Samsun - Raylı Ulaşım Sistemi [SAMULAŞ]

Başlatan berusa55, 20 Mart 2008, 21:23:51

« önceki - sonraki »

berusa55

Alıntı yapılan: Yalnızca BİZ - 21 Eylül 2008, 17:10:50
berusa55 ben şu an kayserideyim. Çalışmalar nasıl gidiyor? Ne aşamlar gelişti? Neler yapıldı bir bilgilendirirsen seviniriz?


Sevgili Yalnızca BİZ,

Şu an güzergahın geçeceği bazı yerlerde sondaj çalışmaları başladı. Ekim ayı icerisinde yani yaklaşık 1 ay gibi bir süre içerisinde ağır iş makinalarının güzergah üzerinden çalışmalara başlaması bekleniyor. Gelişmeleri zamanla zaten bu başlıkta paylaşırız...
;)

Pergani 55

büykşehir olmanın geregi de bu zaten. raylı sistem hayırlı olsun

berusa55

Alıntı"Günde 90 bin yolcu taşıyacak"

09 Ekim 2008 / 16:41

Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından ihale edilen 156 milyon Euro'luk 'Hafif Raylı Sistem Projesi' tamamlandığı günde 270 sefer yapacağı ve yaklaşık 90 bin yolcu taşıyacağı bildirildi.
Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Dairesi'nden alınan bilgiye göre, Hafif Raylı Sistem Projesi, Körfez-Cumhuriyet durakları arasında uzanan 15.2 km çift hatlı ve Körfez-Üniversite arasında uzanan 2 km uzunluğunda da tek hatlı bir tramvay sistem hattı olarak inşa edilecek.

2010 yılında bitmesi düşünülen projede günde gidiş-geliş (tam gün) minimum 270 sefer yapılacak ve yaklaşık 90 bin yolcu taşınacak. En uygun teklifi vererek ihaleyi kazanan Alsim Alarko-Ansaldobreda Konsorsiyumu, başladığı zemin etüt çalışmalarını son aşamaya getirdi. Konsorsiyum, Batıpark'ta kurulan Hafif Raylı Sistem Proje Yönetim Şantiyesi'ni de tamamlamak üzere. Büyükşehir Belediyesi tarafından şehir merkezindeki tren istasyonu ile Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) arasındaki 17.5 kilometre mesafeye inşa edilecek hafif raylı sistemde, 21 adet durak, 13 adet cer gücü trafo, işletme, bakım, onarım, araç depolama, tesislerinin yer aldığı 1 adet depo sahası bulunacak, ayrıca hat güzergahı yüzde 7 azami eğim olarak inşa edilecek.

17.5 kilometre mesafede inşa edilecek olan raylı sistemde, 13 bin 162 metre hemzemin, bin 575 metre istinatlı dolgu, 255 metre viyadük, 155 metre aç-kapa tünel yer alacak ve üniversiteye çıkış hattında ise istinatlı dolgu bin 200 metre, hemzemin yolu ise 850 metre uzunluğunda olacak.

Ayrıca, 16 vagondan oluşacak olan ve her bir araç ünitesi için 32 metre uzunluğu ve 2.65 metre genişliğinde tren kompleksi olan hafif raylı sistemin 2010 yılında faal duruma geçileceği bildirildi. Avrupa Yatırım Bankası'nın (AYB) tarafından 65 milyon Euro kredi miktarının alındığı, ayrıca 30 milyon Euro'nun ise OPEC imza aşamasında olduğu ve 1-2 hafta içinde anlaşmanın olacağı kaydedildi. (iha)


Kaynak: http://www.haberexen.com/news_detail.php?id=5277

Yalnızca BİZ


europe_55


cgr

kayseriyle aynı bi proje.. gerçi onlar başladılar kullanmaya ama...

eLLis

Kayseriyle bizi karşılaştırmayın yahu onların denizi yok anca şehri içine yatırım bizde denize ve şehiriçine  :)

berusa55

25 Mart 2009, 01:21:36 #37 Son düzenlenme: 25 Mart 2009, 01:40:26 berusa55
AlıntıRaylı Sistemin Rayları Polanya'dan geldi

Samsun Büyükşehir Belediyesi'nin 108 milyon euroluk projesi olan 'Hafif Raylı Toplu Taşıma Sistemi Projesi'nin rayları dün akşam Polonya'dan geldi.

1 Aralık 2008'de başlanan Hafif Raylı Toplu Taşıma Sistemi Projesi'nde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. 108 milyon euroya mal olacak projenin rayları dün akşam Samsun'a geldi.

Polonya'dan demir yolu ile Hırvatistan'a, oradan da deniz yolu ile Samsun'a gelen raylarla ilgili Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, incelemelerde bulundu. Ankara yolu üzerinde bulunan eski İl Özel İdaresi alanına yerleştirilen raylarla ilgili açıklama yapan Yılmaz, raylı sistem yapımıyla ilgili çalışların tüm hızıyla sürdüğünü açıkladı.

Rayların 2.7 milyon euro ihale bedeli olduğunu dile getiren Yılmaz, "Rayların uzunluğu ise 70 kilometredir. 2009 yılı Ekim-Kasım gibi ray döşeme çalışmaları başlayacak. Bunun yanı sıra vagonları yapacak olan İtalyan firması imalat çalışmalarına devam ediyor. Amacımız, 20 ay içerisinde bu projeyi bitirip, insanlarımızı raylı sistemle buluşturmaktır" dedi.

Hafif raylı toplu taşıma sisteminin uzunluğu Vilayet binası ile üniversite arasında toplam 17.2 kilometre olacak. Sistemde maksimum hızı saatte 70 kilometre olan ancak ortalama ticari hızı saatte 29 kilometre olarak kullanılacağı hesaplanan her biri 32 metre uzunluğunda 16 araç kullanılacak. Her 4 dakikada bir hizmet verecek olan araçlar 21 durakta duracak. 2010 yılı sonunda yolcu taşımacılığına başlanacak olan sistemde günde 90 bin yolcu taşınması planlanıyor.(iha)


Kaynak: http://www.haberexen.com/news_detail.php?id=10299

**KaR6**

bu raylı sistemin bir duragıda super lig olsa tek yon olarak hemde, ne guzel olur değil mi..

berusa55

25 Mart 2009, 01:38:49 #39 Son düzenlenme: 25 Mart 2009, 01:41:40 berusa55
Hem de nasıl güzel olurdu sevgili Mustafa hem de nasıl  :-\

Akyol

Alıntı yapılan: **KaR6** - 25 Mart 2009, 01:32:25
bu raylı sistemin bir duragıda super lig olsa tek yon olarak hemde, ne guzel olur değil mi..
parçaladın yine edebiyatı mustafa helal olsun  :D

Akyol

bu arada raylar gelmiş yzy raylarla foto çektirmiş  ;)

eLLis


kayacan

1milyonun altında nufusu olan illere izin verilmiyor deniliyordu.180 bin nüfuslu ıspartaya yapılacakmış bu nasıl iş?

guvener55

bence raylı sistem gerekli samsunumuza ama samsunun fiziki şartları bence uygun değil.