Demiryolu güneşi Samsun'dan doğacak!

Başlatan berusa55, 16 Ekim 2009, 16:46:22

« önceki - sonraki »

berusa55

Alıntı

Taşımacılıkta demiryollarının payını artıracak dev bir proje geliyor. Dünya Gazetesi'nin Perşembe Rotası adlı haftalık ekinde yer alan habere göre; 2008 Nisan ayında yapımına başlanan aks değiştirme terminali ve feribot iskelesi 1.5 yıl gibi kısa sürede tamamlanarak hizmete girmek için imza aşamasına geldi. Samsun Feribot iskelesi ve terminali hizmete girdiğinde Rusya-Türkiye demiryolu hatları birbirlerine en kısa güzergahtan bağlanmış olacak. Türkiye daha düşük navlun ve daha kısa sürede hedef pazarlarına gidebilecek. Diğer bölge ülkelerinin de Rusya'ya ulaşabileceği en kısa yol Samsun'dan geçecek.

UPM Feribot ve Liman Hizmetleri (UPMFERRY) Genel Müdürü Bahadır Günister, "Samsun hattından yalnızca Rusya Kavkaz, ya da Gürcistan Poti taşımalarının yanı sıra, Avrupa ile bağlantı olduğunda da devreye girmek için yaptık. Rus-Türk birleşik makasları dünyada ilk kez Samsun limanında olacak. Samsun limanında ilk kez teknolojik hidrolik rampa yapıldı. Bütün bu yatırımların toplamı 10 milyon lira seviyelerinde. Projenin esasını, Rus vagonlarının yükle beraber Samsun'a getirilmesi, Samsun'da bir kısmının bujileriniin değişmesiyle Türkiye'nin değişik destinasyonlarına gelmesi ve buradan ihracat malıyla Rusya ve Orta Asya Cumhuriyetlerine ulaştırılması olşturmaktadır. Demiryolu taşımaları Türkiye'den Moskova'ya 20 günde yapılırken, Samsun hattı açıldıktan sonra 7-10 günde yapılacak. Çünkü mevcut durumda malı Türkiye'den yükleyip; Bulgaristan, Romanya üzerinden Moldova'ya getiriyoruz. Moldova'da Türk vagonundan Rus vagonuna aktarıyoruz. Moldova ve Ukraynayı geçtikten sonra Rusya'ya ulaşıyoruz. Sadece bu süreç 15-20 gün sürüyor. Buraya kadar vagon maliyeti de 5 bin doların üzerinde bir rakam. Bu hat, değişik noktalardan yapılan dağınık vagon trafiğini Samsun'da toplayacak ve vagon taşımasına uygun düşük ekonomik değere sahip daha fazla mal grubunun ihraç ve ithalini kolaylaştıracaktır" dedi.

Samsun-Kavkaz hattında ilk etapta Umpferry'nin Özbek ortağı Hakim Maçanov'un babası Sadullah ve eşi Feruza'nın isimlerini verdiği 2 adet trenferi ile hizmete başlayacaklarını vurgulayan Upmferry Genel Müdürü Günister, "Ancak daha sonraki dönemlerde üçüncü ya da dördüncü feribotlara da ihtiyaç olacağı muhakkak. Hattaki feribot sayısını artırmak bizim daha çok malımızı ihreç edebileceğimiz TCDD'nin taşıma trafiğinden daha fazla pay alacağı anlamına geliyor. Üstelik feribot yatırımına gitmek herkese açık, taşıma şartlarına uygun, teknik özellikleri müsait olan tüm şirket ve ülkelere ait feribotlar, TCDD'nin iznini almak kaydıyla hatta taşıma yapabilecekler. İlk etapta Samsun-Kavkaz hattı açılacak. Daha sonra bunu Samsun-Poti izleyebilir. Samsun-Varna, Samsun-Köstence, Samsun-İlichevsk de öngörülerimiz arasında. Bizim feribotlarımız 50 vagon taşıma kapasitesine sahip. Fakat 50 vagonu Samsun'a indirip, 50 vagon da yükleyip gitmeyecek. İndirdiği 50 vagon Türkiye'ye dağılacak. Sonra bir kez daha getirecek. Bu vagonlar yüklendikçe, tekrar Samsun'a gelip , Samsun'dan Rusya'ya gidecek. Karadeniz'deki uluslararası vagon giriş noktası Samsun olacak. İran ile Türkiye arasındaki demiryolu trafiği de Samsun üzerinden yönlenecek. Bu durum Irak ve Suriye için de geçerli. Rusya'ya ulaşmanın en yakın yolu Samsun'dan geçecek" diye konuştu.

Bu yatırımla limana bir katma değer yaratan Upmferry, birkaç ay içinde TCDD adına Samsun limanı'nda feribotlar için liman hizmetleri verecek. 2005'ten bu yana Rus ve türk hükümetleri arasındaki müzakerelerin bu yıl bir sonuca bağlanığını söyleyen Bahadır Günister, iki ülke ulaştırma bakanlarının mutabık kaldığı anlaşma metinlerinin, geçtiğimiz ay her iki ülke başbakanlarının katıldığı toplantıda 'hattın en kısa zamanda açılacağı' şeklinde yer bulduğunu anımsatarak, "İmzalar atıldığında tesis, hemen devreye girecek ve demiryolu taşımacılığında yeni bir dönem başlayacak" dedi.


Kaynak: http://www.haberexen.com/news_detail.php?id=16631

Bu proje tamamlandığında Samsun Limanı'mızın ticaret hacminde önemli bir büyüme gerçekleşecek. Ayrıca limanımız özel bir liman statüsü kazanacak. 

kayacan

Çok güzel bir gelişme.Hiçbir siyasi desteği olmayan şehrimizi Allah(cc.) stratejik bir konumda yaratmış.Bu konuda malum şehirlilerin yapacağı bir şey olmadığı için onca engele rağmen Samsun gelişiyor.

gozgoz yýlmaz

Samsun'a kul vermiyor ama Allah vermiş...

55.hakan

Ünye'ye kayar bu proje mavi akımda bunun gibiydi sahipsiz şehir Samsun boyna umut dağıtsanlar 10 senedir ortada birşey yok

berusa55

Bu proje Ünye'ye biraz zor kayar artık o kadar da değil Hakan dostum merak etme. Proje zaten başladı ve devam ediyor süreç ;)

Alıntı2008 Nisan ayında yapımına başlanan aks değiştirme terminali ve feribot iskelesi 1.5 yıl gibi kısa sürede tamamlanarak hizmete girmek için imza aşamasına geldi. Samsun Feribot iskelesi ve terminali hizmete girdiğinde Rusya-Türkiye demiryolu hatları birbirlerine en kısa güzergahtan bağlanmış olacak

55.hakan

Alıntı yapılan: berusa55 - 16 Ekim 2009, 21:51:57
Bu proje Ünye'ye biraz zor kayar artık o kadar da değil Hakan dostum merak etme. Proje zaten başladı ve devam ediyor süreç ;)

bitsin işlesin 2 yıl geçsin ondan sonra inanırım  ;)

KocumVolkan

Alıntı yapılan: gozgoz yılmaz - 16 Ekim 2009, 20:20:11
Samsun'a kul vermiyor ama Allah vermiş...

helal olsun be abi.. durumu okadar iyi özetledin ki !

berusa55

Alıntı yapılan: hakanelgun - 16 Ekim 2009, 21:59:04
bitsin işlesin 2 yıl geçsin ondan sonra inanırım  ;)


Hadi bakalım. Emin olmak için iyi fikir ;)

kayacan

Ünyeye Kayma işinde ise eski bakanın memleketi ile ilişkisi yok denildi ama aynı arazi şartları hatta daha uygun arazi olmasına rağmen neden Terme değilde Ünyeye kaydırıldı birtürlü açıklayamadılar. Anlayacağınız Bakan var bakan var...........

binikalamadım

bu feribot iskelesine inşallah deniz otobüsüde koyarlar Samsun - İstanbul hattı iyi olur yolcu ve araç taşımacılığında işe yarar...denize kıyı olan kentler arasında karayolu ulaşımı kullanılmasını çok saçma buluyorum...

Yaman55

Alıntı yapılan: binikalamadım - 20 Ekim 2009, 03:07:15
bu feribot iskelesine inşallah deniz otobüsüde koyarlar Samsun - İstanbul hattı iyi olur yolcu ve araç taşımacılığında işe yarar...denize kıyı olan kentler arasında karayolu ulaşımı kullanılmasını çok saçma buluyorum...

aynen

epçeli köylü

AlıntıRusya ve Türkiye arasında tren-feri seferleri başlıyor- ÖZEL 
Rusya ve Türkiye tren-feri hattı ile birbirine bağlandı. Rusya Devlet Başkanı Dmitri Medvedev'in Mayıs ayında gerçekleştirdiği Türkiye ziyaretinde imzalanan Samsun-Kavkas tren-feri hattından ilk sefer 25 Aralık'ta gerçekleşecek.

Rusya'nın Karadeniz kıyısı  Kavkaz ve Türkiye'nin Samsun limanları arasında uluslararası demiryolu feribot ulaşımı için tüm hazırlıklar tamamlandı. İlk sefer 25 Aralık'ta Samsun limanında başlayacak. İki ülkeyi ulaşım açısından birbirine bağlayacak hatla ilgili daha önce Rusya ve Türkiye ulaştırma bakanlıkları arasında anlaşma imzalanmıştı.

Demiryolu feribot ulaşımını  Rus Black Sea Ferry Investment taşımacılık şirketi yapıyor. Şirketin yüzde 51'i Rusya Demiryolları (RJD) kurumuna, yüzde 49'u Reserve Capital Enterpising Corporation şirketine ait.

Cihan Haber Ajansı'na açıklamada bulunan Black Sea Ferry Investment şirketi Genel Müdürü Hokim Matçanov, beş yıldır proje üzerinde çalışma yaptıklarını belirtti. Matçanov, "Kavkaz-Samsun feribot ulaşımının çok avantajları var. Bugün demiryolu taşımacılığı, Türkiye'den Moskova'ya 20 günde yapılıyor. Burada Bulgaristan, Romanya, Moldova, Ukrayna ve Rusya güzergahı kullanılıyor. Şimdi ise Samsun hattı ile 7-10 günde yapılacak. Kavkaz-Samsun sefer süresi 24 saat. Seferler haftada iki gün gerçekleşecek, bu da ayda 640 vagon demek" şeklinde konuştu.

Samsun limanında güçlü bir feribot iskelesinin kurulduğunu kaydeden yetkili, "Gönderilecek sevkiyat arasında Türkiye'den Rusya'ya inşaat malzemeleri, gıda, meyve ve sebze yer alması bekleniyor. Rusya'dan Türkiye'ye ise pamuk, tekstil, kimyasal, metal, kömür, sıvı gaz ve petrol ürünleri ve çeşitli yağlar var. Şimdilik Feruz ve Smat isimli feribotlar çalışacak"

dedi.

Kavkaz-Samsun ikili ilişkilere önemli katkı sağlayacak

Kavkaz-Samsun hattının Rus-Türk ilişkilerine önemli katkı sağlayacağını kaydeden Matçanov, "Moskova-Ankara ilişkileri her yönüyle gelişiyor. Burada ticari-ekonomik ilişkilerin önemi büyük. Yeni işletime açılan Kavkaz-Samsun hattı, bu ilişkilerin artmasına ivme kazandıracak. Ayrıca Rusya ve Türkiye başka ülkeler için ticaret köprüsü olacak. Bu hat sayesinde sadece Türkiye değil, Suriye, Irak ve İran'a da sevkiyat yapılacak. Ayrıca bu ulaşım yoluyla Türkiye'den Rusya, Kazakistan ve başka Orta Asya ülkelerine sevkiyat öngörülüyor" değerlendirmesinde bulundu.



Trenferi yarın başlıyorrrrrr.
http://haberrus.com/yasam/6952-Rusya-ve-Turkiye-arasinda-tren-feri-seferleri-basliyor--OZEL.html