Formula1

Başlatan yaman55, 15 Mart 2008, 12:20:48

« önceki - sonraki »

yaman55

valla gitmeyi çok isterdim napalım sen gidiyomusun veis

veis

inşallah aksilik olmazsa oradayım geçen senede gitmişdim.busenede gidicem.o dehşet sesi duymak var ya bir ömre bedel işte.

yaman55

 ;D biletler ne kadar

veis

bizim şirketin ülker ve biletiks le anlaşması var hediye bilet geliyor.yoksa karaborsaya düşmüşdür bile.

yaman55

neyse anlatırsın artık bize yaşananları Forza Ferrari

veis

yazarım zaten siteye inşallah.umarım damalıyı ferrari görür çünkü onlar inanılmaz ateşli seviniyorlar.

yaman55

 ;D evet bizde artık kanald den bakarız

yaman55

Formula 1 Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix'si Cuma antrenmanlarında ikinci seansın en iyi zamanını Kimi Raikkonen yaptı, günün en hızlısı Felipe Massa oldu.

İstanbul Park'ta Cuma antrenmanlarının ikinci seansında en iyi zamanı Ferrari'nin dünya şampiyonu pilotu Kimi Raikkonen yaptı.

Vites kutusundaki arıza yüzünden sabah sadece üç tur atabilen ve 20 pilot arasında en kötü zamanı yapan Raikkonen, takım arkadaşı Felipe Massa'nın ilk seanstaki derecesini geçemedi ama 1:27.543 ile ikinci seansta birinciliği aldı.

Raikkonen'i 0.036 saniye farkla Vodafone McLaren Mercedes'in İngiliz pilotu Lewis Hamilton izledi. Massa 1:27:682 ile üçüncü oldu.

İkinci serbest antrenmanların sürprizini, griddeki en yaşlı pilot olan David Coulthard yaptı. Red Bull sürücüsü, 1:27.763 ile dördüncülüğü elde etti.

Öğleden sonra 1:28'in altına inen beşinci ve son isim Hamilton'ın takım arkadaşı Heikki Kovalainen'di. Kovalainen'in ikinci seanstaki en iyi zamanı 1:27.954'tü.

Robert Kubica, Jarno Trulli, Kazuki Nakajima, Fernando Alonso ve Nick Heidfeld ikinci antrenmanlarda ilk 10'u tamamlayan pilotlar oldu.

Red Bull pilotu Mark Webber altıncı virajın çıkışında yaptığı kaza yüzünden seansı terk etmek zorunda kaldı. Pistte sadece dört tur atabilen Avustralyalı sürücünün RB4'ü ağır hasar gördü.

Cuma antrenmanları, ikinci seans

1  K. Raikkonen Ferrari  1:27.543
2  L. Hamilton McLaren  1:27.579
3  F. Massa Ferrari  1:27.682
4  D. Coulthard Red Bull  1:27.763
5  H. Kovalainen McLaren  1:27.954
6  R. Kubica BMW  1:28.431
7  J. Trulli Toyota  1:28.619
8  K. Nakajima Williams  1:28.664
9  F. Alonso Renault  1:28.681
10  N. Heidfeld BMW  1:28.817
11  J. Button Honda  1:28.826
12  T. Glock Toyota  1:28.849
13  N. Rosberg Williams  1:28.907 
14  G. Fisichella Force India F1  1:29.008
15  R. Barrichello Honda  1:29.024
16  N. Piquet jr. Renault  1:29.212
17  S. Vettel Scuderia Toro Rosso  1:29.462
18  S. Bourdais Scuderia Toro Rosso  1:29.630
19  M. Webber Red Bull  1:29.633
20  A. Sutil Force India F1  1:30.832

veis


yaman55

Formula 1 Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix'sinde pole position'da başlama hakkını Ferrari'nin Brezilyalı pilotu Felipe Massa elde etti.

Felipe Massa, İstanbul Park'ta koşulan sıralama turlarında bir dakika 27.617 saniyelik zamanıyla pole position'ı elde etti

Türkiye Grand Prix'sinde üst üste üçüncü zaferini kovalayan Ferrari'nin Brezilyalı pilotu, İstanbul'da üst üste üçüncü kez pole'da start alacak.

Vodafone McLaren Mercedes'in Fin pilotu Heikki Kovalainen 1.27.808 ile ikinci, takım arakadaşı İngiliz Lewis Hamilton 1.27.923'lük derecesiyle üçüncü oldu.

İspanya Grand Prix'sinde geçirdiği büyük kazadan sonra, Türkiye'de yarışmasına iki gün önce izin çıkan Kovalainen, Formula 1 kariyerinin en iyi sıralama turu performansını sergiledi.

Klasmanda ikinci durumda bulunan Hamilton ise elinden gelenin en iyisini yaptığını ancak sıralamanın üçüncü ve son seansında sert lastikleri kullanarak hatalı davrandıklarını söyledi.

2005'te koşulan ilk Türkiye yarışının birincisi ve şampiyona lider Kimi Raikkonen, mücadeleye dördüncü sırada başlayacak.

BMW Sauber'den Robert Kubica ve Red Bull'dan Mark Webber üçüncü çizgide start alma hakkını elde ederken, Renault'nun iki kez dünya şampiyonu pilotu Fernando Alonso ve Toyota'dan Jarno Trulli dördüncü çizgide olacak.

Formula 1'de 257'nci yarışına katılarak rekor kırmaya hazırlanan Honda pilotu Rubens Barrcihello sıralama turlarında 12'nciliği aldı.

Bugüne kadar Türkiye'de koşulan üç yarışı da pole'da başlayan pilotlar kazandı.

Sıralama sonuçları

1. Felipe Massa Ferrari 1.25.994 1.26.192 1.27.617
2. Heikki Kovalainen McLaren-M. 1.26.736 1.26.290 1.27.808
3. Lewis Hamilton McLaren-M. 1.26.192 1.26.477 1.27.923
4. Kimi Raikkonen Ferrari 1.26.457 1.26.050 1.27.936
5. Robert Kubica BMW Sauber 1.26.761 1.26.129 1.28.390
6. Mark Webber Red Bull 1.26.773 1.26.466 1.28.417
7. Fernando Alonso Renault 1.26.836 1.26.522 1.28.422
8. Jarno Trulli Toyota 1.26.695 1.26.822 1.28.836
9. Nick Heidfeld BMW Sauber 1.27.107 1.26.607 1.28.882
10. David Coulthard Red Bull 1.26.939 1.26.520 1.29.959

--------------------------------------------------------------------

11. Nico Rosberg Williams 1.27.367 1.27.012
12. Rubens Barrichello Honda 1.27.355 1.27.219
13. Jenson Button Honda 1.27.428 1.27.298
14. Sebastian Vettel Toro Rosso 1.27.442 1.27.412
15. Timo Glock Toyota 1.26.614 1.27.806

--------------------------------------------------------------------

16. Kazuki Nakajima Williams 1.27.547
17. Nelson Piquet Jr. Renault 1.27.568
18. Sebastien Bourdais Toro Rosso 1.27.621
19. Giancarlo Fisichella Force India 1.27.807
20. Adrian Sutil Force India 1.28.325

jean

iyi reklam oldu turkiye icin havaalaninda calsiyorum internetten bakiyorlar grand prix ye turk bayragi falan vardi insnain hosuna gidiyor

yaman55

Formula 1 Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix'sini Felipe Massa kazandı. Ferrari pilotu, İstanbul Park'ta üst üste üçüncü kez zafere ulaştı.

Ferrari pilotu Felipe Massa üst üste üçüncü kez pole position'da başladığı Formula 1 Petrol Ofisi Türkiye'sini üçüncü kez kazanmayı başardı.

Vodafone McLaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton ve Ferrari'den takım arkadaşı Kimi Raikkonen'in önünde zafere ulaşan Massa, İstanbul'dan aldığı 10 puanla sürücüler klasmanında ikinciliğe yükseldi.

Dördüncü kez koşulan Türkiye yarışında BMW'den Robert Kubica dördüncü ve takım arkadaşı Nick Heidfeld beşinci sırayı aldı.

Renault'dan Fernando Alonso, Red Bull'dan Mark Webber ve Williams'tan Nico Rosberg İstanbul'dan puanla ayrılan diğer pilotlardı.

Formula 1 2008 sezonunda geride kalan beş yarış sonunda Raikkonen 35 puanla zirvedeki yerini koruyor, 28'er puanla pilotlardan Massa ikinci, Hamilton üçüncü sırada.

Markalar klasmanında lider Ferrari 63 puanda, ikinci BMW Sauber 44 ve üçüncü Vodafone McLaren Mercedes 42 puana sahip.

58 turluk yarışın startında Massa ilk sırayı korumayı başardı, Raikkonen iki sıra gerileyerek altıncılığa düştü, Lewis Hamilton bir ve Robert Kubica iki sıra çıkarak Massa'nın ardından sıralandı.

Henüz ilk turda start düzlüğünün sonunda Giancarlo Fisichella'nın Kazuki Nakajima'ya çarpması sonucu iki pilot da yarış dışı kaldı. Heikki Kovalainen ikinci sırada başladığı mücadelede sol arka lastiği patlayınca çok erken bir pit stop yapmak zorunda kaldı ve gerilere düştü.

İlk pit stopunu Hamilton'dan üç tur sonra yapan Massa piste Hamilton'ın önünde çıkmayı başardı. Vodafone McLaren Mercedes pilotu 24. turda atak yaparak Massa'yı 12. virajda geçti ve liderliğe yükseldi.

Hamilton ikinci pitini 33. turda yaptı ve pite girmeden önce elde ettiği sekiz saniyelik fark doğal olarak kendisine yetmeyince piste iki Ferrari'nin arkasında döndü.

Massa ve Raikkonen'in ikinci kez pite girmesinden sonra Hamilton'ın üçüncü ve son kez pit stop yaptı, yakaladığı fark Massa'nın önünde çıkmasına yetmese de Raikkonen'in önünde çıkarak ikinciliğe yerleşti.

Raikkonen, kalan 12 turda Hamilton ile arasındaki zaman farkını yarım saniyeye kadar indirmesine rağmen rakibini geçemedi ve Massa ile Hamilton'ın ardından üçüncülüğe razı oldu.

Honda'nın Brezilyalı pilotu Rubens Barrichello, kariyerindeki 257. grand prix yarışına çıkarak Formula 1 tarihine geçtiği Türkiye Grand Prix'sini 14. sırada tamamladı.

Seyirci sayısı her yıl azalan Türkiye Grand Prix'sinde bu yarışta da tribünlerde büyük boşluklar gözlenirken, ilk yıllarda verilen resmi seyirci sayısı, geçen yıl olduğu gibi açıklanmadı.

Türkiye GP klasmanı

1  F. Massa Ferrari  1 saat 26 dakika 49.451 saniye
2  L. Hamilton McLaren  + 3.779
3  K. Raikkonen Ferrari  + 4.271
4  R. Kubica BMW  + 21.945
5  N. Heidfeld BMW  + 38.741
6  F. Alonso Renault  + 53.724
7  M. Webber Red Bull  + 1:04.229
8  N. Rosberg Williams  + 1:11.406
9  D. Coulthard Red Bull  + 1:15.270
10  J. Trulli Toyota  + 1:16.344
11  J. Button Honda  + 1 tur
12  H. Kovalainen McLaren  + 1 tur
13  T. Glock Toyota  + 1 tur
14  R. Barrichello Honda  + 1 tur
15  N. Piquet jr. Renault  + 1 tur
16  A. Sutil Force India F1  + 1 tur
17  S. Vettel Scuderia Toro Rosso  + 1 tur
b. S. Bourdais Scuderia Toro Rosso  + 34 tur
b  K. Nakajima Williams  + 57 tur
b. G. Fisichella Force India F1  + 58 tur



Formula 1 Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix'sini kazanarak üçüncü kez İstanbul Park'ta adını zirveye yazdıran Ferrari pilotu Felipe Massa, mutluluğunu, ''artık Türk pasaportu alacağım'' sözleriyle dile getirdi.

Yarış sonrasındaki basın toplantısında konuşan Felipe Massa, Vodafone McLaren Mercedes'ten Lewis Hamilton'ın kendisini oldukça zorladığını kaydetti:

"Bu baskısı yarış boyunca devam etti. Oldukça hızlıydı ve beni geçti de. Ama ben kazanma fırsatım olduğunu düşünüyordum. Üç pit stop stratejisi iyimser bir strateji oldu onun için. Zor oldu ama başardım."

F1 kariyerinin ilk birinciliğini elde ettiği İstanbul'da üst üste üçüncü mutlu sona ulaşan Brezilyalı pilot, "Artık bir Türk pasaportu alacağımı düşünüyorum" dedi.

Lastik seçiminde zorlandığını da anlatan Massa, yumuşak lastik tercih ettiğini belirtirken, sert lastik kullanan Hamilton'ın ilk bölümde çok hızlı gittiğini gördüğünde, "acaba yanlış bir karar mı verdik" diye düşündüğünü ifade etti.

Massa, gelecek yarış olan Monaco Grand Prix'sinde Vodafone McLaren Mercedes'in oldukça güçlü olduğunu ifade ederken, kendilerinin de kazanmak için şanslarının bulunduğuna inandığını sözlerine ekledi.

Hamilton: "Çok zor oldu"

Formula 1 Petrol Ofisi Türkiye GP'sini ikinci sırada tamamlayan Lewis Hamilton, üç pit stop stratejisinde hayal kırıklığına uğradığını ancak elde ettiği derecenin kendisini mutlu ettiği söyledi:

"Stratejimiz hayal kırıklığı yarattı. Daha fazla yakıtım olması nedeniyle sıralamada Kimi Raikkonen önüme geçti. Lastik seçimimin ise doğru olduğunu düşünüyorum. Orta sektörde zaman kazandım.

"Ferrari'yi zorlamanın güç olacağını biliyorduk. Arabamın ayarları da çok iyiydi. Sert lastiklerle Massa'ya yetişebildim ve geçebildim de. Çok zor oldu. Sonuçtan dolayı mutluyum."

Hamilton, Bridgestone'un geçen yıl olduğu gibi lastik patlaması yaşanabileceği uyarısı nedeniyle güvenliği düşünerek üç pit stop stratejisine gittiklerini ifade ederken, "ama ne yazık ki bu durum bizi güçlü olmayan bir pozisyona götürdü yarışta. En iyisini yapmaya çalıştım" dedi.

Dünya şampiyonu ve klasman lider Kimi Raikkonen, hasarlı ön kanatla mücadele etmesine rağmen yarışı üçüncü sırada tamamladığı için mutlu olduğunu söyledi.

İyi start alamadığını ve ön kanadının hasar aldığını söyleyen Raikkonen, "değiştirmek zor olduğu için yarış boyunca aynı ön kanadı kullanmaya karar verdim. Buna rağmen puan alabildik. Kanadın kırık olması hiçbir zaman faydalı olmuyor. Zor bir hafta sonu yaşadık ama üçüncü olmaktan dolayı memnunum. Çok fazla puan da kaybetmedim" şeklinde konuştu.



Pilot Ülke Puan
1 Kimi Raikkonen Finlandiya 35
2 Felipe Massa Brezilya 28
3 Lewis Hamilton İngiltere 28
4 Robert Kubica Polonya  24 
5 Nick Heidfeld   Almanya 20
6 Heikki Kovalainen Finlandiya 14
7 Mark Webber Avustralya 10
8 Fernando Alonso İspanya 9
9 Jarno Trulli İtalya  9 
10 Nico Rosberg Almanya 8
11 Kazuki Nakajima Japonya 5
12 Jenson Button İngiltere  3 
13 Sebastian Bourdais Fransa 2



Takım Motor Puan
1 Ferrari Ferrari 63
2 BMW Sauber BMW 44
3 McLaren Mercedes 42
4 Williams  Toyota  13
5 Red Bull Renault 10
6 Renault Renault 9
7 Toyota Toyota  9 
8 Honda Honda  3 
9 Toro Rosso  Ferrari  2 

yaman55

Paul Ricard pistindeki testlerin ikinci gününde en iyi zamanı Ferrari pilotu Kimi Raikkonen yaptı.

Formula 1 takımları, 25 Mayıs'ta koşulacak Monaco Grand Prix'sinin hazırlıklarını Güney Fransa'daki Paul Ricard pistinde tamamladı.

Ferrari'nin dünya şampiyonu pilotu Kimi Raikkonen, testlerin ikinci gününde en iyi zamanı elde etti.

Raikkonen bir dakika 05.381 saniyelik zamanıyla günün en hızlısı olurken, Lewis Hamilton'ın açılış günü yaptığı en iyi zamanı 0.2 saniye farkla geride bıraktı.

Vodafone McLaren Mercedes'te test görevini Hamilton'dan devralan Heikki Kovalainen, Raikkonen'in yaklaşık 0.1 saniye gerisinde ikinciliği elde etti.

Türkiye Grand Ferrari ve McLaren pilotlarına rakip olamayarak hayal kırklığı yaşayan Robert Kubica, Kovalainen'den 0.4 saniye kadar yavaş kalarak üçünü sırayı aldı.

Red Bull'dan David Coulthard dördüncü, Honda'dan Jenson Button ve Toro Rosso'nun Monaco'da kullanmayı planladığı STR3 ile piste çıkan Sebastien Bourdais altıncı iyi zamanı yaptı.

Kırmızı bayrakla kesilmeyen testin ikinci gününde ilk altı pilotu sırasıyla Jarno Trulli, Nelson Piquet, Kazuki Nakajima ve Force India aracını dönüşümlü kullanan Adrian Sutil ile Giancarlo Fisichella izledi.

Paul Ricard'daki test haftası, pistin, Kanada Grand Prix'sine uygun düşük downforce ayarlarına göre düzenlenmiş haliyle devam edecek.

Paul Ricard - 15/05/2008

1.  K. Raikkonen  Ferrari  1:05.381 102 tur
2.  H. Kovalainen  McLaren-Mercedes  1:05.471  89 tur
3.  R. Kubica  BMW-Sauber  1:05.905  135 tur
4.  D. Coulthard  Red Bull-Renault  1:06.001  82 tur
5.  J. Button  Honda  1:06.091  155 tur
6.  S. Bourdais  Toro Rosso-Ferrari  1:06.125  110 tur
7.  J. Trulli  Toyota  1:06.205  120 tur
8.  N. Piquet  Renault  1:06.355  193 tur
9.  K. Nakajima  Williams  1:07.080  129 tur
10.  A. Sutil  Force India-Ferrari  1:07.104   56 tur
11.  G. Fisichella  Force India-Ferrari  1:07.123   64 tur




Formula 1'de 2011 sezonunda takım bütçelerinin 110 milyon euroyla sınırlandırılması planlanıyor.

Formula 1'de 2009 sezonuyla birlikte takım bütçelerine bir üst sınır getirilmesi hedefleniyor.

FIA danışmanı Tony Purnell'ın takımlara gönderdiği mektupta, bütçe tavanlarının 2009'da 175, 2010'da 140 milyon ve 2011'de 110 milyon euro olması öngörülüyor.

Berlirlenen rakamlara motorla ilgili harcamalar, KERS sistemleri, pazarlama maliyetleri, sürücü ve takım şeflerinin ücretler, dahil edilmeyecek.

Honda Racing CEO'su Nick Fry 2009 için belirlenen bütçe tavanını uygun bulduğunu ancak sonrası için daha detaylı görüşülmesi ve tartışılması gerektiğini ifade etti.

Fry, bütçenin haddinden düşük tutulmasının yüksek teknoloji üretmek isteyenleri Formula 1'den soğutabileceğini ve marjinal kesimleri sporun içine çekeceğini belirtti.

Renault'nun patronu Flavio Briatore, takımının zaten açıklanan rakamların  altında bir bütçesi olduğunu söyledi.

Briatore, "ben halihazırda tavanın yüzde 40 altında harcıyorum. Eğer limiti tutturmak istersem daha fazla harcamak zorundayım. Bu saçmalık" dedi.

Vodafone McLaren Mercedes'in şefi Ron Dennis ise takımların yaptığı harcamaların FIA tarafından kontrol edilebileceğinden emin olmadığını dile getirdi.

Grand Prix Pilotlar Birliği (GPDA), İstanbul Park'ta geçtiğimiz Pazar düzenlenen GP2 yarışı sırasında piste iki köpeğin girmesini sert bir dille eleştirdi.

GPDA yöneticilerinden Mark Webber, Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) tarafından soruşturma açılan piste köpek girmesi olayının, tahmin edilenden çok daha önemli bir sorun olduğunu söyledi:

"2008 yılındayız. Bu tip olayların meydana gelmediği yerlerde yarışmalıyız. FIA iyi bir tavır gösterdi, çünkü bu sorun tahmin ettiğimizden çok daha ciddi.

"Sadece iki köpeğin girmesinden dolayı değil. Yarıştığımız alanların içine ya da yakınlarına insanların girmesine de izin verilmemeli. Sadece onlar için değil pilotlar için de tehlikeli. Güvenlik eksikliği yarış kaybettirebilir."

Geçtiğimiz Pazar günü İstanbul Park'ta yapılan GP2 yarışında 12. tur atılırken, İsport International'ın Brezilyalı pilotu Bruno Senna piste giren iki köpekten birine çarpınca sağ ön süspansiyonu patlamış ve yarışa devam edememişti.

Diğer köpek pistten çıktıktan sonra, iki tur atan güvenlik aracı da pistten ayrılmış ve yarış devam etmişti.

İstanbul Park'taki GP2 yarışında piste köpek girmesi, İspanyol spor gazetesi AS tarafından da gündemde tutuluyor.

"Türkiye, güvenliğinden mercek altında" başlığı altında verdiği haberde, "tüm olanlara ve eleştirilere rağmen, F1 başkanı Bernie Ecclestone'un İstanbul Park'ın işletme hakkına sahip olmasından dolayı, F1 takviminden çıkartılması gibi ciddi bir ceza verilmesinin zor olduğu" iddia edildi.

Ecclestone'un İstanbul Park için "dünyanın en iyi pisti" dediği ve F1 başkanının, İstanbul Park'taki işletme haklarını aldığında sarf ettiği, "en kötü yatırımlarından bir. Bununla para kazanmayacağım, ama ülke olarak ve F1'deki geleceğinden Türkiye'ye güveniyorum" sözleri hatırlatıldı.



yaman55

Alıntı yapılan: kaan - 16 Mayıs 2008, 20:47:44
gerçekten bize yakışmayan olaylar oldu ilgi çok azdı:(

gp2 yarışında köpek girdi piste bu yanlızca Türkiyede olur  :-\

yaman55

Alıntı yapılan: kaan - 17 Mayıs 2008, 14:05:48
haklısın ama önceden hiç olmuyodu f1 bide burdan bakmak lazım

orası öyle inşallah kaldırmazlar yarış takviminden