Samsun - Raylı Ulaşım Sistemi II. Etap Gar - Havalimanı Projesi

Başlatan berusa55, 10 Aralık 2011, 01:05:30

« önceki - sonraki »

Sercan

Durak mesafeleri arttıkça, hızı da artabilir...

Ayberk

esasında çok yavaş aletler değil bunlar 120 km'ye kadar çıkabiliyor hızı ama bizimkiler şehir içinde çalıştığından 60'a kilitlenmiş durumda. Bir defasında özellikle izledim en fazla hızlandığı yerler Fener-Baruthane arası ve Mimarsinan-Türkiş arası. Oralarda da 60'a vuruyor en fazla şöför ittiriyor gaza ama gıdım ilerlemiyor 60'tan :D Belki Kirazlık tarafında boş yerlerden geçeceğini düşünürsek hızı artabilir. Veya bence Taflandan Shell'e kadar aynı araçlar kullanılıp, Shell'den Havaalanına daha hızlı araçlarla aktarma yapılabilir. Aktarma her zaman eziyettir ama aktarmadan para kazanmak da SAMULAŞ'ın aklına gelmiştir illaki

kuzey55

Alıntı yapılan: fanatik samsunsporlu - 10 Aralık 2011, 13:23:21
bunlar yemedi mi samsunsporun paralarını.şimdi bu neyin sevinci.herkes kendine yontuyor.dolmuşçular aç kalırsa kim ödeyecek harçlığını


böyle bağnaz düşünce olabilir mi sevineceğim tabi.Şehrimiz gelişiyor,güzelleşiyor.taş üstüne taş koyan kim varsa teşekkür etmek lazım sapla samanı karıştırmadan.

hacettepeli


fanatik samsunsporlu

Alıntı yapılan: target55 - 10 Aralık 2011, 15:55:56
böyle bağnaz düşünce olabilir mi sevineceğim tabi.Şehrimiz gelişiyor,güzelleşiyor.taş üstüne taş koyan kim varsa teşekkür etmek lazım sapla samanı karıştırmadan.
samsunspor adına yolsuzluk yapanlara sen prim tanı o zaman

kuzey55

iyi o zaman gidip taş atalım tramvaya.yapılan her güzel gelişmeye engel olmaya çalışalım.sonra trabzona giden yatırımlara ağzımız açık bakalım.

berusa55

fanatik samsunsporlu kardeşim konumuzu dağıtmayalım rica ediyorum... Konu burda Samsunsor'umuz değil. Samsun ili bölümünde Samsun'umuza yapılan hizmetleri ve gelişmeleri paylaşıyoruz. Anlayışın için teşekkür ediyorum şimdiden.

fanatik samsunsporlu

eyvallah sağolasın.sadece arkadaşın kelimeleri hoşuma gitmedi.bağnazlık tramvaya taş atma falan bu ne ya

epçeli köylü

Vay be.Bizim Epçeli köyünden,costaldan,çınarlıktan raylı sistem geçecek.Nereden nereye.Eskiden araba ile gidecek yol yoktu. Helal olsun. Yusuf Ziya Yılmaza'a bütün tanıdıkların ve akrabaların tekrar oy vermeleri için var gücümle çalışacağım.Zaten otobüs hizmetinden dolayı herkes oyunu verecek.Allah(c.c) başımızdan eksik etmesin....

Bafralı

Hadi üniversitede eğim sorunu var diyelim. Ama otogar ile ilgili kısma katılmıyorum. Otogara demiryolu hattı kurulursa servis taşımacılığını kalıdırırsın, şehir içi trafiği rahatlar.

berusa55

YA ALTTAN, YA ÜSTTEN YA DA HEMZEMİN OLACAK


Shell Kavşağı'ndan kentin doğusuna doğru uzanan Raylı Sistem güzergahının, Devlet Demiryollarına ait olan bölgedeki binasının SİT kapsamında olması sebebiyle yıkamadıklarını belirterek, Devlet Demir Yolları'nın üzerinden viyadükle geçeceğini söyleyen Şara, "Viyadüğün indiği bölümde SASKİ tarafından yapılan o noktadaki köprüye nazır olarak indiğini belirtti. Orada 'Shell Kavşağı ile Fuar Caddesi'nin kesişme noktasını nasıl geçeceksiniz?' noktası var. Bunun tartışması oluyor. Bunun üç tane alternatifi var; ya alttan geçeceğiz, ya üstten geçeceğiz, ya da hemzemin geçeceğiz. Bu alternatifleri çalışacağız. Atatürk Bulvarı'nı, Devlet Demiryollarına ait Ankara-Sivas hattı kesiyor. Demiryolları ise Gelemen'de Lojistik Köy kurdu. Yani burada büyük bir üst kurdu. Samsun'da gelecekte hızlı tren gelecek ve feri tren olacak. Trenle konteynırlar gelecek. Orada bulunan iskeleden gemilere gelip bindirilip gidecek. Bunun anlamı şehrin trafiği artacak. Bunun için doğrudan Gelemen Hattına bağlanan bir hat inşa etmek istiyorlar. Şu andan Sivas hattına gitmek isteyen vagonlar makaslar ve hatlar değiştirmek zorunda kalıyor. Bu uzun bir zaman ve ekonomi kaybı oluyor" şeklinde konuştu.

TARTIŞARAK GÜZERGAHI BELİRLİYORUZ
Şara sözlerine şöyle devam etti: "Devlet Demiryollarının böyle bir şey yapma zorunluluğu var. Bizde diyoruz ki, bunu hemzemin yapamazsın. Çünkü Atatürk Bulvarı şehrimizin önemli bir ulaşım yeri. Burası hemzemin olur ve tren trafiği de artarsa burada oluşacak olan yerel trafiği çok etkiler. Burada kesintisiz bir sistem olması gerekiyor. Burada tartışıyoruz Devlet Demiryolları ile onlar diyorlar ki, 'Siz yolunuzu, tren yolunun üzerine alın. Çünkü treninizin özelliği var. Eğim özelliği var ve geçişle ilgili bir takım sıkıntıları var', biz de devlet yolunun 40-50 metre olduğunu Raylı Sistem'in 7-10 metrelik köprülerle geçebileceğini tartışıyoruz. Bunun gibi noktalara değiniyoruz. Bunlar henüz çözümlenmedi. Bunları da tartışarak Raylı Sistem'in buradaki güzergahını kesinleştireceğiz."

TEKKEKÖY'E GÜZERGAH İNCELİĞİ
Çalışılan yeni güzergah planının kentin doğusunda bulunan Tekkeköy sınırlarındaki noktasında fikir ayrılıkları oluştu. Tekkeköy sınırları içerisine yapılması planlanan Raylı Sistem güzergahı konusunda eleştiriler alan Kenan Şara şöyle konuştu; "Tekkeköy'de Lojmanlar yolu diye orada ana bir yol var. Şu anda merkez diye tanımladığımız o Tekkeköy bölgesi değişmeli. Burası artık Tekkeköy'e yakışmayan bir yer. Tekkeköy'ün merkezi Lojmanlar Yolu dediğimiz, Atatürk Bulvarı'na daha yakın bir bölgeye gelmeli. Tekkeköy'de yavaş yavaş buraya geliyor zaten. Bizde Lojmanlar Yolu dediğimiz bu 30-40 metrelik bulvarı inşaa ediyoruz. O yapıldığında orası çok daha hızlı olarak gelişecek ve nüfus oraya gelip Atatürk Bulvarı'na yaklaşacak. Biz buradan dikine Atatürk Bulvarı'na yollar planlayarak, istasyonları da onların karşısında yapıp Devlet yolunun üzerinden köprülerle yay geçitleriyle yayaları öyle ulaştırmayı planlıyoruz. Araçları ise artık şehir merkezine gelmeyecekler. Tekkeköy Kavşağı'ndan gelip en uygun bir yerde onlar için de bir istasyon yapacağız. Orada yolcu transferini sağlayacaklar böyle düşünüyoruz. Yani raylı sistem'i Tekkeköy'ün içerisine sokup, Gıda OSB'leri dolaştırıp tekrar yola getirmek çok doğru değil."

http://www.gazetearena.com/haber_detay.asp?NewsId=4090

berusa55

"RAYLI SİSTEM BÜYÜMEK ZORUNDA"

Hafif raylı sistemin geldiği noktada zaman zaman ihtiyacı karşılayamadığına da değinen Yılmaz, "Raylı sistemin batıda Taflan, doğuda Tekkeköy ve havaalanına kadar uzatılması gerekiyor. İlk etapta Tekkeköy'e kadar olan kısmını projelendirip, meclisten geçirerek 2012 yılında inşaata başlamayı hedefliyoruz" dedi.

Kaynak

mehmet yılmaz

Tekkeköy'e kadar uzatılması son derece önemli ve gerekli bir durumdu. İnşallah en kısa sürede başlanır, biraz bencil olursak okulu Kirazlık-Tekkeköy muhitinde olan benim için acayip rahatlık olur. Atakum'dan tek vasıtayla okula gidilir.  >l< >l<

masbene

hafif raylı sistemde sınavı kazanıp 1 ay eğitim almıştım. sonradan devlet memuru oldum vs. oradaki eğitimlerde raylı sistemin 2. etabı shell'den yukarıya doğru mezarlık-ilyasköy-araştırma hastanesi güzergahıyla tekrar ana artere bağlanan bir proje olarak anlatılmıştı. havaalanı ve taflan da vardı ama bu proje 2015 gibi düşünülüyordu. öyle ya da böyle her şekilde samsun kazanacak :ok

samsunluhakan

raylı sistemin uzaması çok iyi olacak samsunumuza daha güzel bi görüntü kazandıracak