Samsun Havaalanı, Seferler, Gelişmeler...

Başlatan berusa55, 25 Ağustos 2010, 15:38:24

« önceki - sonraki »

Nuri Asan

Yolcu sayısı düşsün.  Belki kentinde çay fiyatları ucuzlar resmen adam soyuyorlar. Koskoca Çanakkale Boğazında bile bir bardak çay 5 tl değil! Birde icmezseniz kalkın demeye getiriyorlar.

Sadece Samsunspor

Havaalanindaki bana gore eksikler: Atm yok kesinlikle olmali en azindan ortak bir atm, doviz bozmaya veya cevirmeye buro yok turistler napiyor iner inmez napiyorlar bilmiyorum, checkin asiri yetersiz 2 ucak 10ar dk ara ile kalkiyorsa yandik deli gibi sira oluyor. Kapi sayisida artmali resmen ucak beklerken yer kalmiyor oturmaya. Ayrica buyuk bir sehir haritasi asilmali ilk defa gelenler icin. Brosurle gezilecek yerler tanitilsin cok mu sey bunlar. Hepsi gormezden geldigimiz gereklilikler.

sadece55

Bizim havalanımız gerçekten yetersiz diye düşünüyorum.

minci

Alıntı yapılan: Sadece Samsunspor - 22 Temmuz 2014, 16:08:11
Havaalanindaki bana gore eksikler: Atm yok kesinlikle olmali en azindan ortak bir atm, doviz bozmaya veya cevirmeye buro yok turistler napiyor iner inmez napiyorlar bilmiyorum, checkin asiri yetersiz 2 ucak 10ar dk ara ile kalkiyorsa yandik deli gibi sira oluyor. Kapi sayisida artmali resmen ucak beklerken yer kalmiyor oturmaya. Ayrica buyuk bir sehir haritasi asilmali ilk defa gelenler icin. Brosurle gezilecek yerler tanitilsin cok mu sey bunlar. Hepsi gormezden geldigimiz gereklilikler.
Bravo dostum. Eksiklikleri çok güzel belirtmişsin. Adeta bir rapor. Yetkililerin yapması gereken şeyi siz yapmışsınız. Bu  yazı ilgili kişilerin dikkatini çekmeyeceği büyük olasılık ancak kentim adına size teşekkür ediyorum.

##kdc##

Bizim havaalanından sadece Almanya'ya bazen uçuş var diye biliyorum ben de. Karadeniz'in en büyük kentiyiz ama yurtdışı uçuşu yok..

emre

Kıbrıs'a bile direk uçuş yok. Ufacık Trabzon' da bile var.

emre__ss

Hanımköylüler olarak Adanamıza direk uçuş istiyoruz.Gerekirse meydanda parmağıma benzin döker yakabiliyor muyum denerim. :deli:

SSKLA

Aslında biraz suçluları biziz sefer sayısında ve havaalanının geri kalmışlığında. Çünkü cidden çok az kullanılıyor samsun da hava yolları. Mesela ben sırf uçuş oranı artsın diye ankaraya uçakla gidiyorum - yav he he - :)

berusa55

21 Ekim 2014, 19:43:19 #173 Son düzenlenme: 22 Ekim 2014, 03:28:01 berusa55
2014 yılı Ocak-Eylül döneminde bir önceki yıla göre gelen-giden yolcu sayısında toplamda yüzde 11.07 oranında artış ve gelen-giden uçak sefer sayısında da yüzde 32.10 oranında artış gerçekleşmiştir

2013 yılı ilk 9 ayında gelen-giden toplam yolcu sayısı: 1.031.647
2014 yılı ilk 9 ayında gelen-giden toplam yolcu sayısı 1.145.864

2013 yılı ilk 9 ayında gelen-giden uçak sayısı ise 8.221
2014 yılı ilk 9 ayında gelen-giden uçak sefer sayısı 10.862

Toplam gelen-giden yolcu sayısında bir önceki 9 aya göre 114.237, uçak sayısında da 2.641 artış gerçekleşmiştir.  

Kaynak

berusa55

2014 yılı Ocak-Ekim döneminde bir önceki yıla göre gelen-giden yolcu sayısında toplamda yüzde 13 oranında artış gerçekleşmiştir

2013 yılı ilk 10 ayında gelen-giden toplam yolcu sayısı: 1.112.039
2014 yılı ilk 10 ayında gelen-giden toplam yolcu sayısı 1.264.615

Toplam gelen-giden yolcu sayısında bir önceki 10 aya göre 152.576 artış gerçekleşmiştir.

Kaynak

berusa55

08 Ocak 2015, 19:11:09 #175 Son düzenlenme: 08 Ocak 2015, 19:24:10 berusa55
Havalimanımız, 2014 yılında 1.5 milyon yolcu sayısını devirmiş....

2013 yılında gelen-giden toplam yolcu sayısı: 1.369.468

2014 yılında gelen-giden toplam yolcu sayısı 1.536.937

2013 yılında gelen-giden uçak sayısı ise 11.153
2014 yılında gelen-giden uçak sefer sayısı 14.179

Toplam gelen-giden yolcu sayısında bir önceki yıla göre 167.469, uçak sayısında da 3.026 artış gerçekleşmiştir.  

Kaynak

Ayberk

Ordu-Giresun havaalanı açılınca 1 yıl sürecek bir tadilata girecek deniyor Çarşamba Havaalanı için. İnşallah böyle bir hata gerçekleşmez.

berusa55

08 Ocak 2015, 20:00:24 #177 Son düzenlenme: 08 Ocak 2015, 20:05:50 berusa55
Eğer öyle bir şey varsa Ayberk kardeşim bu bir hata değil zaruret oluyor. Genelde hemen hemen tüm havalimanlarımızda belli sene aralıkalarıyla bakım oluyor. 98 yılında açılan havalimanımızın pisti artık baya bir deforme olmuş durumda. Az değil tam 17 sene olmuş. Uçakların güvenli bir şekilde iniş kalkışları için bu bakım şart.

Umarız bu bakımla beraber havalimanında modernize ve büyütme çalışması da olur. 17 sene önceki havacılık şartlarına göre yapılan terminal binası artık ihtiyacı karşılamaktan uzak görünüyor. Görünüm olarak da otogar havasını andıran bir durum var. İnşallah bunlar da iyileştirilir.

Ayberk

Pist olayı işin teknik kısmı ben anlamam abi doğrudur bir şey diyemem. Benim duyumum terminal binasının büyütüleceği şeklinde. Bu da bence oldukça gerekli ama bunun için seferleri durdurmak bana mantıklı gelmiyor. Sabiha GÖkçen Havalimanı'nın öncesini sonrasını görmüş birisi olarak diyebilirim ki, pekala bizim havaalanı kapatılmadan da yeni terminal binası inşa edilebilir. Piste gelince deniz doldurulup havalimani inşa edilebilen bir yerde, koskoca Çarşamba Ovasına ikinci pisti sıfırdan yapmak daha kısa sürer ve işlevsel olurdu bence. Ordu havaalanından daha kısa sürede biteceği %100 :) Yeni pist kullanıma girdikten sonra eskisi bakıma alınırdı. En başta da dediğim gibi benim alanımın dışındaki konular, teknik meselelerde ahkam kesmek istemem ama vatandaş mantığıyla bu iş böyle olur. Ne yazık ki 1 sene Ordu'ya yönlendirilecek olmamızda bir rant olduğunu düşünüyorum. Aynı süre zarfı içerisinde Trabzon Havaalanının da bakıma alınacağı söylentisi var çünkü. Bütün Karadeniz'in aynı anda tek havaalanına yönlendirilmesinden bahsediyoruz. Hani burada 1,5 milyon gibi rakamlar geçiyor ya, Ordu-Giresun havaalanı böyle bir durumda belki de İstanbul,Ankara,İzmir ve Antalya'nın ardından en işlek havaalanı olur. Burada dönecek maddiyatın boyutunu da varın siz düşünün...

berusa55

Ordu Giresun havalimanının tek basına en işlek havalimanı olması geçici bir süreliğine olacağı için hicbir ehemmiyeti yok. Pist olayında da su an 2. pistimiz olsaydı evet doğru; kapatılmadan devam edebilirdi. Ama zaten teknik kapasitesi yetersiz olduğu icin kapatılıp yapılması en mecbur kalınan yöntemi sanırım. Dediğin gibi istenilse çok rahat 2. pist olayı da yapılabilir. Terminal binasının büyütüleceği duyumun da sevindirici; inşallah doğrudur.