Samsun - Raylı Ulaşım Sistemi [SAMULAŞ]

Başlatan berusa55, 20 Mart 2008, 21:23:51

« önceki - sonraki »

city ultras

bi arkadas video cekze süper olucak..bizler yurdisindada cok merak ediyoruz

Ayberk

Alıntı yapılan: supernatural_55 - 11 Ekim 2010, 21:01:11
valla o kadarını bilemiyorum kardeşim bizzat şahit oldum taşlamışlar dediğine telsizcinin.sonra ben de otobüse para verip döndüm şehre.böyle bişey tabiki olmamalı ama burada suçu dolmuşçulardan önce belediyede aramak lazım.organizasyon ve koordinasyon görevleri belediyenin.sen bunları yerine getirmeyip insanların ekmeğiyle oynayamazsın.acilen mağduriyetler ortadan kaldırılmalı yani..


Abicim tabii ki suçu dolmuşçulara atmadım, dedim ki bundan sonra da bu boşluktan fevkalade faydalanılabilir, art niyetli kimseler çıkabilir, ha çıkmaya da bilir ;)  :o

Tabii ki belediye yanlışlar yaptı, yapıyor bu konuda. Kimseye diretemezsin raylı sistemi kullan diye, isteyen dolmuşa biner, isteyen otobüse... Ben ucuz olduğu ve sık kullandığım için belediyenin araçlarını kullanıyorum genelde ama işim acele olduğunda asla ama asla tercih etmiyorum, çünkü yavaş ve kalabalık. O halde dolmuşlar devam etmeli. Ama nasıl devam eder, işleri kötüleşir mi onları bilemem

berusa55

Bu akşam raylı sisteme binme fırsatım oldu. Gar durağından Türk - İş durağına kadar gittim ve süre toplam 18 dk'ydı. Gayet iyi bir süre. Araçların içi oldukça ferah; klimalı olması da ayrıca güzel. Yaşanan aksaklıkların zamanla düzeleceğini ve taşların yerine oturacağını düşünüyorum. Şehrimize hayırlı uğurlu olsun...

Ayberk

Sürenin stabil olmasını bekliyordum ama maalesef çok değişkenlik gösteriyor, umarım bu "bedava"dan kaynaklanan yoğunluk azalır da süreler çok değişkenlik göstermez

berusa55

11 Ekim 2010, 22:19:44 #529 Son düzenlenme: 11 Ekim 2010, 22:21:54 berusa55
Aynen öyle delaguarda kardeşim. Şu anda bedava olması halkın yoğun ilgisi ve standartın tam olarak yerine oturmamasından dolayı değişkenlik gösteriyor süre olayı. Ama standartı yakalayacakları çok bariz. Araçlar da gerçekten çok kaliteli ve sessiz...

Cagdas Ünver

O hat Samsuna kessinlikle yetmeyecek. En kısa zamanda 2. ve 3. hatları inşa edecektir Belediye. Dolmuş artık geçen yüzyılda kaldı. Bu tür Projeler Dünyanın Tüm modern Büyükşehirlerinde yıllardır mevcut. Samsun gelişip bir dünya şehri olacağım, Karadenize yatırımcı çekeceğim diyorsa bu tür Projelerin daha yaygın hale gelmesi gerekiyor. İleride dolmuşçuların mağdur olmamaları için SamRayı işleten şirkete eleman, makinist vs. olarak alınmaları düşünülebilir.

cembaba

Devlet malı taşlanır mı ya :S Terörist misiniz arkadaş.. Haklarını bu şekilde aramak son derece yanlış...

binikalamadım

dolmuş minübüs otobüs hatlarına dokunulmadan artı değer olarak tramvay gelseydi daha mı iyi olurdu acaba halkın tercihine göre bir ortam oluşurdu zamanla...Samsunspor renklerini taşıyan makinaya taş atanlar Samsunlu olamazlar

Burak

dün akşam tramvay a bir kez daha küfür ettim. atakum a acil gitmem gerekiyordu . ama dolmuş dol(a)madan kalkmadı 22.40 ta gittiğim yerden 22.00 ye kadar hiçbirşeye binemeden aynen geri döndüm çünkü geç kalmıştım tramvay da gelmedi zaten nedense gerçi gelse ne farkeder sahile inmem de duraktan indikten sonra 15 dakika sürer ben hiç gitmedim atakum ' a .Oraya gitsem oradan sonraki işime yetişemeyecektim. Ve dün akşam ARABA almanın artık bir zaruret olduğu kanaatine vardım. Yani toplu taşımanın benim üzerime etkisi araba almam gerektiği şeklinde oldu. Allah Atakum'da oturanlara kolaylık versin.Evde aileleri ve çocuklarıyla oturabilecekleri fazladan dakikaları artık pekte kullanamayacaklar gibi. Kilisenin oradan 2.hat + atakum dolmuşu ile yeşilyurt a 11 dakika da gittiğim günleri özleyeceğim sanırım...

Burak


Ajan

Fener Plajının oradaki duruğa fener durağı ismi verilmiş.Belki malum takım renklerle alakası olmayabilir ama samsuna gelen ve orayı gören insan deniz fenerini değil malum takımı düşünür çok mu bağnaz bir tutum sergiliyoruz anlamıyorum ama durak ismi verilirken ilimizle özdeşleşmiş kültür değerlerimizi ortaya koyan isimler vermek çok mu zor

berusa55

12 Ekim 2010, 16:30:44 #536 Son düzenlenme: 12 Ekim 2010, 16:43:48 berusa55
AlıntıSamsun Büyükşehir Belediyesi Ulaştırma Koordinasyon Merkezi Duyurusu

12.10.2010 / UKOME Kararları

Ulaşım kordinasyon merkezi, 12 Ekim 2010 günü yaptığı 2010/8 sayılı toplantısında aşağıdaki kararları almıştır:

1. RAYLI SİSTEMİN İŞLETMEYE ALINMASI SONRASI KENT İÇİ TOPLU TAŞIMA HATLARINDA UYGULANACAK ÜCRET TARİFESİNİN BELİRLENMESİ

12 Ekim 2010 tarihinde deneme seferlerini tamamlayan ve geçici olarak ücretsiz yolcu taşımaya başlayan raylı sistemde ve bağlantılı olarak halk otobüslerinde uygulanacak ücret tarifesi konusu komisyonda müzakere edildi.

KARAR 2010/8-1

a. Ortak Elektronik Ücret Toplama Sistemi

- Halk otobüsleri ve raylı sistemde ortak elektronik ücret toplama sitemi kullanılacaktır. (SAMKART)
- Şimdiye kadar olduğu gibi SAMKART dolum işlemleri bayiler üzerinden yapılacağı gibi istenirse yetkili internet siteleri ya da yetkili banka şubeleri üzerinden de gerçekleştirilebilecektir.
- Halk otobüsleri ve raylı sistemde, 20 Ekim 2010'dan itibaren sadece SAMKART ya da akıllı jeton ile seyahat yapılacak; buna karşın nakit para geçerli olmayacaktır.
- Üzerine yükleme yapılmamış SAMKART'ların ücreti 5 TL olacaktır. İndirimler ya da diğer benzeri kişiselleştirme işlemlerinin bedeli ise ayrıca 2 TL. olacaktır.
- SAMKART'ı bulunmayan yolcular için geliştirilen tek seferlik akıllı jetonların ücretleri ise 1,75 TL olacaktır.
- İndirimli SAMKART sahibi yolcular, halk otobüsleri ve raylı sistemi % 10 indirim ile kullanabilecekleridir.

b. Halk Otobüslerinde Yapılacak Düzenlemeler ve Fiyat Tarifeleri

- Halk otobüsleri, mümkün olduğu kadar kısa güzergâhlarda ve tarifeli biçimde yolcu taşımaya başlayacaklardır. Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde, SAMKART'la; aynı ilçe sınırları içindeki yolculuklarda tam biniş 1,0 TL. ve ilçeden ilçeye yolculuklarda tam biniş 1,5 TL. olacaktır. (İndirimli SAMKART sahipleri için bu bedeller, yüzde onluk indirim uygulanarak 0,9 TL ve 1,35 TL olacaktır.) Ancak, çok yakın yolculuklarda ilçeden ilçeye geçilse bile Büyükşehir Belediyesinin onayı ile kısa mesafe ücreti alınacaktır.
- Tekkeköy ilçesinin dağınık ve düşük yoğunluklu yapısı nedeniyle Tekkeköy İlçe Merkezinde bir aktarma merkezi oluşturulacaktır. Tekkeköy Aktarma merkezinden hem ilçeye ait yerleşim merkezlerine yolcu taşıması, (tıpkı diğer ilçe içi yolculuklar gibi) tam bilet 1,0 TL. indirimli bilet 0,9 TL. olarak ücretlendirilecektir. SAMKART sahibi olmayan yolculardan ise 1 akıllı jeton ücret alınacaktır.
- SAMKART'ı bulunmayan yolcular için ise Büyükşehir Belediyesi sınırları içindeki her bir yolculuk 1 akıllı jeton ile ücretlendirilecektir.
- Büyükşehir Belediyesi sınırları dışına çalışan halk otobüsü hatlarında ise, Samsun Merkez - Çınarlık Arası SAMKART'la 2 TL (ya da 2 akıllı jeton) ve  Samsun Merkez -  Havaalanı arası SAMKART'la 4 TL (ya da 3 akıllı jeton) ücret ödenecektir. İndirimli SAMKART'larda yine % 10 indirim yapılacaktır.

c. Raylı Sistem Yolculuklarında Fiyat Tarifeleri

- On duraktan daha çok raylı sistemle yolculuk yapan yolcular, SAMKART ile 1,5 TL ücret ödeyeceklerdir. (indirimli 1,35 TL)
- On durak ya da daha az raylı sistemle yolculuk yapan yolcular, SAMKART ile 1,1 TL. ücret ödeyeceklerdir. (indirimli, 0,99 TL)
- Raylı sistemi kullanan SAMKART sahibi olmayan tüm yolcular, kısa ya da uzun mesafe farkı olmaksızın 1 akıllı jeton ile ücret ödeyeceklerdir.

d. Aktarmalı Yolculuklarda Fiyat Tarifeleri

- Otobüslerden otobüslere yapılan aktarmalarda, SAMKART sahibi yolcular (ilk binişten itibaren 1 saat içinde aktarma yaptıkları takdirde) ikinci seyahati % 25 indirimli yapacaklardır.

Örnek: Tekkeköy'de otobüse binen bir kişi, İlyasköy otobüsüne süresi içinde aktarma yaparsa, ilk yolculuk için 1,5 TL. ve ikinci yolculuk için % 25 indirimle (1 TL yerine) 0,75 TL. ödeyecektir. Bu kişi öğrenci ise ayrıca öğrenci indirimi de alabilecektir.

- Otobüslerden raylı sisteme yapılan yapılan aktarmalarda, SAMKART sahibi yolcular (ilk binişten itibaren 1 saat içinde aktarma yaptıkları takdirde) ikinci seyahati % 17 indirimle yapabileceklerdir.

Örnek: Hasköy'den otobüse binen bir kişi, raylı sisteme süresi içinde aktarma yaparsa, ilk yolculuk için 1,0 TL ödedikten sonra ikinci yolculukta (raylı sistemde) % 17 indirim ile (1,5 TL) yerine 1,25 TL ödeyecektir. Bu durumda toplam seyahat bedeli, 2,25 TL. olacaktır.

Aktarmalı yolculuk yapanlar, öğrenci indiriminden ya da raylı sistemde kısa mesafe indiriminden de ayrıca yararlanacaktır. Eğer bu örnekteki yolcu, indirimli SAMKART sahibi ise ve raylı sistemi 10 duraktan az kullanarak inerse, ilk otobüs yolculuğu için 0,9 TL. ödedikten sonra raylı sistemde %17 indirim alarak 0,99 TL. yerine 0,83 TL. ödeyecek ve bu durumda toplamda 1,73 TL. ödeyerek seyahatini tamamlayacaktır.

- Raylı sistemden otobüslere yapılan aktarmalarda, SAMKART sahibi yolcular (ilk binişten itibaren 1 saat içinde aktarma yaptıkları taktirde) ikinci seyahati % 25 indirimli yapabileceklerdir.

Örnek: Raylı sistemden inen bir kişi, eğer Balaç otobüsüne süresi içinde aktarma yaparsa, ilk yolculuk için 1,5 TL ödedikten sonra ikinci yolculukta (1 TL yerine) 0,75 TL. ödeyecektir. Bu durumda toplam seyahat bedeli, 2,25 TL. olacaktır.


Aktarmalı yolculuk yapanlar, öğrenci indiriminden ya da raylı sistemde kısa mesafe indiriminden de ayrıca yararlanacaktır. Eğer bu örnekteki yolcu, indirimli SAMKART sahibi ise ve raylı sistemi 10 duraktan az kullanarak inerse, raylı sistem için 0,99 TL ödedikten sonra otobüste %25 indirim alarak 0,9 TL. yerine 0,68 TL. ödeyecek ve bu durumda toplamda 1,67 TL. ödeyerek seyahatini tamamlayacaktır.

- Raylı sistemin batı uçtaki son durağı olan (OMÜ Rektörlük altındaki) Üniversite durağı aktarma merkezinden üniversite içine servis yapan araçlara aktarmalar ise, raylı sistemden inen yolcular için tanımlanan süre içinde ücretsiz yapılırken, raylı sistemden gelmeyen yolcular bu servisleri SAMKART sahibi iseler 0,75 TL karşılığı kullanabileceklerdir. SAMKART sahibi olmayanlar ise 1 akıllı jeton karşılığı üniversite iç servisini yapan otobüsleri kullanabileceklerdir. OMÜ Kurupelit Kampüsü içinden  servis araçlarına binen yolcular ise bu aşamada ücretsiz olarak raylı sisteme taşınacaklardır.


2. (1) NOLU VE (3) NOLU TAKSİ DOLMUŞ HATTI İLE YEŞİLKENT ADALAR, KURUPELİT, ATAKUM TÜRKİŞ, TAFLAN VE ÇATALÇAM HATLARININ GÜZERGÂHLARINDA GEÇİCİ DÜZENLEMELER

Raylı sistemin işletmeye alınmasından sonra kent içindeki lastik tekerlekli toplu taşıma araçları ile entegrasyon sağlanması konusunda alınan 23.09.2010 gün ve 2010/7-1 sayılı UKOME kararı tekrar okundu. Bu kararın (J) fıkrasında ifade edilen ortak ücret toplama sistemi ve havuz modeline geçiş hakkında yürütülmekte olan görüşmelerin hali hazırda neticelenmemesi nedeniyle, Kentin batısında Atakum ilçesi sınırlarında faaliyet gösteren dört minibüs hattının, Yeşilkent - Adalar hattının ve (1) nolu dolmuş hattının geçici bir güzergâhta faaliyetlerini yürütmeleri gereği üzerinde duruldu. Öte yandan raylı sistem projesi kapsamında tüm trenlerin henüz gelmemesi nedeniyle bu aşamada kapasiteyi karşılayamadığı ifade edildi.

KARAR 2010/8-2

a. 23.09.2010 gün ve 2010/7-1 sayılı UKOME kararının Yeşilkent - Adalar Hattı, Atakum Türkiş hattı, Kurupelit Hattı, Taflan hattı, Çatalçam Hattı, (1) ve (3) nolu dolmuş hatları ile ilgili kısımları, ortak ücret toplama sistemine geçilememesi nedeniyle askıya alınmıştır. Bunun dışındaki düzenlemeler ise geçerliliğini koruyacaktır.

b. Taflan ve Çatalçam - İncesu hatları, raylı sistem hattının batı tarafındaki son istasyonu (OMÜ rektörlük) yanında oluşturulacak otopark alanında depolanacaklar, raylı sisteme ve üniversite kampüsüne giden araçlara bu noktadan aktarma sağlayacaklar, bu noktadan doğuya doğru geçmeden kendi bölgeleri ile raylı sistemin son durağı arasında yolcu taşıyacaklardır. Bu iki hatta hak sahibi olanlar, 23.09.2010 gün ve 2010/7-1 sayılı UKOME kararının (j) fıkrasında belirtilen çalışmalar kapsamında halk otobüsleri ve Büyükşehir Belediyesi ile bir anlaşma sağlamaları durumunda ortak ücret toplama sistemine katılabilir ya da halk otobüsü statüsü kazanarak sisteme entegre olabilirler.

c. Kurupelit ve Atakum - Türkiş hatları ise, bu aşamada yeterli tren olmaması nedeniyle yolcuların mağduriyetini engellemek adına, geçici olarak aşağıda belirtilen şekilde güzergâhları düzenlenmiştir:

 - Her iki hat, geçmişte olduğu gibi Atakum Merkezindeki caddelerdeki ve Ondokuzmayıs Üniversitesi Kurupelit Kampüsündeki güzergâhlarını kullanacaklar; Atatürk Bulvarını takiple Liman Kavşağına kadar gelecekler, Rıhtım Caddesine dönerek Fuar Caddesi üzerinden Çiftehamam Kavşağına ulaşacaklar, buradan dönüş yaparak Fuar Caddesi boyunca devam ederek Ulaştırma Bölge Müdürlüğü ile Serbest Bölge arasındaki alanda depolanacaklardır.
 - Geri dönüşte ise Fuar Caddesi üzerinden Çiftehamam Kavşağına varacaklar, buradan dönüşle Fuar Caddesi - Rıhtım Caddesi - Atatürk Bulvarı üzerinden önceki güzergâhlarını tamamlayacaklardır.
 - Proje kapsamında temin edilecek 16 trenin tamamının işletmeye alınması ile birlikte bu iki hattın güzergâhları yeniden değerlendirilecektir.

d. Ayrıca (1) nolu dolmuş hattının güzergahında, 23.09.2010 gün ve 2010/7-1 sayılı UKOME kararının (h) fıkrasıyla yapılan düzenlemede belirtilen güzergahı, geçici olarak Bafra Caddesinin Anadolu Caddesi kavşağına kadar uzatılmıştır.

e. (3) nolu taksi dolmuş hattının ise, güzergâhının geçici olarak Yalova Gemisi yanındaki depolama alanından hareket ettikten sonra Fuar Caddesi - Liman Kavşağı - Çiftehamam Caddesi - 100.Yıl Bulvarı veya Fuar Caddesi - Liman Kavşağı - 100.Yıl Bulvarı biçiminde değiştirilmesi; bu amaçla Çiftehamam Caddesinde Vakıflar Bölge Müdürlüğü önünde yolcu indirme bindirme cebi oluşturulması, cadde üzerinde başka noktada yolcu indirilmesi ve bindirilmesinin yasaklanmasına karar verilmiştir. Dönüşte ise (Çiftehamam Caddesine girilmeden) 100. Yıl Bulvarı - Liman Kavşağı - Fuar Caddesi - Yalova Gemisi yanı depolama alanı güzergâhı kullanılacaktır.

f. Yeşilkent Adalar Hattı da, geçici olarak, kente gelişte ve dönüşte, Ankara Yolu Kavşağı - Atatürk Bulvarı - Liman Kavşağı - Rıhtım Caddesi - Fuar Caddesi (Çiftehamam Kavşağına kadar) olan bölümü kullanacak, Fuar Caddesi üzerinden Ulaştırma Bölge Müdürlüğü ile Serbest Bölge arasındaki alanda depolanacaklardır.

g. Gelecekte 23.09.2010 gün ve 2010/7-1 sayılı UKOME kararının (j) fıkrasında belirtilen çalışmalarda bir ilerleme sağlandıkça bu geçici güzergahlar yeniden değerlendirilecektir.

h. 12 Ekim 2010 gün ve 2010/8-2 sayılı UKOME kararının ve 23 Eylül 2010 gün ve 2010/7-1 sayılı UKOME kararlarının (askıya alınmamış maddelerinin) yürürlüğe giriş tarihi 20.10.2010 olarak belirlenmiştir. Depolama yerleri arasındaki değişiklikleri için ise 28.10.2010'a kadar zaman tanınacaktır.


http://www.samsun.bel.tr/haber-detay.asp?NewsId=236


arena55

arkadaşlar kim soyluyor dolmuşcular taşlamış diye taşlama veya böyle bişe yok dolmuşcular eylem yapmadı eylem yapılacaksa bütün atakum yapacak eylemi altı üstü

berusa55

13 Ekim 2010, 12:48:53 #538 Son düzenlenme: 13 Ekim 2010, 12:54:10 berusa55
AlıntıTrenler değil makinistler önplana çıktı
13 Ekim 2010 / 11:05


Birçok iş kolunda gösterdikleri performansla önemli başarılara imza atan kadınlar, makinistlikte de ön plana çıkmaya başladı.

Geçen hafta Türkiye'nin en uzun kent içi toplu ulaşım projelerinden biri olan İzmir'in Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi'nde makinist olarak göreve başlayan kadınlar, şimdi de Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından yaptırılan ve 3 gün önce seferlere başlayan Hafif Raylı Sistem tramvaylarında boy gösteriyor. Kendilerinden emin tavırlarıyla yolcularına güven veren 5 bayan makinist, aynı zamanda Samsunlu kadınların da gururu oldu.

Samsun Büyükşehir Belediyesi'nin, 2 yıl önce yaptığı ihale ile Alarko firmasına verdiği Hafif Raylı Sistem Projesi, bir buçuk yıl gibi kısa bir zamanda tamamlandı, 106 milyon Euro'ya mal olan projenin tramvayları İtalya'dan getirildi. Saatte 60 kilometre hız yapabilen ve 350 yolcu taşıma kapasitesine sahip tramvayları kullanacak kişiler, Samsun Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı (SAMULAŞ) tarafından yapılan personel alım sınavıyla belli oldu. Sınavı kazananlardan 32 kişi makinist olarak eğitime alındı.

Makinist adaylarından Ayten Kılıç, Tuğba Kutbay, Büşra Yıldırım, Melike Can ve Hilal Arıkan, sıkı bir eğitim dönemi geçirdikten sonra test sürüşlerine başladı. 2 ay boyunca yapılan test sürüşlerini başarıyla tamamlayan bayan makinistler, sürücü olmaya hak kazandı. 10 Ekim Pazar günü yapılan törenle, ücretsiz yolcu taşıma seferlerine başlayan bayan makinistler, tek tip elbiseleri, siyah camlı güneş gözlükleri ve kendilerinden emin tavırlarıyla dikkat çekiyor.

Tramvay konforuyla yolculuk yapmanın tadını çıkaran Samsunlular bayan makinistlere güveniyor. Kadın yolcular ise bayan makinistlerin kadınların her işin üstesinden gelebileceğini bir kez daha gösterdiklerini belirtiyor.

Türkiye'de raylı sistem bulunan 10'uncu il olan Samsun'da Gar Kavşağı'ndan Ondokuz Mayıs Üniversitesi'ne kadar toplam 21 durakta duran ve 16 kilometre yol kateden tramvay, günde yaklaşık 90 bin yolcu taşınıyor. (CİHAN)


http://www.haberexen.com/news_detail.php?id=25827

Bu arada....

Ücretsiz taşıma süresi uzatıldı

UKOME'nin dün yapılan toplantısında alınan kararlara göre, hafif raylı sistem ücretsiz yolcu taşıma uygulaması 20 Ekim'e kadar uzatıldı.
UKOME kararında halk otobüsleri ve raylı sistemde 20 Ekim'den itibaren SAMKART yada akıllı jeton ile seyahat yapılacağı, nakit paranın geçerli olmayacağı belirtildi.

Ahmeti

arkadaşlar minibüsler hiç bir şekilde bu zamana kadar eylem yapmamıştır,eylemi yapan baruthane'de oturanlar tarafından yapılmlştır sebebide 1.hattın baruthaneye giden güzargahı belediye tarafından engellenmiş olmasıdır ve buradaki vatandaşların en yakın durağa ortalama 1 km.yürümek zorunda kaldığından dolayı raylı sisteme karşı yumurtalı eylemleri olmuştur.