Samsun - Raylı Ulaşım Sistemi [SAMULAŞ]

Başlatan berusa55, 20 Mart 2008, 21:23:51

« önceki - sonraki »

Akyol

abi birde benim yanlış bildiğim ama yerinde gördüğüm bir konu var baruthane de ben üstten geçecek sanıyodum ama merkez'e dönüş yönünde kazı çalışmaları yapılıyor orda ki yol da o güzergahdaydı di mi yoksa aşağıya mı alındı? Ben karşı değilim hafif raylıya aksine destekliyorum hava katacak şehire  ;)

Sadece Samsunspor

Valla sanki büyük otelin akmnin önü falan resmen kapanıyor oraya nasıl bir çözüm buluncak merak ediyorum daha arka yollardan yapılmalıydı sanki, bide anayolu keserse vay halimize şimdi bile kapanıyor yollar samsunda istanbula yaklaştı bide raylı sistem yoldan falan geçerse işimiz zor, baruthane bölümünü çok merak ediyorum eğer üstten geçerse güzel bir görüntü katar

Akyol

yok alttan yoldan geçiyor bende üstten sanıyodum bugün gördüm yolu genişletiyolar atakumdan merkeze dönüş güzergahında yol genişletme çalışmaları var akm ve büyük oteli kesiyor hafif raylı inşallah sorun olmaz ama olacak gibi duruyor  :-\

berusa55

13 Mayıs 2009, 22:25:16 #78 Son düzenlenme: 13 Mayıs 2009, 22:44:27 berusa55
Alıntı yapılan: AKYOL55 - 13 Mayıs 2009, 22:21:04
akm ve büyük oteli kesiyor hafif raylı inşallah sorun olmaz ama olacak gibi duruyor  :-\


Arkadaşlar tekrar söyleyeyim henüz inşaat halinde olduğu için bir şey anlayamıyoruz; akm ve otel önünde çalışmalar bittiğinde sadece incecik demir raylar göreceğiz o kadar yanlarda koruma duvarı olmayacak beyler merak etmeyin hiçbir engel teşkil etmeyecek.

Tıpkı şöyle:





Akyol

abi baruthane geçişiyle ilgili resimler var mı? Benim program bozuk göremiyorum maalesef :-X

berusa55

13 Mayıs 2009, 22:29:13 #80 Son düzenlenme: 13 Mayıs 2009, 22:30:53 berusa55
Baruthane geçişi ile ilgili somut resimleri inşaat biraz daha ilerlesin burda paylaşırım sevgili akyol henüz çok erken. ;)

Bir konuda rahat olmamızda fayda var: Bu projeyi daha projelendirme aşamasından beri senelerdir takip ediyorum ve inanın en ufak ayrıntısına kadar her mühendilik detayı düşünülmüş dostlar. Gelişmeler oldukça sizlere burdan bilgileri aktaracağım.

Akyol

abi mazur gör heves işte herşey hemen olsun istiyoruz :D raylar bu şekilde olacaksa problem olmaz tabi aksine hava bile katar  ;)

berusa55

13 Mayıs 2009, 22:38:28 #82 Son düzenlenme: 13 Mayıs 2009, 23:52:47 berusa55
Anladım akyol inanın ben de bu işin bittiği günü görmek için sabırsızlanıyorum. Hakikaten hiç basit değil çok büyük bir proje ve Samsun'umuzun modern ulaşım ağına geçişte önemli bir aktör...

İşte kullanacağımız araç:




kayacan

Bazı yazarlar Samsun için gereksiz , nüfusu 1 milyonun altındaki şehirler için rantabl değil diyerek yırtınmışlardı işin başında şimdi bunlar baktılar iş güzel hemen sahip çıkmaya çalışıyorlar...

Tufan

beyler burası Eskişehirin çiftliği sayılabilecek doktorlar caddesi yani günde binlerce insanın geçtiği bir yer tramway hiçbir sorun olmuyor aksine şehre ayrı bir güzellik katıyor. merakla bekliyorum projenin bitişini.

berusa55

Tufan55 teşekkürler kardeşim tam açıklayıcı bir fotoğraf oldu akm ve otel önünden geçiyor ne olacak endişeleri için...

berusa55

Halk Gazetesi yazarı Sayın Nusret Sağlam'dan Mimarlar Odası'na Raylı Sistem ile ilgili ders niteliğinde cevaplar. Kalemine sağlık sayın Sağlam...

AlıntıCEVAPLAR.....



HAFİF Raylı Sistem ile ilgili Samsun'da bir "güzergah" tartışması olduğunu biliyoruz.

Hatta bu konuyu Mimarlar Odası'nın yargıya taşıdığını da..

Bugün o konuda bugüne kadar kamuoyuna yansımamış çok önemli bilgiler aktaracağım sizlere..

Ama önce bir başka konuyu sonlandırmak istiyorum.

Günlerdir gündem ile ilgili birkaç soru yöneltiyorum mimar dostlarıma ama bir cevap alamıyorum.

Aslını ararsanız bir cevap ta beklemiyorum..

"Doğu- batı istikametinde bir TIR yolu ve trafiği öneriyormuşsunuz, doğru mu?" diye soruyorum..

Evet, önerdikleri doğru ama şehircilik anlayışı bakımından kabul edilemeyecek bir yanlış.

Şehrin önüne engeller konulmasına karşı çıkanların büyük meşakkatlerle kazanılmış yeşil alanlardan bir TIR trafiği geçmesini, hangi şehircilik anlayışıyla planlıyorlar, anlamak zor doğrusu..

Sahil yoluna gezmeye giden Samsun halkı bir TIR trafiğinin içinden geçmeyi kabul eder mi, sizce?..

Önerdiğiniz güzergahta "raylı sistem ile demiryolu" hemzemin olarak kesişiyor mu, diye soruyorum..

Cevap: "Evet kesişiyor"..

Dünyanın hiçbir yerinde raylı sistem ile demiryolu kesişmez. En azından böyle bir şey önerilmez..

Baruthane mevkiinde planladığınız viyadüğün ayak açıklığı mevcut yola sığıyor mu, diye soruyorum..

Ben söyleyeyim, "sığmıyor".

"Mukayeseli keşif( yapılan ile önerilen arasındaki maliyet mukayesesi) yaptınız mı?" diye soruyorum..

Elbette ki, böyle bir keşif yok.

"Ben öneririm, sen yap mantığı."

Elbette önereceksiniz..Bu kent hepimizin.. Mantıklı, sağlıklı ve kent menfaatine projelere kimselerin diyeceği bir şey olmaz..

Ama önerileriniz, böyleyse?..

   

        * * *



Gelelim, RAYLI SİSTEM GÜZERGAHI'na..



"NE istiyor?", Mimarlar Odası..

- Raylı Sistem, eski güzergahına dönsün."

Neredeymiş, bu eski güzergah?..

Dilerseniz şimdi ona bir bakalım:

1980 yılına ait 1/5000'lik Samsun Kent Bütünü Nazım İmar Plan'ında,

"Toplu Taşım Aksı" olarak plancı tarafından, plana çizilen hat, "DDY" arazisi içinde bulunan ve "Liman sahası" içinde biten bir hat..

O dönemde, "Hafif Raylı Sistem" konu olmadığı gibi, çizilen hat demiryollarının kendi arazisi ve kullanımı için çizilmiş..

2004 yılında Büyükşehir Belediyesi ile DDY arasında yapılan protokol gereği, DDY'ye Tekkeköy tarafında yapılan "Lojistik Merkez" karşılığında, liman bölgesinde 7 hektar alan şehre kazandırılıyor.

Bu değişiklik ile planda "Toplu taşım Aksı" olarak gösterilen ve bugün "Hafif Raylı Sistem Güzergahı" olduğu iddia edilen hat ve plandaki çizgisi ortadan kalkıyor.

Mimar dostlarımın, "ESKİ GÜZERGAH" olarak ilan ettikleri ve büyükşehir belediyesinin kendilerine danışmadan değiştirdiğini iddia ettikleri "güzergah", bu işte!..

80'li yıllarda DDY arazisi içerisinde doğu- batı istikametinde planda, plancı tarafından işaretlenen ve imar paftalarına , demiryolları arazisi içerisinde, yine bu kuruma ait "Toplu Taşım Aksı" olarak işlenmiş olan bu hattın, "Hafif Raylı Sistem Güzergahı" ile uzaktan, yakından ilgisi yok anlayacağınız.

Raylı Sistem Güzergahı daha sonra yapılan bir çalışma ile tespit edilip, planlanıyor.

Mimarlar Odası'da, aslında olmayan bir güzergah varmış ta, iptal edilmiş gibi düşünerek itiraz ediyor..( Bu benim düşüncem tabi.)

Ben merak ettim. 1980'li yıllardaki ve yeni paftaları bizzat inceledim, yetkililerinden aynen mimar arkadaşlarımın yaptığı gibi bilgi aldım..

Bugün üstünde fırtınalar kopartılan ve kamuoyunun eksik ve yanlış bilgilendirilmesine yol açan, mimar dostlarımın savundukları ama planda mevcut olmayan GÜZERGAH, işte bu!..

Yani aslında; Hafif Raylı Sistem için eskiden belirlenmiş bir  GÜZERGAH, yok!...

Dolayısıyla; değiştirilmiş bir GÜZERGAH ta yok!..

Bunun böyle olduğunu artık Mimarlar Odası'da biliyor..

"Şimdi ne olacak?" diye kesinlikle merak etmiyorum..

Sivil toplum kuruluşları, bir kent hayatında bilgi ve birikimlerini kent emrine vermekle mükellef kuruluşlardır..

Mimarlar Odası da bu kuruluşlarımızdan biridir..

İtiraz ettikleri konuda sıhhatli bilgilere ulaştıktan sonra tavırlarını değiştirip, değiştirmemekte elbette ki, özgürdürler ama onlardan beklenen doğru bilgileri kamuoyu ile paylaşmaları olacaktır..

Tabi bundan sonrası için, "Biz, mevcut güzergah konusunda da kuşku duyuyoruz." deyip, konudan sıyrılmak ta, mümkündür ama;

Bu tür gerginliklere ve kısır çekişmelere başlangıcından beri karşıyım.

Kent mesuliyetine sahip herkesten medeni ve beşeri ilişkiler çerçevesinde bu ilişkileri taze tutmak ve devam ettirmeleri çabaları, "Kent Menfaatleri" açısından son derece önemlidir.

"Medeni ve beşeri olmak" ta bunu gerektirir..

Herkesin düşüncesi ve beklentisi de bu yönde olmalıdır.


Kaynak: http://www.halkgazetesi.com.tr/author_article_detail.php?id=4453

Akyol

Hafif raylı sistemin üniversiteye çıkmayacak olması çok kötü olmuş ayrıca güzergah konusunda yerel yönetimin rüyaları var mesela büyük otel yıkılsını söylediler!Sıra valilik ve akm'ye de gelecektir.Kıyı kenar çizgisi diye hepsini temizleme rüyaları ne kadar gerçeğe döner bilinmez ama bu güzergah ve üniversiteye çıkışın ikinci bir araçla olması sorun olacaktır.

eLLis

Üniversite içi Mekik denilen otobüsler kullanılacak sanırım ve ücretsiz olacak

kayacan

Samsunu geleceğe taşıyacak yapılmakta çok  geç kalınmış bir proje.Samsunu sevmeyenleri içten içe kıskandıran Samsunu sevenlerin gururla baktığı bir proje.Antalyada Kayseride çoktan kullanılmaya başlanmış bir proje.Güzergah tartışmalarının bence çok yersiz olduğu tamamlanması halinde Samsuna sahil yolundan sonra yapılmış en güzel 2. yatırımın olacağı bir proje.İleride havaalanı ve otogarada uzanacak güzel bir proje. Yapanın yaptıranın eline koluna sağlık.Özellikle sahil yolu ve raylı sistemi kim yaptırdıysa Samsun size minnettardır.