Formula1

Başlatan yaman55, 15 Mart 2008, 12:20:48

« önceki - sonraki »

yaman55

Sezonun ilk yarışı olan Avustralya'da podyumun tepesine çıkan İngiliz ekibi, Malezya ve Bahreyn'de İtalyan rakibinin hızına yetişmekte başarısız olmuştu.

Son iki yarışta alınan sonuçların ardından klasmanda üçüncü sıraya gerileyen McLaren, Ferrari ve BMW Sauber'in gerisinde düştü.

Barselona'da bu hafta yapılan testlerin ardından konuşan McLaren F1 CEO'su Martin Whitmarsh, testlerde kaydedilen ilerlemenin, takımının gelecek haftaki yarışta daha rekabetçi olmasını sağlayacağına inandığını söyledi.

Whitmarsh, "İspanya Grand Prix'de sadece biz d eğil tüm takımlar yenilenmiş paketleriyle mücadele edecekler" dedi.

Hafta sonundaki yarışta takımların çalışmalarında ne kadar başarılı olduklarının ortaya çıkacağını belirten Whitmarsh, "Biz de MP4-23'ün rakiplerimize göre performans açısından ne kadar geliştiğini anlama fırsatı bulacağız" diye konuştu.

Whitmarsh, "Aracın performansını arttırdığımız konusunda kendimize güveniyoruz, fakat bu haftaki test performans açısından kesin bir gösterge değil. O yüzden, daha doğru bir değerlendirme için yarışı beklemek zorundayız" dedi.

yaman55

İspanya Grand Prix'sinde Cuma antrenmanlarının iki seansında da en iyi zamanı Ferrari pilotu Kimi Raikkonen yaptı.

Raikkonen, sabah seansında elde ettiği 1:20.649'a yaklaşamasa da 1:21 935'lik zamanı ikinci seansı da ilk sırada bitirmesine yetti.

Renault'nun çaylak pilotu Nelsinho Piquet 1:22.019 ile Raikkonen'in ardından üçüncülüğü elde etti. Piquet'in iki kez dünya şampiyonu takım arkadaşı Fernando Alonso 1:22.032 ile üçüncü oldu.

Dördüncü sırayı 1:22.172'lik en iyi zamanıyla Williams'ın Japon pilotu Kazuki Nakajima aldı. İlk serbest antrenmanlarda ikinci olan Ferrari pilotu Felipe Massa, takım arkadaşının 0.3 saniye gerisinde günü beşinci sırada kapattı.

Red Bull'dan Mark Webber, Williams'tan Nico Rosberg, Red Bull'dan David Coulthard, Force India pilotları Giancarlo Fisichella ve Adrian Sutil ilk 10'u tamamladı.

Sezona flaş bir giriş yapan BMW Sauber sürücüleri Robert Kubica ve Nick Heidfeld, Vodafone McLaren'den Lewis Hamilton'ın gerisinde kalarak 12. ve 13. sırada yer buldu.

Pilotlar, Barcelona'ya getirilen iki set lastikten, sıralamada kullanacakları daha yumuşak olanı tercih ettikleri için ikinci seanstaki zamanlar sabah göre düşük kaldı.

Cuma antrenmanları ikinci seans

1  Kimi Raikkonen, Ferrari, 1:21.935
2  Nelson Piquet Jr., Renault, 1:22.019
3  Fernando Alonso, Renault, 1:22.032
4  Kazuki Nakajima, Williams, 1:22.172
5  Felipe Massa, Ferrari, 1:22.229
6  Mark Webber, Red Bull, 1:22.238
7  Nico Rosberg, Williams, 1:22.266
8  David Coulthard, Red Bull, 1:22.289
9  Giancarlo Fisichella, Force India, 1:22.383
10  Adrian Sutil, Force India, 1:22.548
11  Lewis Hamilton, McLaren, 1:22.685
12  R. Kubica BMW  1:22.788
13  Nick Heidfeld, BMW, 1:23.130
14  Jarno Trulli, Toyota, 1:23.224
15  Jenson Button, Honda, 1:23.263
16  Heikki Kovalainen, McLaren, 1:23.264
17  Rubens Barrichello, Honda, 1:23.415 
18  Sebastian Vettel, Toro Rosso, 1:23.661
19  Sebastien Bourdais, Toro Rosso, 1:23.684
20  Timo Glock, Toyota, 1:23.883
21  Takuma Sato, Super Aguri, 1:25.110
22  Anthony Davidson, Super Agur, 1:25.163

Formula 1 İspanya Grand Prix'si sıralama turları Cumartesi saat 15:00'dan, yarış Pazar 15:00'dan itibaren CNN TÜRK'ten canlı yayınlanacak.

veis

evet bu yarış kaçmaz Kimi Raikkonen, Ferrari yine favori.

yaman55

Alıntı yapılan: veis - 26 Nisan 2008, 12:13:08
evet bu yarış kaçmaz Kimi Raikkonen, Ferrari yine favori.

evet veis kaçmaz yarın 15:00 te cnntürk te

yaman55

1. Kimi Raikkonen Ferrari 1 saat 38 dakika 19.051 saniye
  2. Felipe Massa Ferrari            +00:03.228
  3. Lewis Hamilton McLaren        00:04.187
  4. Robert Kubica BMW Sauber       00:05.694
  5. Mark Webber RedBull-Renault   00:35.938
  6. Jenson Button Honda               00:53.010
  7. Kazuki Nakajima Williams-Toyota   00:58.244
  8. Jarno Trulli Toyota              00:59.435
  9. Nick Heidfeld BMW Sauber       01:03.073
10. Giancarlo Fisichella Force India-Ferrari  1 tur
11. Timo Glock Toyota             1 tur
12. David Coulthard RedBull-Renault     1 tur
13. Takuma Sato Super Aguri-Honda    1 tur
b.  Nico Rosberg Williams-Toyota     25 tur
b.  Rubens Barrichello Honda       32 tur
b.  Fernando Alonso Renault        32 tur
b.  Heikki Kovalainen McLaren      45 tur
b.  Anthony Davidson Super Aguri-Honda   58 tur
b.  Sebastien Bourdais Toro Rosso-Ferrari  59 tur
b.  Nelson Piquet Renault               60 tur
b.  Adrian Sutil Force India-Ferrari 65 tur
b.  Sebastian Vettel Toro Rosso-Ferrari  65 tur


yaman55

Pilotlar
  Pilot Ülke Puan
1 Kimi Raikkonen Finlandiya 29
2 Lewis Hamilton İngiltere 20
3 Robert Kubica Polonya 19
4 Felipe Massa Brezilya  18 
5 Nick Heidfeld   Almanya 16
6 Heikki Kovalainen Finlandiya 14
7 Jarno Trulli İtalya 9
8 Mark Webber Avustralya 8
9 Nico Rosberg Almanya  7 
10 Fernando Alonso İspanya 6
11 Kazuki Nakajima Japonya 5
12 Jenson Button İngiltere  3 
13 Sebastian Bourdais Fransa 2
14 David Coulthard İngiltere   
15 Sebastian Vettel Almanya   
16 Timo Glock Almanya   
17 Takuma Sato Japonya   
18 Nelson Piquet jr. Brezilya   
19 Adrian Sutil Almanya   
20 Anthony Davidson İngiltere   
21 Rubens Barrichello Brezilya   
22 Giancarlo Fisichella İtalya

yaman55

Markalar
  Takım Motor Puan
1 Ferrari Ferrari 47
2 BMW Sauber BMW 35
3 McLaren Mercedes 34
4 Williams  Toyota  12
5 Toyota Toyota 9
6 Red Bull Renault 8
7 Renault Renault  6 
8 Honda Honda  3 
9 Toro Rosso  Ferrari  2 

yaman55

04 Mayıs 2008, 15:53:19 #52 Son düzenlenme: 04 Mayıs 2008, 16:02:50 yaman55
  Ron Dennis, Mosley skandalıyla en ufak bir ilgisi olmadığını belirtti
İlgili Haberler
• F1 şefleri Mosley konusunda ayrı düştü

• Mosley'nin geleceğini oylama belirleyecek

• F1'in üreticileri Mosley'e mesafeli

• Skandal adam Mosley istifa etmiyor

• Mosley seks skandalında başrolde



Orada Neler Oluyor ?

Kameranızı çıkartın, görüntüleri çekin fotoğraflarınızı, videolarınızı ve haberlerinizi CNN Türk için Haberim'e gönderin, yayınlayalım. 

Video, fotoğraf veya hikayenizi göndermek için tıklayın.


Vodafone McLaren'in şefi Ron Dennis, FIA başkanı Max Mosley'nin karıştığı seks skandalının medyaya yansımasında rolü olmadığını açıkladı.

Dennis, "ne McLaren veya Vodafone McLaren Mercedes takımının, ne benim, ne de bizim adımıza hareket eden bir grubun veya şahsın, News of the World gazetesinde çıkan haber ve sonrasında Bay Mosley ile ilgili gelişmelerle ilgisi yoktur" dedi.

Beş hayat kadınıyla yaptığı, ırkçı ve şiddet öğeleri içeren seks partisine ait video ve fotoğraflar News of the World'de yayınlanan FIA başkanı Mosley'nin görevde kalıp kalmayacağı, 3 Haziran'da Paris'te toplanacak FIA olağanüstü genel kurulundaki gizli oylamayla belirlenecek.

Dennis konuyla ilgili açıklamayı, Çek Cumhuriyeti Otomobil Federasyonu genel sekreteri Radovan Novak'ın, seks skandalının medyaya yansımasıyla geçtiğimiz yılki casusluk davası arasında bir bağlantı olabileceği ihtimalini dile getirmesi üzerine yaptı.

FIA, Ferrari'ye ait gizli teknik bilgileri ele geçiren Vodafone McLaren'e 100 milyon dolar para cezası vermiş ve 2007 Dünya Şampiyonası'nda kazandığı tüm puanları silmişti.

Geçmişte Mosley ile birçok kez sürtüşme yaşayan Ron Dennis, FIA başkanının yakın müteffiklerinden olan Novak'tan, ayrıntılı ve somut kanıtlara dayanan bir açıklama beklediğini vurguladı.
Ekonomik kriz içindeki Super Aguri'nin Formula 1 sezonunun kalan kısmında yarışıp yarışmayacağı büyük ihtimalle gelecek hafta belli olacak.

Super Aguri'nin sahibi Aguri Suzuki ile takımın motor sağlayıcısı ve teknik konulardaki destekçisi Honda arasında iki gündür devam eden görüşmelerden kesin bir sonuç çıkmadı.

Japon takımı için teklif Magma firmasının, bu teklifini Bahreyn GP'sinden kısa süre sonra geri çekmesinin ardından F1'deki geleceği tehlikeye düşen Super Aguri'nin İspanya GP'sinde yarışması son anda mümkün olmuştu.

İspanya yarışı için Super Aguri'nin ihtiyacı olan finansmanı sağlayan Honda, bundan sonra destek vermesinin imkansız olduğunu bir süredir dile getiriyor.

Super Aguri, otomotiv sektöründe faaliyet gösteren Alman şirketi WEIGL ve diğer birkaç potansiyel alıcıyla görüşmelere devam ediyor. Ancak olası bir anlaşmaya Honda'nın onay vermesi şart.

Bugüne kadar Super Aguri'ye 100 milyon dolar maddi destek sağladığı tahmin edilen Honda, Japonya'da 5 Mayıs'a kadar resmi tatil olduğu için konuyla ilgili kararını büyük ihtimalle gelecek hafta açıklayacak. 

yaman55

Ekonomik kriz içindeki Super Aguri'nin Formula 1 sezonunun kalan kısmında yarışıp yarışmayacağı büyük ihtimalle gelecek hafta belli olacak.

Super Aguri'nin sahibi Aguri Suzuki ile takımın motor sağlayıcısı ve teknik konulardaki destekçisi Honda arasında iki gündür devam eden görüşmelerden kesin bir sonuç çıkmadı.

Japon takımı için teklif Magma firmasının, bu teklifini Bahreyn GP'sinden kısa süre sonra geri çekmesinin ardından F1'deki geleceği tehlikeye düşen Super Aguri'nin İspanya GP'sinde yarışması son anda mümkün olmuştu.

İspanya yarışı için Super Aguri'nin ihtiyacı olan finansmanı sağlayan Honda, bundan sonra destek vermesinin imkansız olduğunu bir süredir dile getiriyor.

Super Aguri, otomotiv sektöründe faaliyet gösteren Alman şirketi WEIGL ve diğer birkaç potansiyel alıcıyla görüşmelere devam ediyor. Ancak olası bir anlaşmaya Honda'nın onay vermesi şart.

Bugüne kadar Super Aguri'ye 100 milyon dolar maddi destek sağladığı tahmin edilen Honda, Japonya'da 5 Mayıs'a kadar resmi tatil olduğu için konuyla ilgili kararını büyük ihtimalle gelecek hafta açıklayacak.

yaman55

Renault'nun şef mühendisi Pat Symonds, gridin en hızlı takımı Ferrari'ye İspanya Grand Prix'sinde 0.3 saniye yaklaştıklarını söyledi.

Sezona sıkıntılı bir giriş, yapan Renault, R28'de yaptığı önemli değişikliklerin karşılığını İspanya Grand Prix'sinde ilk çizgde başlama hakkını elde ederek aldı.

Fernando Alonso, diğer takımlara göre daha az yakıt yüküyle de olsa sıralamada ikinciliği alırken, yarışta motor problemi yaşadığı için finişe ulaşamadı.

Pat Symonds, İspanya'da kayda değer bir ilerleme sağladıklarını ancak Ferrari ile aralarındaki farkın hala çok büyük olduğunu belirtti:

"Mevcut durumda en öndeki takıma 0.3 saniye yaklaştığımızı söyleyebilirim. Türkiye ve Monaco'da aynı performansı devam ettireceğimizden emin değilim ama elimizdeki veriler buna inanmamızı sağlıyor."

Doğru yolda ilerlediklerini ifade eden Symonds, "hala yapacak çok işimiz var. Ferrari hala çok ama çok ilerde. Ama biz çalışmaya devam edeceğiz" dedi.

Pat Symonds, diğer yarışlara göre İspanya GP'sinde aracın toplam 19 yerinde değişiklik yaptıklarını, bundan sonraki yeniliklerin aynı ölçüde kapsamlı ve kayda değer olmayacağını söyledi.

Renault, Alonso'nun yarışı bırakmasına yol açan motor sorununun çok önemli olmadığını da açıkladı.

Takımın mühendislerinden Denis Chevrier, Türkiye Grand Prix'si için yapacakları küçük ayarlamalarla sorunu halledeceklerini söyledi.

MeL_55

yaman55 abi, bütün haberler icin yeni msj yazman gerekmiyor hepsini bir msja sigdira bilirsin...


yaman55

Alıntı yapılan: MeL_55 - 04 Mayıs 2008, 15:57:02
yaman55 abi, bütün haberler icin yeni msj yazman gerekmiyor hepsini bir msja sigdira bilirsin...



bundan sonra öyle yaparım  :-X

MeL_55

Alıntı yapılan: yaman55 - 04 Mayıs 2008, 16:03:45
bundan sonra öyle yaparım  :-X


sagol... hepsini alinti olarak koyarsan bi msj icine daha güzel gözükür

yaman55

Ferrari, duble yaptığı İspanya yarışında kullandığı yeni burnu Türkiye Grand Prix'sinde kullanmayacak.

Markalar klasmanı lideri, 27 Nisan'daki İspanya Grand Prix'sinden önce test ettiği ve yarış hafta sonunda kullandığı yeni burnunu İstanbul Park'ta kullanmayacak.

İtalyan takımının, Barcelona'da ilk iki sırayı almasına rağmen, İstanbul Park'ın düşük downforce karakteri yüzünden yeni parçayı kullanması mümkün değil.

Ferrari, hava girişleriyle dikkat çeken radikal tasarımlı burnundan 25 Mayıs'ta koşulacak Monaco Grand Prix'sinde yararlanabilir.

Geçtiğimiz iki yılda İstanbul'da gösterdikleri başarılı performansı tekrarlamak istediklerini söyleyen takım menajeri Luca Baldisserri, İspanya'ya göre Pazar günü araçlarındaki tek büyük farkın ön kısımda olacağını ifade etti:

"Kimi ve Felipe'nin araçları, temel özellikler bakımından İspanya'dakilerle aynı olacak, İstanbul Park'ta sadece delikli burnu kullanmayacağız. Çünkü bu, orta ve yüksek downforce için bir çözüm. Yeni burundan çok memnunuz ama her pistte kullanamayız."


2-Super Aguri için yaptığı teklif kabul edilmeyen Franz Josef Weigl, Honda'nın yarış departmanı CEO'su Nick Fry'ın, anlaşma olmaması için elinden geleni yaptığını açıkladı.

Otomotiv sektöründe faaliyet gösteren WEIGL'ın sahibi Franz Josef Weigl, maddi sorunlar yüzünden Formula 1'den çekilmek zorunda kalan Super Aguri için yaptığı son dakika teklifinin, Fry'ın vetosuna takıldığını söyledi.

Alman dergisi Auto Motor und Sport'a konuşan Weigl, "bu işi bitti. Maalesef politik oyunlar galip geldi" dedi.

Super Aguri'nin, en azından sezonu bitirmesini sağlayacak teklifinin imzaya dökülememesini Fry'a bağlayan Weigl, "Nick Fry bu anlaşmanın olmaması elinden geleni yaptı" şeklinde konuştu.

Weigl, Super Aguri ile görüşmelerin Ocak ayında başladığı da belirterek, "sonra devreye Bay Fry ve (Magma Group başkanı) Bay Leach girince iş bozuldu" dedi.

Super Aguri'nin daha F1'den çekildiği resmi olarak açıklamadan önce, takımın İstanbul Park pistindeki garajına kilit vurulması ve araçlarının İngiltere'den dışarı çıkarılmamasında da Fry'ın etkili olduğu belirtiliyor.

Honda'nın Super Aguri'ye desteğini keseceğini bir süredir dile getiren Fry, sezon öncesinde kendi sponsorlarını getireceği için Hintli pilot Narain Karthikeyan ile sözleşme imzalamak isteyen Agurı Suzuki'nin bu isteğine de karşı çıkmıştı.

Kurucusu olduğu takımın F1'den çekildiği açıklarken duygusal anlar yaşayan Suzuki, Fry'ın neden birdenbire her konuda yorum yapma ihtiyacı duyduğunu anlamadığını belirterek, "Honda bizim arkamızdaydı ama o kendini Honda'nın patronu sanıyor. Nick Fry'ın ne dediği ve ne yaptığı beni hiç ilgilendirmiyor" dedi.


3-Uluslararası seyahat dergileri, F1 Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix'sinin evsahibi İstanbul Park'ı, yarış seyredilecek en iyi üç yerden biri olarak gösterdi.

Formula 1'e dördüncü kez evsahipliği yapmaya hazırlanan İstanbul şehri ve İstanbul Park pisti, motorsporları dünyasının sayılı merkezleri arasına girmeye başladı.

Keskin virajları, geçişe imkan veren düzlükleriyle pilotların gözdesi olan İstanbul Park uluslararası alanda adından söz ettiriyor. Çok okunan seyahat dergilerinden Conde Nast Travel, İstanbul şehrini İstanbul Park'ı yarış izlemek için en ideal üç adresten biri olarak gösterdi.

Dergi ilk sıraya Barcelona'yı yerleştirirken, Macaristan Grand Prix'sinin evsahibi Budapeşte ve Hungaroring pisti ikinci, İstanbul ve İstanbul Park üçüncü sırada gösterildi.

Bilet satış rakamları da özellikle Avrupalı Formula 1 tutkunlarının İstanbul'u daha fazla tercih etmeye başladıklarını gösteriyor.

Türk Formula 1 tutkunları için ise yemyeşil çimenler seyir keyfini, Ağustos'a göre daha da artıracak. Hafta sonu İstanbul Park'a gelecekler, oturmak için örtülerini, güneşten korunmak için şapkalarını ve güneş gözlüklerini yanında bulundurmalı.

Yarışla ilgili bir başka not da gerek görüş mesafesini etkilemesi, gerekse yangın olasılığı nedeniyle hafta sonu İstanbul Park ve çevresinde mangal yapmanın yasak olması.

veis

sevgili yaman send eburada olsaydın keşke hertürlü giderdik.