi bölgelerine irtibat hatları ile entegre edilmesi.

-Demir Yolu Araştırma Enstitüsü'nün kurulması.

-Demir yolu payının yolcuda yüzde 10, yükte yüzde 20 artırılması.

-Hatlardaki kurp ve eğimlerin AB ölçütlerine uyumlaştırılması.

-Hemzemin geçitlerin iyileştirilmesi ve kademeli bir şekilde ortadan kaldırılması.

-Hatlardaki dingil yükünün en az 22,5 tona çıkarılması.

-2023-2035 arasında 2960 kilometre yüksek hızlı tren hattı, 956 kilometre konvansiyonel hat yapılması.

-Batum-Trabzon-Erzincan hattının inşa edilmesi.

-Kavak-Kırıkkale hattının inşa edilmesi.



Kaynak: http://www.haber7.com/haber/20091001/Ulastirma-zirvesinde-alinan-100-karar.php

kayacan

İnşallah Kavak-Kırıkkale hattını kısa sürede yaparlar 2023 den sonraya bırakmazlar..

gkhn


berusa55

AlıntıGüney hızlı treni'nin müjdesini verdi



AK Parti Samsun İl Başkanı Adem Güney, Samsun-Ankara arası hızlı tren projesinin hayata geçeceğini müjdeleyerek, "Bu yatırımla Samsun-Ankara arası ulaşımı 2 saat 15 dakikaya düşecek" dedi.

Adalet ve Kalkınma Partisi İl Başkanı Adem Güney, Samsun-Ankara arasında sefer yapacak olan hızlı tren projesinin hayata geçeceğini söyledi. Güney, Samsunda demiryolu ulaşımı ile ilgili yapılacak yatırımlarla ilgili gerçekleştirdiği açıklama da üç ayrı müjdeli haber verdi.

Hızlı tren Samsun'a gelecek

Samsun-Ankara arasında yapılacak hızlı tren yatırımının Ankara-Sivas güzergahıyla bağlantılı olacağını kaydeden AK Parti İl Başkanı Adem Güney, "Samsun-Ankara arasında yapılacak hızlı tren yatırımı için Yozgat-Yerköyden bir hat çıkarılacak. Ve bu yatırım Çorum, Amasya ve Samsun bağlantıları tamamlanarak noktalanacak. Bu yatırımla hızlı tren Samsun'a gelmiş olacak. Bu sayede, Samsun-Ankara arası ulaşımı da 2 saat 15 dakikaya düşecek" dedi.

Yük trenleri hızlanacak

Samsunda demir yolu ulaşımı ile ilgili ciddi yatırımların olduğunu vurgulayan Güney, hızlı tren müjedesinin yanı sıra yük taşımacılığında da önemli gelişmelerin olacağını belirtti. Ladik-Samsun arası demiryolu güzergahında iyileştirmeler yapılacağını açıklayan AK Parti İl Başkanı Adem Güney, bu sayede 30 kilometre hız kapasitesi bulunan yük trenlerinin 100 kilometreye çıkacağına dikkat çekti.

Üç günlük yol, bir güne inecek



Adalet ve Kalkınma Partisi İl Başkanı Adem Güney, yük taşımacılığında da yaşanacak gelişmelerin, Samsun ekonomisine büyük katkı sağlayacağına işaret ederek "Ladik Samsun arasında ki demiryolu güzergahında standartların üzerinde bir eğim var. Bu eğim yapılacak iyileştirmelerle maksimum düzeye getirilecek. Şuan yük trenlerinin hız ortalaması 30 kilometre. Gerçekleşecek çalışmalarla trenlerin sürati 100 kilometreye çıkarılacak. Bu da üç günde Ankara'ya giden bir yükü veya Irak sınırına giden yükün, bir günde yerine ulaşmasını sağlayacak. Ladik ve Samsun arasında ki demiryolu hattında lokomotifin çekiş kapasitesi de 270 tondan, bin tona çıkarılacak. Demiryollarında yapılacaak bu iyileştirmelerle özellikle güneyden, kuzeye gidecek yükler nedeniyle Samsun transit bir geçiş üssü olacak" diye konuştu.

Öte yandan Güney, yaptığı açıklamada Fatsa-Bolaman arası demiryolu güzergahı kapsamında Samsun'a da bir tren yolu hattının döşeneceğinide dile getirdi.


Kaynak: http://www.haberexen.com/news_detail.php?id=16719

Umarız bu haber sözde değildir. Açıkçası heyecanlandık. Bu projeye siyasilerimizin sahip çıkması gerektiğini söylemiştik; en azından bunu görmek sevindirici.

kayacan

Samsun-Rusya vagon taşınacağı için demiryolu hatlarının güçlendirilmesi kaçınılmaz bir sonuç..

kayacan

Alıntıİlgi :  Başbakanlık İletişim Merkezinin (BİMER) 22.07.2009 tarihli e-posta
mesajı.

Başbakanlığın 19.01.2006 tarihinde 2006/3 sayılı Genelgesi ile uygulamaya
konulan, Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) Doğrudan Başbakanlık
uygulaması kapsamında, Başbakanlık BİMER Merkezinden alınan "Samsun-Ankara
Hızlı Tren Hattı ve Normal Raylı Hat Projesi hangi aşamada ve ne zaman
yapıma başlanacak" konulu bilgi talebinize ilişkin ilgide kayıtlı e-posta
mesajı incelenmiştir.

Bakanlığımız Demiryollar Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel
Müdürlüğünün Samsun-Ankara Hızlı Tren Hattı ve Normal Raylı Hat Projesiyle
ilgili herhangi bir çalışması bulunmamaktadır.

Bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.

Kim doğru söylüyor?

mrf

kimin doğru söylediği bir tarafa ama kimin yalan söylediği ortada, çünkü bu ve bunun gibiler 7 yıldır Samsun'da sürekli yalan söylüyorlar.