Samsun - Raylı Ulaşım Sistemi [SAMULAŞ]

Başlatan berusa55, 20 Mart 2008, 21:23:51

« önceki - sonraki »

AntZ

Antalya'ya yapılan fiyaskoyu ve gerçekten gerekli olduğunu düşündüklerini gördükten sonra Samsun daki raylı sistem ve geçtiği hat 10 numara :)

En azından öğrenciler ve Atakum da ikamet edenler için gerçekten işe yarayacak ve kullanışlı olacak.

Antalya daki şehir mobilyasından başka birşey değil. Eski tranvay hattı bile daha kullanışlı.

Akyol

güzergah olarak öğrenciler için 55 numara oldu bu güzergahı havaalanına kadar uzatırlarsa o zaman daha güzel olur havaalanı meydan ve atakum bağlantısının tek bir araçla sağlnaması gerekli.

guvener55

Alıntı yapılan: AKYOL55 - 17 Nisan 2009, 11:41:52
güzergah olarak öğrenciler için 55 numara oldu bu güzergahı havaalanına kadar uzatırlarsa o zaman daha güzel olur havaalanı meydan ve atakum bağlantısının tek bir araçla sağlnaması gerekli.

bencede hem bu güzergahın üniversiteye çıkan kısımı hariç raylı sistem için çok uygun.engebe yok meyil yok.

sedatbuyuk

zamanla havaalanına da bağlandığı takdirde çok faydalı olacağı kesin. hayırlı uğurlu olsun. güzel gelişmeler bunlar. biraz da yatırım artsa çok daha güzel olacak.

Akyol

bugün o güzergaha yolum düştü kenar betonlarıda yapılmış çalışmalar epey hızlı ilerliyor şehire renk katacağı kesin ama dediğimiz gibi havaalanı bağlantısı muhakkak yapılmalı işte o zaman işlerliği daha da fazla olacaktır.

sadece55

havaalanı çok uzak bir düşünce ayrıca havaşın işlemesini engelliceğinden hava alanı yöneticilerinin isteyeceğini sanmıyorum

kayacan

Çınarlığa büyük bir hayvanat bahçesi yapılması düşünülüyor. Gidip gördüyseniz yalı mahallesine cok büyük bir bulvar yapıldı.İleride raylı sistem bu bölgeye ilerletilebilir. Şahsi fikrim oraya raylı sistem yapılacaktır.

sadece55

Büyük bir hayvanat bahçesine gerçekten ihtiyaç fazlasıyla var

YaşarDoğu

Alıntı yapılan: 35ama55 - 25 Nisan 2009, 23:01:58
İçine koyacak adam bol Samsunda nasılsa .. Turgut , Sercan , Sefa , Burhan ...

kayacan

Bence büyük bir hayvanat bahçesine ihtiyaç var. Hayvan hakları evrensel beyannamesine göre hayvanlar doğal ortamlarına uygun bir yerde tutulmalı.Mevcut hayvanat bahçesi hayvanlara eziyetten başka bişey değil.Çınarlıkta doğal ortam içinde hayvanat bahçesi kurulabilir.Ispartanın Eğirdir ilçesinde bile daha doğal ortamda ve daha büyük bir hayvanat bahçesi var. Eğirdir 17000 nüfuslu bir yer demekki Samsunun bütçesi buna yeter.

berusa55

Alıntı

Raylı sistem 2011'de hizmette !

Samsun, Hafif Raylı Sistem Projesi'nin hayata geçmesiyle sınıf atlayacak.

Büyükşehir Belediyesi, AK Parti hükümetinin de desteğiyle Samsun'da, yaklaşık 120 milyon euroluk projeye imza atıyor. Projenin birçok faydası bulunuyor. Raylı sistem; kazaların azalması, yolculuk süresi kazançları, akaryakıt tüketimi, otomobil kullanım giderleri, karayolu yatırım ve bakım onarım giderleri ile hava kalitesi ve gürültü düzeylerinde azalma sağlıyor.

PROJE BEDELİ

Sözleşme Bedeli 105 milyon euro olan Raylı Sistem Projesi, yedek parça (opsiyonel) 2.69 milyon euro, müşavirlik hizmetleri (yedek akçe dahil) 2.83 milyon euro, KDV (tahmini)7.5 milyon euro ve kamulaştırma bedeli (tahmini) 2.5 milyon euro ile yaklaşık toplam 121.5 milyon euroya mal olacak.

65 milyon euroluk kredi anlaşması 10 Mayıs 2009 tarihinde Avrupa Yatırım Bankası(AYB) ile imzalandı. Ana para geri ödemeleri 15 taksit halinde yapılacak olup, ilk ödeme 2014 yılının Aralık ayında, son ödeme ise 2030 yılının Aralık ayında yapılacak. Kredi faizi ödemeleri ise 2009 yılının Haziran ayından başlayıp 2029 yılının Aralık ayına kadar sürecek. 30 milyon euroluk kredi anlaşması ise OFID ile imzalandı. Ana para geri ödemeleri 14 taksit halinde yapılacak olup, ilk ödeme 2012 yılının Aralık ayında, son ödeme ise 2026 yılının Aralık ayında yapılacak. Kredi faizinin ödemeleri de 2009 yılının Haziran ayından başlayıp 2025 yılının Aralık ayına kadar sürecek.

PROJE YÖNETİMİ

Samsun Büyükşehir Belediyesi ile Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş.-AnsaldoBreda SpA Konsorsiyumu arasında 19 Haziran 2008 tarihinde imzalanan sözleşme, 15.7 km uzunluğunda Hafif Raylı Toplu Taşıma Sistemi ile işletme, bakım ve onarım faaliyetlerinin yürütüleceği tesislerin yapılması işini kapsıyor. Sözleşme konusu işin yapımı, Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş.-AnsaldoBreda S.p.A firması konsorsiyumu tarafından gerçekleştirilecek. Sözleşmede imalat süresi 24 ay, işletme ve bakım süresi ise 12 ay olmak üzere toplam 36 ay olarak belirlendi. Kesin kabul ise 10 Ekim 2011'de gerçekleşecek.

KÖRFEZ-ÖMÜ ARASINA BAĞLANTI HATTI

Samsun Hafif Raylı Sistem (HRS) projesi, şehrin batısında 19 Mayıs Üniversitesi giriş kavşağı yakınındaki Körfez durağından başlayarak sahil karayolu paralelindeki üst ana koridoru takip ederek Shell Kavşağı'nda sona erecek. Yaklaşık 15.7 km uzunluğunda olan sistem, çift hatlı olacak ve üzerinde 21 adet durak bulunacak. Ayrıca, Körfez durağı ile 19 Mayıs Üniversitesi arasında tek hat üzerinde teşkili öngörülen yaklaşık 2 km uzunlukta bir bağlantı hattı yer alacak.

Güzergah uzunluğu 15 bin 700 metre olan sistemde 21 adet durak olacak, saat 06.00-24.00 saatleri arasında hizmet verecek. Ticari hızı 29 km/saat olacak olan sistemin dolaşım süresi 61 dakika sürecek.

SİSTEMİN FAYDALARI

Samsun Hafif Raylı Sistemi; kazaların azalması, yolculuk süresi kazançları, akaryakıt tüketimi, otomobil kullanım giderleri, karayolu yatırım ve bakım onarım giderleri ile hava kalitesi ve gürültü düzeylerinde azalma sağlayacak. Projenin uygulanması ile özellikle kent içi yolculuklarda karayolu ile yapılan yolculukların azalması ve raylı sistemle yapılan yolcu kilometrelerinin artışına bağlı olarak kazaların azalması söz konusu olacak. Hasarlı kazaların azalması, hasar bedelinin yanı sıra tamirat için gerekli iş günü kayıplarını, sigorta ve diğer bürokratik işlemlerin gerektirdiği iş zamanlarının kaybının tasarruf edilmesi anlamına geliyor. Kazaların azalmasıyla, hasarlı kaza başına 500 dolar, yaralanmalı kaza başına bin 500 dolar, ölümlü kaza başına 105 bin dolar kazanç elde edileceği tahmin ediliyor. Projenin uygulanması ile yolculuk süreleri azalacak ve zaman kazançları ortaya çıkacak. Projenin uygulanması ile birlikte hem bireysel ulaşım (otomobil) hem de lastik tekerlekli toplu taşım türlerinin kullanımı azalacak. Böylece kullanılan akaryakıt miktarı da azalacak. Raylı sistem hattının hizmete girmesi sonucunda karayolu şebekesinde yolculukların azalması ile karayolu alt yapısının bakım, onarım vb harcamalarında tasarruflar sağlanacak. Proje nedeniyle azalan karayolu taşıt kilpmetreleri sebebiyle ulaşımdan kaynaklanan ve hava kirliliğine yol açan unsurlarda önemli azalmalar olacak. Azalan karayolu trafiği nedeniyle kent genelinde ulaşımdan kaynaklanan gürültü düzeylerinde düşüşler gerçekleşecek.

DURAKLAR

Samsun Hafif Raylı Sistem güzergahında bulunacak duraklar şöyle: �Körfez Durağı, Aziz Işık Durağı, Kurupelit Durağı, Fatih Durağı, Emek Durağı, Atakent Durağı, Yurt Durağı, Meteoroloji Durağı, Türk-İş Durağı, Ömürevleri Durağı, İlkadım Yurtlar Durağı, Denizevleri Durağı, Yeşildere Durağı, Eğitim Fakültesi Durağı, Teleferik Durağı, DLH Durağı, Liman Durağı, Kültür Park Durağı, Kültür Merkezi Durağı, Cumhuriyet Durağı ve (Shell Kavşağı) Durağı.�

HEMZEMİN GEÇİTLER VE VİYADÜKLER

Aziz Işık Caddesi, Vatan Caddesi, Alanlı Caddesi, Barış Caddesi, Alpaslan Bulvarı, Mustafa Kemal Bulvarı, Nişantaşı Caddesi ve İnönü Caddesi'nde hemzemin geçit bulunacak güzergahta viyadükler ise şunlar: �1 Nolu Viyadük: Toplu Konut Bulvarı geçişi için inşa edilecek ve toplam uzunluğu 100 metre olacak. 2 Nolu Viyadük: Kürtün Deresi geçişi için inşa edilecek ve toplam uzunluğu 80 metre olacak. 3 Nolu Viyadük: Atatürk Bulvarı'nın güneyinden kuzeyine aktarmak amacıyla Liman Kavşağı mevkisine inşa edilecek ve toplam uzunluğu 230 metre olacak.� (iha)


Kaynak: http://www.haberexen.com/news_detail.php?id=11595

Proje şu aşamada oldukça iyi ve hızlı gidiyor. Özellikle viyadük geçişleri şehrimize modern bir görünüm katacak. Yukardaki resim Liman Kavşağı viyadüğü ve harika görünüyor. Bunun dışında iki viyadük daha bulunuyor. Kazasız belasız işlerinin sürmesi dileğiyle..




MeL_55


berusa55

09 Mayıs 2009, 13:39:22 #57 Son düzenlenme: 27 Ağustos 2009, 05:39:08 berusa55
Tek kelimeyle harika Melih kardeşim. Resimlerin büyük hallerini koyduğun için teşekkürler.

Ertuğrul Sağlam

Samsunumuza görünüm vve estetik açıdan faydalı olacağı kesin

ama inşallah taşıyacak yolcu bulurlar işin sonunda atıl bir yatırım olmaz umarım

hayırlısı göreceğiz bakacağız

berusa55

09 Mayıs 2009, 16:20:32 #59 Son düzenlenme: 09 Mayıs 2009, 16:50:12 berusa55
%100 samsunspor kardeşim, bu projenin atıl bir yatırım olması söz konusu olabilir mi? ;) Bugün Samsun, yarım milyonu aşkın kent merkezi nüfusuna sahip ve bu nüfusun büyük oranı İlkadım ile Atakum arasında seyahat ediyor ve şehir dışından gelenlerin birçoğu da Üniversite'mizi ziyaret ediyor. Ayrıca binlerce öğrenci taşımacılığı yapılıyor. Kaldı ki sadece Üniversiteye değil onun öncesinde Atakum, Atakent, Kurupelit, mevkilerine yolculuk ediliyor, buralarda yaşayan onbinlerce insan var. Bugün Atakum'un nüfusu 105bin.

Proje tamamlandığında bu istikamette çalışan minibüsler kaldırılacak ve Özel Halk Otobüsleri raylı sisteme doğru dikey hatta çalışacaklar. Yani bırakın atıl yatırım olmasını kapasitesinin üstünde çalışacağına emin olabiliriz. Samsun'umuza hayırlı olsun ve sağsağlim bitsin inşallah...