Samsun-Ankara hızlı tren hattı ve Samsun-Ankara Otoban projeleri....

Başlatan kayacan, 22 Temmuz 2009, 20:07:11

« önceki - sonraki »

celebi

Alıntı yapılan: tankut - 23 Haziran 2013, 21:45:35
Üstüne bir bardak su içelim...soğuk olsun...Boşbakanın Samsuna attığı bir kazık daha...Birde utanmadan Samsun Meydanında Viyadük yapılıyor diyor....Ama benim Samsunlum yine % 60 oy verir....


Arkadaş siyaset yapmayı bırakalım şu sitede

berusa55



Samsun Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Salih Zeki Murzioğlu, Çorum Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Başaranhıncal ve Amasya Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kırlangıç, bölgesel işbirliği geliştirmek amacıyla güç birliği yaptı

Çorum TSO ev sahipliğinde gerçekleştirilen toplantıda TSO Başkanları, kendi illerinin avantajlı ve dezavantajlı yönlerini masaya yatırarak, eksiklerin tespit edilmesi ve giderilmesi noktasında görüş ve önerilerini paylaştılar. Çorum TSO'dan yapılan açıklamaya göre, toplantıda, bölgenin öncelikli eksikliğinin demiryolu olduğu belirtilerek, Karadeniz'in karayolu ile başta İç Anadolu bölgesi olmak üzere ülkenin batı bölgelerine açılan kapısı konumunda olduğu, aynı şekilde demiryolu bağlantısının da yapılması gerektiğine vurgu yapıldı. Mevcut demiryolu ağının Ankara-Kırıkkale-Çerikli-Yozgat-Sivas-Amasya-Samsun hattında olup, yolun 197 kilometre uzamasına neden olduğunun gündeme getirildiği toplantıda, Ulaştırma Bakanlığınca hızlı tren projesinin mevcut demiryolu üzerinde projelendirildiğine dikkat çekildi.

ANKARA-SAMSUN DEMİRYOLU 197 KİLOMETRE
Ankara, Yozgat, Sivas'tan Samsun'a geçiş verildiği ve Çorum'a uğramamak için yarım ay şeklinde güzergâh uzatılarak proje yapıldığının dile getirildiği toplantıda, Çorum demiryoluna kavuştuğu taktirde, Ankara-Samsun demiryolunun yaklaşık 197 kilometre kısalacağı, demiryolunun Çorum'dan geçmesi nedeniyle kentin ticaret ve sanayisine önemli avantaj sağlayacağı vurgulanırken, bu sayede başkentin Samsun Limanı'na direkt bağlantısı da yapılmış olacak ayrıca Turhal ve Amasya'dan Ankara'ya ulaşımın daha kolay sağlanacağına dikkat çekildi. Çorum'a talep edilen demiryolu yatırımının yalnızca Çorum için değil, aynı zamanda bölgedeki iller için de büyük önem taşıdığının kaydedildiği açıklamada şu ifadelere yer verildi: "Amasya-Çorum-Kırıkkale arasına yapılacak 170 kilometrelik bir demiryolu hattı, Türkiye'nin güneyi ile kuzeyini birbirine bağlaması açısından önemli bir yatırım olacaktır. Türkiye'nin Akdeniz Bölgesindeki en önemli limanı Mersin Limanı'dır. Karadeniz Bölgesi'nde ise her geçen gün kapasitesi artıran ve modernizasyonu çalışmalarını tamamlayan Samsun Limanıdır. Mersin Limanı ile Samsun Limanı arasında kuzey güney ekseninde oluşturulacak rantabl bir demiryolu taşıma koridoru, iki bölgeyi birbirine bağlayacak ve aynı zamanda Boğazlar üzerindeki yük trafiğini de azaltacaktır.

SAMSUN ÖN PLANA ÇIKIYOR
Ülkemizin kuzeye açılan kapısı olan Samsun, Türkiye ile kuzeyindeki ülkelerle bağlantı kurulması noktasında pek çok projede ön plana çıkmaktadır. Viking Projesi bunların başında gelmektedir. Litvanya-Belarus-Ukrayna güzergahında işletilen Viking Treni'nin, Ukrayna-İliçevski / Derince hattında çalışan feribotlarla bağlantısı sağlanarak Derince/Samsun limanlarına gelen yüklerin Türk vagonlarına aktarılmak suretiyle Türkiye üzerinden Akdeniz, Avrupa, Ortadoğu ve Orta Asya bağlantısının oluşturulması amaçlayan bir projedir olup, TRACECA koridoru üzerinden Avrupa'nın en kısa yoldan Asya'ya, Kafkaslara ve Ortadoğu ya bağlantısını gerçekleştirilecektir. Bu koridor özellikle, Samsun-Mersin/Ceyhan demiryolu koridorunun önemli bir tamamlayıcısı olabilecektir. Bu koridor başka bir ifade ile intermodal taşımacılık sisteminin geliştirilmesi hususunda önem arz etmektedir.

Kaynak

Ayberk

Aklın yolu bir ama ne yazık ki konu Samsun olunca, en mantıksız yol seçiliyor nedense.

berusa55

AlıntıSamsun'a Hızlı Tren Müjdesi



Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun açıkladığı 62. Hükümet Programı'nda Samsun-Amasya-Çorum-Kırıkkale hızlı demiryolu yapımının yer alması güzergahta bulunan iller tarafından memnuniyetle karşılandı.

Başbakan Ahmet Davutoğlu, 62. Hükümet Programı'nı kamuoyuna açıkladı. Başbakan Davutoğlu'nun açıkladığı hükümet programında; Samsun ve bölgenin en büyük taleplerinden bir tanesi olan demiryolu konusu da yer aldı.

Davutoğlu, 62. Hükümet Programı'nı açıkladığı konuşmasında, hızlı demiryolu hatları ve bunlara yönelik gar inşası yapım çalışmalarına devam ettiklerini belirtti ve 'Samsun-Amasya-Çorum-Kırıkkale hızlı demiryolu hatlarının yapım çalışmalarına başlayacaklarını' söyledi.

Samsun Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) Yönetim Kurulu Başkanı ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Yönetim Kurulu Üyesi Salih Zeki Murzioğlu ve Çorum TSO Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Başaranhıncal ortak bir açıklama yaparak, TR83 Bölgesi'nin kalkınmasına ve gelişmesine hayli katkı sağlayacak olan demiryolu yatırımının 62. Hükümet Programı'na alınmasından dolayı Başbakan Ahmet Davutoğlu'na teşekkür ettiler.

Murzioğlu ve Başaranhıncal yaptıkları yazılı açıklamada, "Bölgemizin kalkınması açısından önemsediğimiz demiryolu yatırımının gerçekleşeceğine dair bugüne yapılmış en net açıklama, Sayın Başbakan tarafından bugün yapılmıştır. Samsun-Amas¬ya-Çorum-Kırıkkale-Ankara demiryolu hattımızın yapılacağını açıklamasından dolayı Sayın Başbakanımıza teşekkür ederken, gelişmelerin bundan sonra da tarafımızca takip edileceğinin bilinmesini isteriz. Konu ile ilgili daha önce hazırlayarak kamuoyunun bilgisine sunduğumuz görüşlerimiz ve raporlarda da beyan ettiğimiz üzere bölgemize inşa edilecek demiryolu hattı, kısa süre içerisinde kendisini amorti edecek ve bölgemizin gelişmişlik düzeyini daha yukarı noktalara çekecektir" dediler.

Salih Zeki Murzioğlu ayrıca, Samsun'un demiryolu talebinin TSO'nun önemli gündem maddelerinden biri olduğunu belirterek, "Demiryolu talebimiz bugün hükümet programına alınmışsa, bunun arkasında gerek Gençlik ve Spor Bakanımızın, gerek iktidar partisi milletvekillerimizin, gerekse muhalefet partisinin milletvekilleri ve parti mensuplarının konuya vermiş oldukları destek bulunmaktadır. Samsun iş dünyası adına başta Sayın Başbakanımız olmak üzere demiryolu talebimizin hükümet programına girmesine vesile olan bütün siyasi partilerimizin temsilcilerine, bürokratlarımıza teşekkür ediyorum" diye konuştu.

Kaynak


Anlaşılan Samsun Ankara hızlı tren projesi sonunda yatırım programına alınmış yeni kurulan hükümet aracılığıyla. İnşallah en kısa sürede yapımına başlanır.

Sadece Samsunspor

Yıllar süren emeğin harika sonucu... Samsun-Ankara hızlı demiryolu hattı 62.Hükümet Programı'nda yerini aldı. http://t.co/1mXR7wbIuR

Suat kilic yazmis

ismail

Samsun-Ankara-İstanbul muhtemelen 6 saati geçmez. marmaraya da bağlanacağından avrupaya kadar geçiş olur. inşallah tez zamanda yaparlar rahatlık gerçekten

Ayberk

bu başlıkta 10. kez falan olacak ama tekrar söylüyorum; Samsun'a yüksek hızlı tren yapılmayacak. Yani şuan Ankara-Konya vs çalışan, televizyonlarda reklamı yapılan değil, Pamukova'da kaza yapan kara trenin bi tık üstü yapılacak. Sonradan hayal kırıklığı olmasın. Ankara 5-6 saat, yüksek hızlı tren aktarmasıyla İstanbul da 10 saatten aşağı sürmez yani ;)

berusa55

Samsun Hızlı Tren dedi

08/12/2014



Samsun-Ankara hızlı tren projesinin ilk etap çalışması olarak yapılması öngörülen 450 km uzunluğunda olacak Samsun-Kırıkkale Demiryolu hattının güzergahı açıklandı. Ankara- Samsun arasını 2 saate indirecek olan hızlı tren projesinde son durak Samsun belirlenirken, Kavak ve Havza ilçelerinde birer istasyon oluşturulacak. Ulaştırma Bakanlığı ile Devlet Hava Meydanları Genel Müdürlüğü"nün yatırım programında yer alan 450 km uzunluğunda olacak şekilde inşa edilecek Samsun-Ankara hızlı tren projesinin ilk etap çalışması olarak öngörülen Samsun-Kırıkkale Demir yolu hattı projesi konusunda dün Kavak İlçesi"nde halkın katılım toplantısı düzenlendi.

2010 yılında bakanlık tarafından demiryolu hattının etüt çalışmasının yapılması amacıyla düzenlenen ihaleyi 2 milyon 591 bin liraya almaya hak kazanan Yüksel Proje Uluslarası A.Ş yetkilileri, düzenlenen toplantıda tahminen güzergahı bilenen hızlı tren projesi konusunda halkı bilgilendirdi. Şirket yetkililerinin verdiği bilgiye göre, Samsun, Amasya, Tokat, Çorum, Yozgat ve Kırıkkale illlerini kapsayacak şekilde yapılacak 450 km uzunluğunda olması planlanan Samsun-Kırıkkale Demiryolu hattının ana güzergahı 284 km uzunluğunda olacak. Bu ana hat güzergahına Yozgat Yerköy ilçesi ile Çorum"un Sungurlu ilçesi arasında 67 km uzunluğunda bağlantı hattı inşa edilecek. Aynı zamanda Amasya"nın Merzifon ve Tokat"ın Turhal ilçeleri arasında 97 km uzunluğunda ikinci bir bağlantı hattı inşaa edilecek.

" 119 tünel 64 adet köprü ve viyadük yapılacak"

Verilerin bilgilere göre, Kırıkkale-Samsun Demiryolu, Kayaş-Yerköy demiryolu hattının yaklaşık 112. km"sinden Kırıkkale ili Delice ilçesinden başlayarak sırası ile Çorum ili Sungurlu ilçesi, Çorum Merkez ilçe, Çorum Mecitözü ilçesi, Amasya Merzifon ilçesi, Samsun Havza İlçesi, Samsun"un Kavak İlçesinden geçerek Samsun"un merkezinde sonlanacak.

Ayrıca Yozgat-Yerköy bağlantı hattında ise, Yerköy Sivas demiryolu hattının 186.km"sinden başlayarak Yozgat Merkez ilçe ve Çorum ili Boğazkale ilçesinden geçerek Çorum Sungurlu ilçesinden Kırıkkale-Samsun hattının yaklaşık 68. km"sinden ana hatta bağlanacak. Amasya Turhal bağlantı hattında ise, Kırıkkale Samsun hattının 189 ile 191. km"leri arasında yer alan Merzifon istasyonundan ayrılarak, Amasya ili Suluova ilçesi ve Amasya merkez ilçelerinden geçerek Tokat"ın Turhal ilçesinde sonlanacak. 97 km uzunluğunda yapılacak bağlantı hattının 27.km"sine kadar kadar çift hat, ayrıca 27 km"sinde ise tek hat rehabilitasyonu olacak şekilde inşa edilecek.119 adet tünelin, 64 adet köprü ve viyadüğün ayrıca Çorum, Sungurlu, Merzifon, Havza ve Kavak olmak üzere toplamda 5 adet istasyonun olacağı sistemin inşaatında, 38 milyon metreküplük yarma ve 19 milyon metreküplük dolgu işleminin gerçekleştirilmesi öngörülüyor. "Derebahçe son durak olacak"

İşte hattın geçeceği 450 km uzunluğunda olması planlanan güzergah;Kırıkkale ili Delice ilçesi Baraklı köyü, Amasya ili Merzifon ilçesi Balgöze, Çaybaşı, Kamışlı, Saraycık, Sarıbuğday, Yeşil ören, Orta ova köyleri, Kayadüzü beldesi, Amasya ili Suluova ilçesi Armutlu, Cürlü, Çayüstü, Kurnaz, Salucu, Uzunoba, Harmanağılı köyleri, Amasya Merkez köyleri Boğazköy, Fındıklı, İpekköyü, Kapıkaya, Kayabaşı, Ovasaray, Aksalur, Damudere, Karaçavuş, Kızoğlu, Yeşildere köyleri, Yozgat ili Yerköy ilçesi Karacaahmetli, Hacıosmanlı köyleri, Yozgat

Merkez Örencik, Söğütlüyayla, Aydoğan, Karalar köyleri, Çorum ili Sungurlu ilçesi Gafurlu, Beşdam, Karakaya, Kırankışla köyleri, Çorum Merkez, Narlık Salman, Kalehisar, Kiranlık, Sapa, Hamdi, Sazdeğirmeni, Sarımbey, Çayhatap, Yenice, Bozboğa, Ömerbey, Bayat, Ahmediye, Kuşsaray köyleri, Çorum Mecitözü ilçesi Çiftli, Gökçebel, Pınarbaşı köyleri, Çorum Boğazkale İlçesi Örenkaya, Evci Beldesi, Tokat Turhal ilçesi Samurçay, Sütlüce köyleri ve Tokat Merkez, Samsun Havza ilçesi Merkez Çeltek, Paşapınarı, Mısmılağaç, Tuzla, Karageçmiş, köyleri, Bekdeğin Beldesi, Samsun Kavak İlçesi, Çukurbük, Kayabaşı, Doruk, Karadağ, Üçhanlar, Kuzulan, Muratbeyli, Dura , Yukarıçirişli, Aşağıçirişli, Tatarmuslu, Tabaklı, Kurşunlu, Germiyan, Güneyce köyleri ve Samsun"un Canik İlçesi Kaleboğazı, Demirci köyü ve Merkez Derebahçe mahallesi son durak olacak. "2018″de sistem işletmeye alınması planlanılıyor"

Öte yandan hazırlık çalışmaları devam eden Etüt çalışmaları sonrasında Samsun-Kırıkkale Demiryolu hattının ÇED raporu hazırlanıp bakanlığa sunulacak.Daha sonrasında hattın yapım iahelesi gerçekleştirilecek.Samsun ile Ankara arasını iki saate indirecek projenin 2018″de işletmeye alınması planlanılıyor.

http://www.rayhaber.com/2014/samsun-hizli-tren-dedi/

Pergani 55

hızlı tren çok güzel birşey.. birkaç kez bindim 250 km hızla gidiyor ve çok rahat

berusa55

Ulaştırma Bakanlığı 2015 bütçe dosyasında yer alan bilgilere göre hızlı tren porjelerinin genel durumu aşağıdaki gibidir. Samsun - Ankara hızlı tren projesi de kesin başlayacak projeler arasında...



                   

http://www.rayturk.net/yht-uygulama-projeleri.html

Duško Milinković

Proje çalışması başlayacak hatlarda Samsun var. Bu proje çalışması en erken 2 yılda biter. Sonra yapımına karar verilirse yapılır.10-15 sene yani.

berusa55

Samsuna Hızlı Tren Geliyor

Samsuna Hızlı Tren Geliyor: Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, "Geçen yıl 5,4 milyar liralık demiryolu altyapısı için yatırım gerçekleştirdik. 2015'te de 9 milyar liralık yatırım yapacağız" dedi.

Bakan Elvan, 5. Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı'nın (Eurasia Rail) açılışında yaptığı konuşmada, İstanbul'a bakanlık olarak büyük önem atfettiklerini belirterek, bu çerçevede başlattıkları önemli mega projelerin bir kısmını tamamladıklarını, bir kısmının da çalışmalarının devam ettiğini söyledi.

Marmaray'ı tamamladıklarını anlatan Elvan, Avrasya Tüneli'ne yönelik lastik tekerlekli araçlar için Boğaz'ın altından geçen iki katlı tünel çalışmalarının sürdüğünü ve bu tünelle ilgili tüm kazı çalışmalarını bu yıl bitireceklerini ifade etti.

Elvan, 3. köprü ve Kuzey Marmara otoyoluna yönelik çalışmalarına değinerek, "29 Ekim 2015'te inşallah tüm İstanbullu hemşehrilerimizle birlikte hem Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü hem de Kuzey Marmara otoyolunu açacağız. Diğer taraftan İstanbul'u İzmir'e bağlayan otoyol proje çalışmalarımız da yoğun bir şekilde sürüyor. Körfez üzerine inşa edeceğimiz köprü kendi standardında dünyada dördüncü konumda. İnşallah 2015 sonu itibariyle de hem Körfez geçişini hem de Bursa'ya kadar olan otoyol kısmını tamamlamış olacağız" diye konuştu.

Bakan Elvan, geçen hafta açıkladıkları "3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli" projesine ilişkin şunları kaydetti:

"Dünyada yine bir ilki gerçekleştiriyoruz. Nasıl dünyanın en büyük havalimanlarından birini İstanbul'da inşa ediyorsak, yine dünyada ilk kez 3 katlı bir tünel uygulamasını denizin altından geçirerek inşallah İstanbulumuza kazandıracağız. Bu tünelde, bir kat hem geliş hem de gidiş olmak üzere metro sistemleri için olacak. Diğer iki kat ise otomobiller için kullanılacak. Otomobiller için kullanılacak güzergah 16,1 kilometre olacak. Asya'dan Avrupa'ya Boğaz'ın altından geçerek TEM otoyoluna kavuşacak.

Metro sistemimiz ise Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'den çıkacak, Boğaz'ın altından geçecek ve İncirli'ye kadar uzanacak. Toplam uzunluğu 31 kilometre olacak. İstanbul'da omurga niteliğinde olan bir metro sistemi kuruyoruz. Günlük kapasitesi 1,5 milyon yolcu olacak. Bu önemli projemizi kısa bir süre sonra yap-işlet-devret modeliyle gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Artık İstanbullular bir zaman planlaması yapabilecek. Bu proje çevre dostu. İstanbul'un silüetine dokunmayan, havaya yayılan karbondioksit emisyonunu azaltan çok önemli bir proje."

"Demiryolu yatırımlarına hızla devam ediyoruz"

Lütfi Elvan, İstanbul için bir başka önemli projeleri olan, Köseköy'den Kocaeli'ne, oradan da 3. köprü, 3. havalimanı ve Halkalı'ya kadar uzanan yüksek hızlı tren hattı altyapısı için projelendirme ihalesine çıktıklarını anımsattı.

Kesin proje çalışmaları tamamlandıktan sonra Bakanlık olarak kendi bütçelerinden ayırdıkları kaynakla bu projeyi gerçekleştireceklerini belirten Elvan, "Bu projenin önemi oldukça fazla. Ben, 'Ankara'dan İstanbul'a vatandaşlarımız artık 1 saat 15 dakikada ulaşma imkanına kavuşacaklar' demiştim. Ankara Sincan'dan Köseköy'e kadar olan kesimi yap-işlet-devret modeliyle yaptırmayı düşünüyoruz. O güzergaha bu yatırımı yapacak olan firmaya imtiyaz hakkını vereceğiz. Köseköy'den itibaren ise imtiyaz hakkını verdiğimiz firmaya hem bizim kendimizin inşa etmiş olduğu hem 3. köprü hem 3. havaalanı hem de Halkalı'ya kadar uzanan demiryolu hattının da kullanılmasına imkan sağlayacağız. Böylece yatırımcılarımız için oldukça cazip bir proje konumuna gelmiş olacak" diye konuştu.

Tüm ülke genelinde demiryolu yatırımlarına hızla devam ettiklerini aktaran Elvan, şöyle konuştu:

"Ankara-İzmir, Ankara-Sivas yüksek hızlı tren hattımızdaki çalışmalarımız sürüyor. Bursa'yı Eskişehir İstanbul güzergahındaki yüksek hızlı tren hattına bağlayan 60 kilometrelik demiryolu hattımız devam ediyor. Orta Anadolu'yu Akdeniz'e, Adana ve Mersin'e bağlayacak olan, Konya'dan Karaman'a, oradan Ulukışla'ya ve oradan da Adana ve Mersin'e uzanacak olan hatta çalışmalarımız devam ediyor. Bir anlamda Orta Anadolu'daki vatandaşlarımızı ve sanayicilerimizi Akdeniz'le ve limanla buluşturacağız. Muhtemelen 8-10 ay gibi bir süre zarfında Konya-Karaman hattımız tamamlanmış olacak. Hızla yine Akdeniz'e kadar uzanan kesimde çalışmalarımıza devam edeceğiz.

Bunlara ilave olarak, 2015 yılında yapım çalışmalarına başlayacağımız bazı önemli projeler var. Adana ve Mersin güzergahını Habur'a kadar bağlayacak olan hızlı demiryolu hattına yönelik yapım çalışmalarına kısa bir süre sonra başlayacağız. Gaziantep-Şanlıurfa hattının yapımına bu yıl başlayacağız. İstanbul-Edirne hattı da yapımına başlamayı planladığımız diğer bir hat. Kapıkule'ye kadar uzanan hattın yapımına başlamak istiyoruz. Mersin-Adana, Sivas-Erzincan hatlarının da yapımına başlayacağız. Akdeniz bölgesinde Adana-Gaziantep hattındaki çalışmalarımız devam ediyor. Bursa-Gemlik demiryolu projesinin çalışmalarını da bu yıl tamamlayacağız. Erzincan-Erzurum-Kars, Eskişehir-Kütahya-Afyonkarahisar-Antalya hızlı tren hatlarının kesin projelerini bu yıl tamamlayacağız. Antalya-Konya-Aksaray-Nevşehir-Kayseri güzergahı ile Kırıkkale-Çorum-Samsun hattı ve Yerköy-Aksaray-Ulukışla hızlı tren hatlarının da projelendirme çalışmalarına başladık."

"Önümüzdeki günlerde 80 tren setlik bir ihaleye çıkacağız"

Bakan Elvan, 2003 yılında Türkiye'nin tamamı konvansiyonel 11 bin kilometreye yakın demiryolu hattı olduğunu anımsatarak, şu anda 9 bin kilometrenin üzerindeki eski demiryolu hattını baştan aşağı yenilediklerini ifade etti.

Bu yıl sonu itibariyle tüm konvansiyonel hatları yenileyeceklerini vurgulayan Elvan, bunlara paralel olarak özellikle elektrifikasyon ve sinyalizasyon projelerine de yoğun bir şekilde devam ettiklerini belirtti.

Elvan, üretim tarafında ise yüksek hızlı milli tren için Eskişehir, milli elektrikli ve dizel tren setleri için Adapazarı, milli yük vagonu üretecek altyapı için de Sivas'ta gerekli çalışmaların yapıldığını ve bu illerde bu alanlarda ciddi bir altyapı oluştuğunu dile getirdi.

Yüksek hızlı milli tren yapım sürecinde mühendislik ve endüstriyel tasarımla ilgili ihale sürecinin devam ettiğini aktaran Elvan, "Bunun dışında Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğümüzün özellikle yoğun bir şekilde gerçekleştirdiğimiz altyapı yatırımlarına paralel olarak yüksek hızlı tren setlerine ihtiyacı olduğunu biliyoruz. Bu çerçevede önümüzdeki günlerde 80 tren setlik bir ihaleye çıkacağız. Burada yüzde 53'lük yerlilik oranı, Türkiye'de üretim yapma ve yerli ortak bulundurma şartını mutlaka arayacağız" ifadelerini kullandı.

Demiryollarını serbestleştirilmesiyle ilgili tüm çalışmaların tamamlandığını belirten Elvan, gelecek günlerde demiryolu serbestleşmesinin adımını da atarak daha verimli daha hızlı üretim mekanizmasını da oluşturacaklarını söyledi.

Elvan, 2014 yılında 369 kilometrelik demiryolu altyapısını tamamladıklarını, 2015'te ise 332 kilometrelik demiryolu altyapısını tamamlayarak vatandaşların hizmetine sunacaklarını kaydetti.

Bir başka önemli projelerinin de tarihi İpek Yolu'nu yeniden hayata geçirecek olan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesi olduğunu belirten Elvan, "Burada da yoğun bir şekilde kış olmasına rağmen çalışmalarımız devam ediyor. Bu yıl sonu itibariyle inşallah Kars-Tiflis-Bakü hattını açacağız ve sadece bizim kendi vatandaşlarımızın değil tüm Avrupa'nın, Orta Asya'nın ve Uzak Doğu'nun hizmetine sunmuş olacağız" diye konuştu.

Demiryolu yatırımlarında önemli bir artış gerçekleştirdiklerini vurgulayan Elvan, "2003 yılında yılda sadece 580 milyon liralık demiryolu yatırımımız söz konusuydu. Geçen yıl 5,4 milyar liralık demiryolu altyapısı için yatırım gerçekleştirdik. 2015 yılında demiryolu altyapısı için 9 milyar liralık yatırım yapacağız.

2016 yılından itibaren bu oran artarak devam edecek" dedi. Bakan Elvan, açılış konuşmasının ardından fuar açılışını gerçekleştirerek stantları ziyaret etti.

http://www.rayhaber.com/2015/samsuna-hizli-tren-geliyor-2/


nomak55

Walla biz bekliyoruz treni angaradan samsuna nede güzel olur hoopp samsun maça git dön hehehe süper olur

jean


berusa55

Ankara'dan Sivas'a giden hattın Kırıkkale sınırları içindeki kesişme noktası o. Yani orda in bin olayı olmayacak.