Formula1

Başlatan yaman55, 15 Mart 2008, 12:20:48

« önceki - sonraki »

yaman55

ferrari bmw yi yakaladı

yaman55

Mosleyin geleceğini oylama belirlicek


Katıldığı ırkçı seks skandalına ait görüntüler medyaya yansıyan FIA başkanı Max Mosley'nin görevinde kalıp kalmayacağına 3 Haziran'da yapılacak gizli oylamayla karar verilecek.

Uluslararası Otomobil Federasyonu'ndan (FIA) yapılan açıklamada, Mosley'nin geleceğinin, 3 Haziran'da Paris'te toplanacak FIA olağanüstü genel kurulundaki gizli oylamayla belirleneceğini bildirildi.

Motorsporları dünyasında bomba etkisi yaratan Mosley'nin beş hayat kadınıyla gerçekleştirdiği ve Nazi rolünü üstlendiği ırkçı seks skandalıyla ilgili yaşanan bir diğer gelişme de, Yüksek Mahkeme'nin, konuya ait fotoğrafları ve videoyu yayınlayan İngiliz gazetesi News of the World'e bu dökümanları yeniden yayınlama izni vermesi oldu.

67 yaşındaki evli ve iki çocuk babası Mosley, mahkemeye başvurarak bu görüntülerin gazetenin internet sitesinden kaldırılmasını sağlamıştı. Ancak Yüksek Mahkeme bu kararı değiştirdi.

Şiddet de içeren beş saatlik bir grup seks partisine katıldığı kabul eden ve özür dileyen FIA başkanı, kendisine yöneltilen ırkçılık suçlamasını ise reddediyor.

1993 yılından bu yana FIA'nın başında olan Max Mosley'nin babası, ikinci savaş öncesi İngiliz Faşistler Birliği Partisi'ni kuran politikacı Oswald Mosley'di.

yaman55

Bahreyn Grand Prix'sinin galibi Felipe Massa, markalar klasmanı lideri BMW Sauber'in, şampiyonanın gidişatını nasıl etkileyeceği konusunda kararsız olduğunu söyledi.

Massa, sezonun üçüncü yarışı sonunda liderliğe yükselen BMW Sauber'in ciddi bir şampiyonluk adayı olacağı yorumunu yapmak için erken olduğunu söyledi:

"Geride kalan üç yarış sonunda BMW'nin kendini geliştirdiği gerçeği açıkça ortada. Ama gelecek yarışlarda McLaren'den puan çalarak işimizi kolaylaştıracaklar mı yoksa ciddi bir şampiyonluk adayı mı olacaklar, kararsızım."

Bahreyn'de birinciliği elde ederek bu sezon ilk puanlarını alan Ferrari'nin Brezilyalı pilotu, "şu an McLaren ve BMW aynı seviyede görünüyor, ikisini de dikkatle takp edeceğiz. Belki bu durum bize yarayabilir, bekleyelim ve gelecek yarışta ne olacağını görelim" dedi.

McLaren'in ilk üç yarış dikkate alındığında geçtiğimiz sezonki gücünde olmadığını belirten Felipe Massa, "BMW-Sauber'in gösterdiği ilerleme hariç bu sezon henüz beni şaşırtan bir şey olmadı" ifadelerini kullandı.

McLaren'in geçtiğimiz yıl ilk üç yarışta topladığı puanlarla Ferrari'nin işini çok zorlaştırdığını hatırlatan Massa, "bu yıl aynı durum tekrarlanmadı. Şu ana kadar istediğimiz kadar çok puan alamadık ama aynı şey onlar için de geçerli. 2007'ye göre biraz daha istikrarsız gibiler" dedi.

Felipe Massa, finiş göremediği Avustralya ve Malezya yarışlarında yaptığı hataların, Bahreyn yarışı öncesi kendisinde baskı ve endişe yaratmadığını sözlerine ekledi

yaman55

Ferrari pilotu Kimi Raikkonen, Bahreyn'de aldığı ikinciliğin kendisinde az da olsa hayal kırıklığı yarattığını, ancak takım olarak mükemmel bir hafta sonu geçirdiklerini söyledi.

Sezona puan alamadıkları Avustralya yarışıyla başlayan Ferrari, geçtiğimiz Pazar Bahreyn'de duble yaparak toparlandığını gösterdi.

Takım arkadaşı Felipe Massa'nın ardından Sakhir'de ikinci sırayı alan dünya şampiyonu Kimi Raikkonen sürücüler klasmanında liderliğe yükselirken, Ferrari de BMW'nin sadece bir puan gerisinde markalarda ikinciliğe yerleşti.

Bahreyn'e duble umuduyla geldiklerini ve bunu başardıklarını söyleyen Raikkonen, "bundan daha iyisini yapmak imkansız. Evet ikincilik benim için ideal yer değil ama Ferrari mükemmel bir hafta sonu geçirdi" dedi.

Özellikle sıralama günü aracında doğru ayarı bulmakta zorlandıklarını belirten Raikkonen, "yarış günü de pistte yağ olması nedeniyle ilk iki turda aracı idare ederken bayağı güçlük çektim. Şartlar düzelince ben de tempomu tutturdum. Ama pite takım arkadaşınızdan bir tur önce girince pek şansınız kalmıyor" diye konuştu.

İkinciliğin kendisinde az da olsa hayal kırıklığı yarattığını vurgulayan Fin pilot, "yarışlar kazanmak ve hep zirveye oynamak istiyorum. Ama bazı hafta sonları böyle geçiyor, Bahreyn de bunlardan biriydi. Nedenini bilmiyorum ama Sakhir benim için ideal pist olarak görünmüyor" dedi.

Herşeye rağmen genel klasmanda liderliğe yükselmesinin kendisini memnun ettiğini belirten Raikkonen, Sakhir'de kendisi için en kötü anların sıralama turları ve yarış startı olduğunu söyledi.

Markalarda liderliğe yükselen BMW'nin performansına da dikkat çeken Raikkonen, "çok uzun ve zorlu bir şampiyona olacak. BMW bu yıl birkaç yarış kazanırsa hiç şaşırmam. Bazı takımlar bazı pistlerde daha avantajlı olacak. Aynısı McLaren için de geçerli, onlar da çok mücadeleci görünüyor" dedi.

yaman55

Fransız ekibi Alonso ile 2005 ve 2006 sezonlarında üst üste iki kez şam piyonlk yaşamıştı. Renault'nun 2007 sezonundaki başarısızlığında Alonso'nun takımdan ayrılmasının büyük payı olduğu iddia ediliyordu.

Fisichella ise geçtiğimiz yıl sonunda biten sözleşmesi yenilenmediği için Force India takımına geçmişti.

Ancak Alonso'nun bir yıl sonra McLaren'dan dönmesi, Renault'nun bu yıl da zirve mücadelesine girmesini sağlamayamadı.

İspanyol pilot Avustralya'daki olaylı yarışta 4., Malezya'da 8., Bahreyn'de ise 10. sıralarda mücadeleleri tamamlamıştı.

Fisichella, "Herkes Fernando'nun takımı kunrtaracağını düşünmüştü. Renault'da ona iyi bir araç vermek için çok zaman ve para harcadı" dedi.

Resmi Formula 1 sitesine konuşan Fisichella, "Aslında, 2007'nin ilk üç yarışında, onun bu yıl yaptığından daha iyi performans göstermiştim" diye konuştu.

Renault'nun bu yıl da rekabetçi olmayacağını tahmin etmediğini belirten Fisichella, "Açıkçası biraz şaşırdım, çünkü Renault, çok iyi insanların bir arada olduğu, iyi kaynaklara sahip iyi bir takım. Onların bu sene çıkış yapacağını sanıyordum" dedi.

yaman55

İngiliz ekibi sezonun açılış ya rışı olan Avustralya'da Rosberg ile podyuma çıkmış, takım arkadaşı Kazuki Nakajima ise mücadeleyi altıncı sırada bitirmişti. Problemli Malezya Grand Prix'ye rağmen Rosberg, Bahreyn'de de puan almayı başarmıştı.

Takımın form grafiğinin yukarı doğru seyrettiğini belirten Rosberg, "Olmayı umduğumuz noktadayız. Renault'dan daha iyi, Red Bull'dan ise daha hızlı bir gelişim sergiledik" dedi.

Bir sene önce bizden bu sonuçları kim bekleyebilirdi" diyen Alman pilot, "Fakat hala daha iyisini yapabilecek durumdayız. Gerçekten daha iyisini yapabiliriz. Son haftalarda veya aylarda aleyhimize gelişen birçok olay oldu. Kesinlikle yeniden yukarılara çıkmak için daha başarılı olabiliriz" dedi.

Rosberg, "Aracın gelişiminden endişe etmiyorum. Bunu pekala başarıyla gerçekleştirebiliriz. Ayrıca aero departmanında da iyi bir gelişme kaydettik" diye konuştu.

Bir F1 takımında çok sayıda kişinin belirli bir süre sınırlaması içinde birlikte, uyum içinde çalışmasının çok karmaşık olduğunu belirten Rosberg, "Bunları halletmek bazen çok zor oluyor. Bu arada bağımsız bir takım olarak bazı avantajlarınız da oluyor. Fakat hala bu süreci en iyi şekilde yapmayı başarmış değiliz. Mesela ön kanattaki başarısızlık gibi şeyler var..." dedi.

22 yaşındaki Alman pilot ayrıca, Avustralya'da ilk podyumunu gerçekleştirdikten sonra Sepnag'da sıralamalarda 16. olmanın kendisi için "korkunç" olduğunu ifade etti.

Rosberg, "Podyumdan inip sıralamalarda 16. olmak gerçekten çirkindi. Yarışta birçok risk almak zorunda kaldık, aksi takdirde yapacak başka birşey yoktu. Bahreyn'de tekrar geri dönmek hoş oldu" dedi.

yaman55

Barcelona testinin ilk gününde en iyi zamanı Ferrari'den Felipe Massa yaptı. Massa, en yakın rakibine yaklaşık üç saniye fark attı.

Barcelona'daki test haftasının açılışı gününde Super Aguri ve Toro Rosso dışında dokuz takım, birer pilotla piste çıktı.

Bridgestone'un, 2009'da beklenen kural değişikliğine hazırlık amacıyla slick Potenza lastiklerini getirdiği testin ilk gününde en iyi zamanı bir dakika 18.339 saniye ile Ferrari'den Felipe Masaa yaptı.

Pistte 77 tur atan Bahreyn Grand Prix'sinin birincisi Massa, en yakın rakibi Honda'dan Alexander Wurz'a 2.7 saniye gibi çok büyük bir fark attı.

Ferrari, slick lastiklerin yanı sıra hakkında çok konuşulan radikal ön kanadı da test etti. 

Honda'nın test pilotu Wurz, sabah aracında çıkan küçük yangına rağmen RA108 ile 75 tur tamamladı ve 113 tur atan Vodafone McLaren sürücüsü Pedro de la Rosa'nın önünde yer aldı.

Sürücüler klasmanında ikinci sırada yer alan BMW Sauber'den Nick Heidfeld, Renault'nun çaylağı Nelsinho Piquet'nin önünde dördüncü iyi zamana imza attı.

Red Bull'dan David Coulthard altıncı, Williams'tan Kazuki Nakajima yedinci, Toyota'dan Timo Glock sekizinci ve Force India'dan Tonio Liuzzi dokuzuncu oldu.

Toro Rosso Ferrari'nin ikinci gün teste katılması bekleniyor. Ekonomik krizdeki Super Aguri ise Barcelona'ya gelmedi.

Barcelona - 14/04/2008
1 . F. Massa - Ferrari F2008 - 1:18.339 (+ 0.000 ) - 77 tur
2 . A. Wurz - Honda RA108 - 1:21.059 (+ 2.720 ) - 75 tur
3 . P. de la Rosa - McLaren Mercedes MP4-23 - 1:21.566 (+ 3.227 ) - 113 tur
4 . N. Heidfeld - BMW Sauber F1.08 - 1:21.679 (+ 3.340 ) - 105 tur
5 . N. Piquet - Renault R28 - 1:21.913 (+ 3.574 ) - 91 tur
6 . D. Coulthard - Red Bull Renault RB4 - 1:22.193 (+ 3.854 ) - 59 tur
7 . K. Nakajima - Williams Toyota FW30 - 1:22.431 (+ 4.092 ) - 72 tur
8 . T. Glock - Toyota TF108 - 1:22.590 (+ 4.251 ) - 93 tur
9 . V. Liuzzi - Force India Ferrari VJM01 - 1:22.846 (+ 4.507 ) - 91 tur

yaman55

Formula 1 kariyerine sıkıntılı bir başlangıç yapan Nelsinho Piquet, geçtiğimiz sezon Heikki Kovalainen'in yaptığı gibi çıkışa geçmek zorunda olduğunu söyledi.

Sezonun ilk üç yarışından sadece Malezya'da finişe ulaşan Piquet, kızgın olduğunu ancak hayal kırıklığına uğramadığını söyledi.

Takım arkadaşı Fernando Alonso'nun altı puanına karşılık kariyerindeki ilk üç yarıştan puan çıkaramayan genç Brezilyalı, "işler Alonso için farklı olsaydı hayal kırıklığı yaşardım. Ama (Alonso'nun) Bahreyn'de son sıralama seansına kalırken ne kadar zorlandığını ve yarıştan puan alamadığını görünce benim durumum iyice anlaşılır hale geliyor" dedi.

Fransız dergisi Autohebdo'ya konuşan Renault'nun çaylak pilotu, "bu durum beni tabii ki tatmin etmiyor ama üzerimdeki baskıyı hafifletiyor" ifadesini kullandı.

Piquet, R28'in hiçbir alanda mücadele edecek güçte olmadığını dile getirdi: "Sorun motorda, şaside ve aerodinamikte."

Takım patronu Flavio Briatore'nin kendisine tam destek verdiğini belirten Piquet, "bana sakin kalmamı ve herşeyin düzeleceğini söylüyor" dedi.

Bu sezon Renault'dan McLaren'e geçen Heikki Kovalainen'in de geçtiğimiz yıla sorunlu bir giriş yaptığını hatırlatan Piquet, "ama sezon ilerledikçe kendisini geliştirdi ve daha güçlü performanslar sergiledi. Ben de aynısını yapmalıyım" dedi.

yaman55

Formula 1 Barcelona testinin ikinci gününde en iyi zamanı Honda'nın Brezilyalı pilotu Rubens Barrichello elde etti.

Katalunya pistindeki test haftası, 11 Formula 1 takımından dokuzunun katılımıyla devam etti.

Ferrari pilotu Felipe Massa'nın açılış gününde açık farkla birincliği almasından sonra ikinci günün en hızlısı Honda'dan Rubens Barrichello oldu.

Elde edilen zamanlar, bazı takımların 2009'daki kural değişikliklerine hazırlık amacıyla yenilikler denemesi, bazı takımların sezonun geri kalanını düşünerek aerodinamik güncellemelere yönelmesi, slick lastiklerin de ilk kez kullanılması nedeniyle İspanya Grand Prix'si için fikir vermekten uzak görünüyor.

Aracında aerodinamik iyileştirmelere giden Honda, Rubens Barrichello'nun 1:18.928'i ile günün en hızlısı oldu. 79 tur tamamlayan Barrichello'nun zamanı, Massa'nın ilk günkü zamanından 0.6 saniye yavaştı.

Force India kariyerine etkileyici bir başlangıç yapan Giancarlo Fisichella, VJM01 ile ikinci iyi zamanı elde etti. İtalyan pilotun en hızlı turu, Barrichello'dan 0.8 saniye daha kötüydü.

Radikal ön kanadıyla dikkat çeken Ferrari, ikinci günü yine Felipe Massa ile pistteydi. 113 tur tamamlayan Brezilyalı pilot üçüncü sırayı aldı.

Red Bull pilotu David Coulthard, test görevini Pedro de la Rosa'dan devralan Vodafone McLaren'den Lewis Hamilton'ın önünde günü dördüncü sırada tamamladı.

119 turla ikinci günün en yoğun pilotu olan Fernando Alonso altıncı iyi zamanı yaptı. Renault, Adrian Newey'in Red Bull RB4'te tasarladığı motor muhafazasına çok benzer parçayı ikinci gün de kullandı.

FW30'da ön kanat başta olmak üzere aerodinamik güncellemeleri teste devam eden Williams günü yedinci sırada tamamladı. Kazuki Nakajima'dan koltuğu alan Nico Rosberg,  Toyota'dan Timo Glock ve BMW Sauber'den Nick Heidfeld'in önünde yer aldı.

Yeni aracı STR3 ile Barcelona'da olmasına rağmen ilk gün piste çıkmayan Toro Rosso ikinci gün de test sürüşü yapmadı. İtalyan takımının kalan iki gün pistte test turları atması bekleniyor.

Barcelona - 15/04/2008

1 . R. Barrichello - Honda RA108 - 1:18.929 (+ 0.000 ) - 79 tur
2 . G. Fisichella - Force India Ferrari VJM01 - 1:19.721 (+ 0.792 ) - 79 tur
3 . F. Massa - Ferrari F2008 - 1:20.283 (+ 1.354 ) - 113 tur
4 . D. Coulthard - Red Bull Renault RB4 - 1:20.392 (+ 1.463 ) - 89 tur
5 . L. Hamilton - McLaren Mercedes MP4-23 - 1:20.452 (+ 1.523 ) - 96 tur
6 . F. Alonso - Renault R28 - 1:20.616 (+ 1.687 ) - 119 tur
7 . N. Rosberg - Williams Toyota FW30 - 1:20.800 (+ 1.871 ) - 103 tur
8 . T. Glock - Toyota TF108 - 1:20.870 (+ 1.941 ) - 112 tur
9 . N. Heidfeld - BMW Sauber F1.08 - 1:20.981 (+ 2.052 ) - 98 tur

yaman55

Pilot    Ülke    Puan
1    Kimi Raikkonen    Finlandiya    19
2    Nick Heidfeld    Almanya    16
3    Lewis Hamilton    İngiltere    14
4    Robert Kubica    Polonya     14
5    Heikki Kovalainen  Finlandiya     14
6    Felipe Massa    Brezilya       10 
7    Jarno Trulli    İtalya                   8
8    Nico Rosberg    Almanya      7
9    Fernando Alonso İspanya     6
10    Mark Webber    Avustralya    4
11    Kazuki Nakajima Japonya    3
12    Sebastian Bourdais    Fransa     2

yaman55

   Takım    Motor    Puan
1    BMW Sauber    BMW    30
2    Ferrari    Ferrari    29
3    McLaren    Mercedes 28
4    Williams    Toyota           10
5    Toyota    Toyota                  8
6    Renault    Renault    6
7    Red Bull    Renault     4
8    Toro Rosso    Ferrari     2

yaman55

Formula 1 kariyerine sıkıntılı bir başlangıç yapan Nelsinho Piquet, geçtiğimiz sezon Heikki Kovalainen'in yaptığı gibi çıkışa geçmek zorunda olduğunu söyledi.

Sezonun ilk üç yarışından sadece Malezya'da finişe ulaşan Piquet, kızgın olduğunu ancak hayal kırıklığına uğramadığını söyledi.

Takım arkadaşı Fernando Alonso'nun altı puanına karşılık kariyerindeki ilk üç yarıştan puan çıkaramayan genç Brezilyalı, "işler Alonso için farklı olsaydı hayal kırıklığı yaşardım. Ama (Alonso'nun) Bahreyn'de son sıralama seansına kalırken ne kadar zorlandığını ve yarıştan puan alamadığını görünce benim durumum iyice anlaşılır hale geliyor" dedi.

Fransız dergisi Autohebdo'ya konuşan Renault'nun çaylak pilotu, "bu durum beni tabii ki tatmin etmiyor ama üzerimdeki baskıyı hafifletiyor" ifadesini kullandı.

Piquet, R28'in hiçbir alanda mücadele edecek güçte olmadığını dile getirdi: "Sorun motorda, şaside ve aerodinamikte."

Takım patronu Flavio Briatore'nin kendisine tam destek verdiğini belirten Piquet, "bana sakin kalmamı ve herşeyin düzeleceğini söylüyor" dedi.

Bu sezon Renault'dan McLaren'e geçen Heikki Kovalainen'in de geçtiğimiz yıla sorunlu bir giriş yaptığını hatırlatan Piquet, "ama sezon ilerledikçe kendisini geliştirdi ve daha güçlü performanslar sergiledi. Ben de aynısını yapmalıyım" dedi.

yaman55

Ferrari pilotu Kimi Raikkonen, son iki yarışta en yakın rakipleri BMW Sauber olmasına rağmen, Vodafone McLaren'i kesinlikle hafife almadığını söyledi.

Raikkonen, BMW'nin bu sezon üç yarışta da podyuma çıkmasına ve iki hafta önce Bahreyn'de iki aracıyla da McLaren'in önünde finişe ulaşmasına rağmen, bu durumun kolayca değişebileceğini vurguladı.

Sıradaki üç yarışın çok farklı pistlerde koşulacağına dikkat çeken Ferrari'nin dünya şampiyonu pilotu, "Barcelona araçlar için en zor pistlerden biri, ondan sonra Türkiye ve Monaco yarışları var. Herşey tersine dönebilir" dedi.

Son iki yarışta elde ettikleri üstünlüğü korumak istediklerini belirten Raikkonen, "BMW geçen yarışta McLaren'den daha güçlüydü. Ama Barcelona testinde neler yaptıklarını yarışta göreceğiz" diye konuştu.

Kimi Raikkonen, Lewis Hamilton'daki forma düşüklüğünü de McLaren takımının genel durumuna bağladı:

"Elinizdeki araç bir önceki yıla göre daha iyi değilse, hata yapmama ihtimaliniz düşer. Bu kaçınılmaz bir durumdur."

Sadece son gün piste çıktığı Barcelona testinin diğer günlerinde neler yaşandığından habersiz olduğunu ifade eden Raikkonen, "ama Renault'nun yeni adımlar attığını duydum, Eğer gerçekten adım attılarsa bu herhalde ileri doğru olmuştur" dedi.

Yeteri kadar test imkanı bulamadığı için Ferrari'nin yeni burnu hakkında değerlendirme yapmasının zor olduğunu dile getiren Fin pilot, "ama takım hafta boyunca gerekli denemeleri yaptı ve iyi görünüyor. Bizim için küçük ama kayda değer bir ilerleme" ifadelerini kullandı.

yaman55

Formula 1 Barcelona testinin dördüncü ve son gününde yağış, takımların programını olumsuz yönde etkiledi. Günün en hızlısı Red Bull'dan Mark Webber oldu.

Webber, yoğun yağış nedeniyle pilotların pistte planlanandan çok daha kısa süre kalabildiği son gün bir dakika 21.953 saniyelik zamanıyla birinci oldu.

37 tur tamamlayabilen The Red Bull Renault'nun Avustralyalı pilotu, en iyi zamanını sabah attığı ilk turlarda elde etti.

Vodafone McLaren'de test görevini Lewis Hamilton'dan devralan Heikki Kovalainen 1:23. 589 ile ikinci sırayı aldı. Kovalainen'in Ferrari'den Kimi Raikkonen izledi.

Barcelona'da sadece son gün piste çıkan Kovalainen ve Raikkonen 34'er tur tamamladı.

BMW Sauber'den Robert Kubica, Honda pilotu Jenson Button'ın önünde günü dördüncü sırada kapatırken, Williams'tan Kazuki Nakajima, Renault'dan Nelsinho Piquet ve Toyota'dan Jarno Trulli ilk sekizi tamamlayan isimler oldu.

Ferrari pilotu Felipe Massa'nın açılış günü elde ettiği 1:18.339, Barcelona'daki test haftasının en iyi zamanı olarak kayıtlara geçti.

STR3 şasisini ilk kez Barcelona'da deneyen Toro Rosso, Sebastien Bourdais'in geçirdiği kaza yüzünden son gün piste çıkmadı. Force India da Toro Rosso gibi kapanış gününde pistte yer almadı.

Barcelona - 17/04/2008

1 . M. Webber - Red Bull Renault RB4 - 1:21.953 (+ 0.000 ) - 37 tur
2 . H. Kovalainen - McLaren Mercedes MP4-23 - 1:23.589 (+ 1.636 ) - 34 tur
3 . K. Raikkonen - Ferrari F2008 - 1:23.619 (+ 1.666 ) - 34 tur
4 . R. Kubica - BMW Sauber F1.08 - 1:24.715 (+ 2.762 ) - 32 tur
5 . J. Button - Honda RA108 - 1:24.873 (+ 2.920 ) - 41 tur
6 . K. Nakajima - Williams Toyota FW30 - 1:24.927 (+ 2.974 ) - 62 tur
7 . N. Piquet - Renault R28 - 1:26.100 (+ 4.147 ) - 61 tur
8 . J. Trulli - Toyota TF108 - 1:32.150 (+ 10.197 ) - 18 tur



yaman55

Red Bull'un danışmanı Helmut Marko, kardeş takım Toro Rosso'da yarışan Sebastian Vettel'in gelecek sezon büyük ihtimalle Red Bull Racing'e geçeceğini açıkladı.

Autosport'un web sitesine konuşan Marko, Sebastian Vettel'in gelecek sezon Red Bull'da yarışacağı iddialarında gerçeklik payının fazla olduğunu söyledi.
   
Marko, "Vettel çok özel ve yaşına oranla fazlasıyla olgun bir pilot. Aracın içindeyken çok atak olabiliyor, ama aynı zamanda teknik ve altyapısı sağlam. Sekiz yıldır bizimle birlikte ve sözleşmesi gelecek birkaç yıl için de devam ediyor" dedi.

Geçtiğimiz yıl henüz 19 yaşındayken BMW Sauber ile ABD Grand Prix'sinde sekizinci olarak F1 tarihinde puan alan en genç pilot unvanını alan Vettel, bu sezon ilk üç yarıştan puansız ayrıldı ama yine de Toro Rosso'da etkileyici bir performans sergiledi.

Toro Rosso'nun ortak sahibi Gerhard Berger, "Vettel'in gelecek üç yıl için Red Bull ile sözleşmesi var, Red Bull Racing ile değil. Ama önümüzdeki yıl nerede olur bilemem" dedi.

Red Bull'un sahibi Dietrich Mateschitz, Formula 1'deki kural değişiklikleri nedeniyle Toro Rosso'daki yüzde 50 hissesini 2010 yılından önce satmak istiyor.

Halen griddeki en yaşlı pilot ikilisine sahip Red Bull, 37 yaşındaki İngiliz David Coulthard ve 31 yaşındaki Avustralyalı Mark Webber ile mücadele ediyor.