Samsun-Kavkaz(Rusya)Demiryolu Feribot Hattı

Başlatan Stoper, 05 Şubat 2013, 14:25:12

« önceki - sonraki »

Stoper



Kavkaz Feribot Hattı, dünyaya açılacak

Samsun-Kavkaz Demiryolu Feribot Hattı tesisleri 19 Şubat'ta törenle resmen hizmete giriyor.

Proje, Türkiye üzerinden Rusya, Ukrayna, Romanya, Bulgaristan, Türki Cumhuriyetler ve İskandinav ülkelerinin, Akdeniz, Orta Doğu, Orta Asya, Hindistan ve Çin bağlantısını sağlayacak

Samsun-Kavkaz Demiryolu Feribot Hattı Projesi kapsamında, Türkiye ve Rusya arasında denizyolu -demiryolu kombine taşımacılığı yapmak üzere Samsun Limanı'nda yapılan tesisler, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ve Rusya Federasyonu Ulaştırma Bakanı Maxim. Y. Sokolov'un katılımıyla 19 Şubat'ta törenle açılacak.

SAMSUN'DAN KAVKAZ'A HAT

Türkiye ile Rusya arasında  'hat açıklarının farklılığı' nedeniyle doğrudan yapılamayan demiryolu taşımacılığını sağlamak amacıyla 2005 yılında, Samsun ile Rusya'nın Kavkaz limanları arasında feribot hattı oluşturulmasına karar verildi. Rusya ile Türkiye arasında denizyolu-demiryolu kombine taşımacılığı yapmak üzere başlatılan Samsun-Kavkaz Feribot Hattı Projesi kapsamında, her iki kentin limanlarına 'tekerlek takımları' anlamına gelen 'feribot boji' değiştirme istasyonları kurularak feribot hattı oluşturuldu.

ULAŞTIRMA BAKANLARI GELİYOR

Türkiye ve Rusya arasında trenle yük taşımacılığına mümkün kılan Samsun-Kavkaz Feribot Hattı Projesi kapsamında, Samsun Limanı'nda yapılan tesisler, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ve Rusya Federasyonu Ulaştırma Bakanı Maxim. Y. Sokolov'un katılımıyla 19 Şubat'ta düzenlenecek törenle açılacak.

ORTA DOĞU VE AVRUPA'YA

Proje ile Rusya'nın Kavkaz Limanı'ndan tren ferilerine bindirilen geniş hat açıklığına sahip vagonlar, Samsun Limanı'na getirilecek. TCDD gabarilerine uygun olan Rus vagonlarının tekerler takımları, Samsun Limanı'nda kurulan tesiste, Türk demiryolu hat açıklığına uygun (UIC) tekerlek takımları ile değiştirilecek ve vagonlar Türkiye üzerinden transit olarak Orta Doğu ve Avrupa ülkelerine taşınabilecek. TCDD gabarilerine uygun olmayan Rus vagonlarındaki yükler ise Samsun Limanı'nda karayolu araçlarına veya TCDD vagonlarına aktarılarak Türkiye'deki varış noktalarına sevk edilecek. Aynı şekilde tam tersi yöndeki taşımalar yapılacak. Projeyle, yakın bölgesinde yaklaşık 400 milyon nüfus bulunan Türkiye'nin, kuzey-güney ve batı-doğu koridorları üzerinde etkin bir konuma gelmesi, özellikle Rusya'dan Orta Asya'ya ve Orta Doğu'ya yük akışının Türkiye üzerinden sağlanması amaçlanıyor. Denizyolu-demiryolu kombine taşımacılığında demiryolunun istenilen düzeye ulaştırılması da projenin hedefleri arasında yer alıyor.

YILDA EN AZ 300 BİN TON

Yatırım maliyeti 10 milyon lira olan projeyle, Gürcistan'ın Poti ve Bulgaristan'ın Varna limanlarına yapılacak bağlantılarla, Avrupa, Kafkasya, Asya Ulaşım Koridoru (TRACECA) koridoru geliştirilecek. Türkiye ile Rusya arasında bir kombine taşımacılık sistemi oluşturularak taşıma maliyetlerinin azaltılmasına ve taşıma sürelerinin kısaltılmasına imkan verecek proje, Türkiye üzerinden Rusya, Karadeniz'e kıyısı olan Ukrayna, Romanya, Bulgaristan, Türki Cumhuriyetler ve İskandinav ülkelerinin; Akdeniz, Orta Doğu, Orta Asya, Hindistan ve Çin bağlantısını sağlayacak. Samsun-Kavkaz Demiryolu Feribot Hattı ile Türkiye ve Rusya arasında ilk aşamada yıllık 200 bin ton yük taşınacak. Taşınan yük miktarının 5 yıl içinde artarak, yıllık en az 300 bin tona çıkarılması planlanıyor.

http://www.habergazetesi.com.tr/sondakika/8844/kavkaz-feribot-hatti-dunyaya-acilacak/



birolkys

Ruslar da olmasa...




               Doğu Karadeniz İhracatçılar

             Birliği Başkanı Ahmet Hamdi Gürdoğan,

Rusya'nın, Samsun'u "lojistik merkez"

yapacağının anlaşıldığını, böylelikle

             Trabzon Limanı'nın önemini yitireceğini

belirterek; kamuoyu oluşturmak istemişti...

             Gürdoğan, Rusya Federasyonu'nun

             Ankara Büyükelçisi Vladimir Ivanosky'nin

açıklamaları ve kendisiyle

yapılan röportajları dikkatlice izledikten sonra

bu izlenimini paylaşmıştı...

             Gürdoğan bir süre sonra haklı çıktı...

             Rusya Federasyonu,

             Türkiye'den başka talepler gelse de

             Samsun'u tercih etmişti...

             19 Şubat'ta Samsun-Kavkaz Demiryolu Feribot

             Hattı Tesisleri,

             Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı

             Binali Yıldırım ve Rusya Federasyonu

             Ulaştırma Bakanı Maxim Y. Solokov'un

katılımıyla açılacak...

             Bu proje; Türkiye üzerinden Rusya, Ukrayna, Romanya, Bulgaristan, Türk Cumhuriyetleri ve İskandinav ülkelerinin

             Akdeniz, Ortadoğu, Ortaasya, Hindistan ve Çin'le

bağlantısını sağlayacak...

             Samsun için önemli bir kazanım olan bu proje;

             Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği Başkanı Gürdoğan'ın ifade ettiği gibi,

             Rusya Federasyonu'nun

diretmesiyle gerçekleşti...

             Trabzon kayıp mı etti?..

             Asla öyle düşünmüyorum...

             İki ili yarıştırmak gibi bir niyetim de yok!..

             Ama Trabzon şanslı...

             Çünkü, Gürdoğan gibi yatırım öncesindeki

gelişmeleri kılı kırk yararak izleyen ve sonuçlarından

kamuoyunu uyandıran sivil toplum

örgütlerinin başkan ve yöneticileri var...

             Başbakan Tayyip Erdoğan'a dahi

             Samsun-Kavkaz Projesi'nin yanlış

olduğunu aktarmışlar...

             Hatta Türkiye İhracatçılar Meclisi'nde

gündeme getirmişler...

             Ama Rusların inadını kıramamışlar...

             Bunları ben uydurmuyorum,

             Gürdoğan söylüyor...

             Kendisini tanımıyorum...

             Onu, içtenlikli mücadelesi dolayısıyla kutluyorum...

             Bizlere sivil toplum örgütleri başkan ve yöneticilerinin

gerçek görevinin ne olduğunu hatırlattığı için...


Necdet UZUN - 05.02.2013
http://www.habergazetesi.com.tr/kose-yazilari/necdet-uzun/2334/ruslar-da-olmasa-/

Stoper

05 Şubat 2013, 17:28:12 #2 Son düzenlenme: 05 Şubat 2013, 17:33:57 Stoper
AlıntıDoğu Karadeniz İhracatçılar Birliği Başkanı Ahmet Hamdi Gürdoğan ;

Rusya'nın, Samsun'u "lojistik merkez"yapacağının anlaşıldığını, böylelikle Trabzon Limanı'nın önemini yitireceğini belirterek; kamuoyu oluşturmak istemişti...


AlıntıBaşbakan Tayyip Erdoğan'a dahi Samsun-Kavkaz Projesi'nin yanlış olduğunu aktarmışlar...


AlıntıHatta Türkiye İhracatçılar Meclisi'nde gündeme getirmişler...


AlıntıRusya Federasyonu'nun diretmesiyle gerçekleşti...



Şimdi falanca kurumdan kişiler çıkar Samsun'a şunu yaptık,bunu gerçekleştirdik diye açıklama yapar.

Adamlar projeyi kendi memleketlerine çekebilmek için başbakanla bile iletişime geçmişler.

Coğrafi konum bakımıdan bölgenin merkezi  imkan ve olanakları daha iyi olan Samsun varken Ruslar niye gitsin oralara.

Bizim şehirde lobicilik sıfır ama Ruslar da kör değil.

kalptenþimþek

adamların duaları Rabbenâ hep bana.. ne söylesen boş bunlara..

emre

bu şehrin ekmeğiyle oynadığınız her kuruş boğazınızda kalsın.

Desiqner

Şu saatten sonra kapak olsun.Samsun hakettiği yere gelecek rahat olun...

lato

Dün otogarda sigara almak için büfeye yöneldim tam kapıya yanaştım bize her yer trabzon atkısı asmış adam. Göz göze geldik sonra kafayı çevirip başka büfe baktım kapıdan dönüp sigarayı diğer büfeden aldım. Artık bizim de bir şekilde birbirimizi tutma zamanımızın geldiğini düşünüyorum. Daha önce başka bir başlıkta belirtmiştim. Samsunsporlu olduğuna kefil olduğumuz Samsun esnafını bir başlık altında yazalım. İşini de iyi yapıyorsa buralardan alışveriş yapmaya özen gösterelim.

berusa55

Tren Feri Hattı Açıldı

Samsun Kavkaz Tren Feri Hattı Türkiye ve Rusya Federasyonu ulaştırma bakanları tarafından hizmete açıldı.



Mustafa BİLİK/Haberexen.com

Rusya'dan Orta Asya ve Orta Doğu'ya kombine yük taşımacılığının Türkiye üzerinden yapılmasını sağlayan Samsun - Kavkaz Tren Feri Hattı resmi açılış töreni T.C Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ve Rusya Federasyonu Ulaştırma Bakanı Maxim Y. Sokolov'un katılımları ile Samsun Limanı Sanayi Rıhtımı'nda yapıldı.

Türkiye ve Rusya arasında demiryolu hat açıklıklarının farklı olması nedeniyle yapılan demiryolu taşımacılığını mümkün hale getirmek amacı ile 2005 yılında başlatılan Samsun Kavkaz arasında Tren Feri Hattı Kurulması Projesi ile geniş hat açıklığına sahip vagonlar Rusya'nın Kavkaz Limanı'ndan tren ferilerine bindirilmekte ve Samsun Limanı'na getirilmekte. Burada da Türk demiryolu hat açıklığına uygun (UIC) bojilerle değiştirilerek demiryolu şebekesinde ya da Türkiye üzerinden transit olarak Orta Doğu ve Avrupa ülkelerine taşınıyor. TCDD gabarisine uygun olmayan Rus vagonlarındaki yükler ise, Samsun Limanı'nda karayolu araçlarına veya TCDD vagonlarına aktarılıyor. Samsun-Kavkaz Tren Feri Hattı'nda 22 Aralık 2010 tarihinden beri yapılan karşılıklı 62 seferde 2 bin 298 vagonla yaklaşık 63 bin ton yük taşıması gerçekleştirildi. Proje ile hinterlandında yaklaşık 400 milyon nüfus bulunan Türkiye, kuzey-güney ve batı-doğu koridorları üzerinde etkin bir konuma gelecek. Türkiye ve Rusya arasındaki ticaretin gelişimine katkıda bulunacak, Karadeniz limanlarına yapılacak bağlantılarla TRACECA koridorunu geliştirecek. Türkiye ve Rusya üzerinden Karadeniz'e kıyısı olan ülkeler (Ukrayna, Romanya, Bulgaristan), Türki Cumhuriyetler ve İskandinav ülkelerinin Akdeniz, Ortadoğu, Orta Asya, Hindistan ve Çin bağlantısını da sağlayacak. Yatırım maliyeti 10 milyon TL olan ve ilk aşamada yıllık 200 bin ton taşıma yapılması planlanan proje; Türkiye ile Rusya arasında bir kombine taşımacılık sistemi oluşturarak, taşıma maliyetlerinin azaltılmasını ve taşıma sürelerinin kısaltılmasını sağlayacak.

KAPASİTEYİ 2.5 KATINA ÇIKARACAĞIZ
Açılışta konuşan Rus Ulaştırma Bakanı Maxim Y. Sokolov; Türkiye ile Rusya arasında 500 bin ton olan taşıma kapasitesinin 2 buçuk katına çıkartılacağını ve 100 milyar dolarlık ticaret hedefine ulaşmak için yeni koridorlar açılacağını söyledi.

Rus Bakan ayrıca Türkiye ve Rusya arasındaki sınır kapılarında evrak bürokrasisini en aza indirmek için çalışacaklarını belirterek; " Hem demir yollarında hem deniz yollarında konçimentoların  dahada basitleştirilmesi ve belgelerin düzenlenmesinde kolaylıkların sağlanması konusunda çalışmalar yapacağız. Sadece iyi komşuluk ilişkilerimiz değil iyi dostluk ilişkilerimizin de geliştiğini gösteren tarihi bir gündür bugün. " dedi.

Bakan Binali Yıldırım, projenin Rusya Federasyonu Devlet Başkanı Putin ve Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan'ın ortaya koyduğu iradeler sonucu bu hale geldiğini vurgulayarak, şöyle dedi:

''Ulaştırma ülkelerin gelişmesi için, ülkelerdeki dostlukların gelişmesi için, ticaretin gelişmesi için, karşılıklı refahın gelişmesi için olmazsa olmaz bir altyapı aracıdır. Ulaştırma hizmetlerini hiçbir zaman bir ticaret olarak görmedik. Ulaştırmayı ülkeler arasındaki ticaretin ve dostluğun gelişmesi için daima bir araç olarak gördük. Bu ve buna benzer projelerin daha da verimli bir şekilde çalışması için, sınır geçişlerindeki formalitelerin, bürokrasinin daha da azaltılması, geçiş sürelerinin, seyahat sürelerinin azaltılarak verimliliğin daha da artırılması bundan böyle bizlerin hedefi olacaktır. Gerek Rusya tarafında gerek Türkiye tarafında gümrüklerde, sınır kapılarında, limanlarda, kara hudut kapılarındaki yapacağımız basitleştirmeler ve iyileştirmelerle sadece ticaretin gelişmesine katkı sağlamayacağız, aynı zamanda iki ülke arasındaki ilişkilerin de artarak daha da ileriye götürülmesini temin etmiş olacağız. Bu proje bir başlangıçtır.''  Şeklinde konuştu.

Yıldırım, son yıllarda özellikle Rusya ve Türkiye arasında vizelerin kaldırılmasıyla birlikte önemli ölçüde Rusya-Türkiye arasında gidiş gelişlerin arttığını, karşılıklı yatırımların 8 milyar doların üzerine çıktığını bildirerek Yıldırım, şunları kaydetti:



''Bugün Rusya Federasyonu sınırları içinde 5 milyar dolarlık Türk yatırımcı mevcut. Benzer şekilde Türkiye'de Rus yatırımcı 3 milyar doları aşan uzun vadeli bir çalışma içerisine girmiştir. Görüldüğü gibi gelişen, günden güne iyiye giden bu ilişkileri daha fazla büyütmek ve önümüze konan 100 milyar dolarlık hedefi yakalayabilmenin olmazsa olmazı, taşımacılık altyapımızı gerek hava yolunda gerek karayolunda gerek karayolu-deniz yolu, gerek deniz yolu-demiryolu kombine taşımacılığında daha ileri noktalara taşımaktır. Bu proje bu amaca, bu hedefe yönelik ilk adımlardan bir tanesidir.'' İfadelerini kullandı.

Kaynak

kalptenþimþek


berusa55

Feribotta Rekor Artış

Samsun-Kavkaz arası feribotla yük taşımacılığında 3 yılda yüzde 122'lik artış yaşandı. 2011 yılında 228 olan vagon sayısı, 2013'te bu sayı 506'ya ulaştı

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme İl Müdürlüğü tarafından Samsun Valiliği'ne sunum için hazırlanan dosyada yer alan verilere göre, feribot taşımacılığında yüzde 122'lik bir artış yaşandı. Valilik verilerine göre, 2011 yılında 228 adet dolu vagon yüklenip boşaltılırken 2013 yılında bu sayı yüzde 122 artarak 506' ya yükseldi. Söz konusu sunumda, şu ifadelere yer verildi: "Rusya ile ticaret hacmini artırmaya yönelik, Samsun Port Limanı ile Rusya'nın Kavkaz Limanı arasında demiryolu bağlantılı feribot taşımacılığı için feribot iskelesi ve rampası tamamlanmış olup, 2011 yılının ilk aylarından itibaren seferlere başlamıştır. 2011 yılında 228 adet dolu vagon yüklenip boşaltılırken 2013 yılında bu sayı yüzde 122 artarak 506' ya yükselmiştir"

14 BİN TONDAN 27 BİN TONA ULAŞTI
2011 yılında 228 vagonla 14 bin 487 ton yükleme yapılırken, 2013 yılında 503 adet vagonla 27 bin 467 ton yükleme yapıldı. 2011'de gemi sayısı 25 olurken, 2013'te bu rakam 26'ya çıktı

Kaynak